PzKpfw IV i jego pochodne - dyskusja, zdjęcia, itp

"Wariacje" na temat Panzer IV i pojazdów zbudowanych na jego podwozu.

Postprzez BartekDymarski » Czw Lip 16, 2009 9:43 am

:oops:
No dobra, jeśli mogę zacząć od września to zgłaszam się z: 1/35 Cyberhobby Sd.Kfz.166 Stu.Pz.IV Brummbar Early Production.
Awatar użytkownika
BartekDymarski
 
Posty: 219
Rejestracja: Pią Gru 05, 2003 3:12 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez RJ » Czw Lip 16, 2009 11:15 am

Super, BRAWO ! Panowie, chyba nigdzie w sieci nie będzie takiego zbiorowiska 4ek i im podobnych ;)


p.
RJ
 
Posty: 975
Rejestracja: Pią Cze 26, 2009 1:10 am

Postprzez subgrafik » Czw Lip 16, 2009 1:29 pm

Rafal jak zrobisz updejt porzadny strony to mysle ze bedzie :)
znajac Twoje dokonania i ilosci... :)

pawel
Awatar użytkownika
subgrafik
 
Posty: 43
Rejestracja: Śro Maj 14, 2008 3:17 pm
Miejscowość: żeznowu

Postprzez RJ » Czw Lip 16, 2009 1:47 pm

Heh Pawcio, no za całe 3 dni dotrę do pudełek z warsztatowymi modelami - pojechały już beze mnie wcześniej - i one już mają wakacje...jak ja im zazdroszczę :mrgreen:
. ;)
RJ
 
Posty: 975
Rejestracja: Pią Cze 26, 2009 1:10 am

Postprzez Adam Obrębski » Czw Lip 16, 2009 4:37 pm

Panowie,
coraz poważniej myślę nad udziałem w projekcie, ale nie mogę się zdecydować. Jak już mówiłem waham się między Brummbaerem, a Jagdpanzerem IV L/48.
Upatrzyłem sobie dwa zestawy Dragona z tymi pojazdami, a mianowicie 9021 i 6081, ale nie mogę się ostatecznie zdecydować... Dużo zależy od zimmeritu(a właściwie jego braku), strasznie go nie lubię, a raczej nie lubię wpędzać się w koszta związane z jego zakupem. Co do Niedzwiadka jestem prawie pewien, że może on zimmu nie miec, a jak jest z Kaczką Guderiana? Słyszałem, że te pojazdy z Lehr nie miały na sobie pasty, ale z drugiej strony nie miały też hamulca... i tutaj dochodzimy do sedna... ma ktos linki do inboxow?:) Może Dragon w swej wszechwiedzy zaoferował dwojakie możliwości budowy lufy... ;)
Adam Obrębski
 
Posty: 381
Rejestracja: Pią Gru 23, 2005 11:12 pm

Postprzez StefanBatory92 » Czw Lip 16, 2009 4:56 pm

Co do "kaczki" to wersja L/48 miała zimm, a hamulec wylotowy był nakręcany i nawet jeśli go nie ma na lufie to powinien zostać gwint, jeśli interesuje cię Jagdpanzer bez hamulca i zimmu to tylko wersja L/70, była nieco zmodyfikowana względem wcześniejszej L/48 między innymi inną radiostacją, kapslami kół, innym rozłożeniem zapasowych kół i ogniw gąsienic, brakiem zimmeritu i hamulca wylotowego, inną osłoną jarzma armaty, brakiem granatnika ppiech i jednym MG (to chyba wszystko, jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę)
MÓJ WARSZTAT: King Tiger, Jagdpanzer, Projekt "Kociaki trzy"
[url=http://www.stefanbatory92.dbv.pl/]
Image[/url]
Awatar użytkownika
StefanBatory92
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Mar 22, 2009 11:36 pm
Miejscowość: całkiem blisko Wrocławia

Postprzez Adam Obrębski » Czw Lip 16, 2009 5:16 pm

StefanBatory92 napisał(a):Co do "kaczki" to wersja L/48 miała zimm, a hamulec wylotowy był nakręcany i nawet jeśli go nie ma na lufie to powinien zostać gwint, jeśli interesuje cię Jagdpanzer bez hamulca i zimmu to tylko wersja L/70, była nieco zmodyfikowana względem wcześniejszej L/48 między innymi inną radiostacją, kapslami kół, innym rozłożeniem zapasowych kół i ogniw gąsienic, brakiem zimmeritu i hamulca wylotowego, inną osłoną jarzma armaty, brakiem granatnika ppiech i jednym MG (to chyba wszystko, jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę)

Dzięki, a możesz znasz jakiś zestaw z którego można zbudować w miare przyzwoitego (purystą historycznym, takim, żeby każdy nit się zgadzał, nie jestem) i tak w cenie ok. stówki?
Adam Obrębski
 
Posty: 381
Rejestracja: Pią Gru 23, 2005 11:12 pm

Postprzez » Czw Lip 16, 2009 6:25 pm

StefanBatory92 napisał(a):Co do "kaczki" to wersja L/48 miała zimm, a hamulec wylotowy był nakręcany i nawet jeśli go nie ma na lufie to powinien zostać gwint, jeśli interesuje cię Jagdpanzer bez hamulca i zimmu to tylko wersja L/70, była nieco zmodyfikowana względem wcześniejszej L/48 między innymi inną radiostacją, kapslami kół, innym rozłożeniem zapasowych kół i ogniw gąsienic, brakiem zimmeritu i hamulca wylotowego, inną osłoną jarzma armaty, brakiem granatnika ppiech i jednym MG (to chyba wszystko, jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę)

Bzdury. Skąd masz takie informacje??? Wersja z działem L/48 mogla spokojnie nie mieć zimmeritu, mogła spokojnie mieć tylko jedną kopułkę z MG, itd.(zwłaszcza późne egzemplarze) Z kolei L/70 mogła spokojnie posiadać zimmerit (zwłaszcza wczesne egzemplarze). Na marginesie, co do różnic pomiędzy L/48 a L/70 to jest ich więcej aniżeli wymieniłeś.
Cradle napisał(a):Dzięki, a możesz znasz jakiś zestaw z którego można zbudować w miarę przyzwoitego (purystą historycznym, takim, żeby każdy nit się zgadzał, nie jestem) i tak w cenie ok. stówki?

Adam, masz dwie opcje, albo pojazd L/48 wczesnej serii produkcyjnej (Dragon 9021, ok. 115zł) (model golas, sam plastik - nie głupi ale trzeba trochę poprawiać, jarzmo żywiczne i metalowa lufa jest od Armorscale) albo pojazd serii A0 (Dragon 9059, ok. 115zł) (tu hamulec być musi) Model ten posiada metalową lufę i blaszkowe Schuerzeny. A0 to nawet fajnie wykonany model DML-a, chyba z pośród dragonowskich Jagów ma najlepszy strop (najwierniejszy do oryginału). No a jako że wszystkie dragonowskie Jagdpanzery są modelami dość starymi i topornymi to pasuje nabyć blaszki. Do A0 robi konkretnie fajniusie blaszki Edek (bodajże 35907)

PS: W razie czego Adamie do krótkolufowych Jagów posiadam trochę książek, a i z L70 coś się znajdzie, więc mogę pomóc.
Pzdr
Ostatnio edytowany przez , Czw Lip 16, 2009 6:48 pm, edytowano w sumie 1 raz
 
Posty: 681
Rejestracja: Wto Paź 23, 2007 5:01 pm

Postprzez Badger » Czw Lip 16, 2009 6:46 pm

Osobiście polecam A0 - fajny model (robiłem) i faktycznie nie wymaga dodatkowych zakupów. Teoretycznie brał udział w walkach pod barwami Panzer Lehr.
Co do jagdpanzerów szczególnie konfiguracje końca wojny nie posiadały zimmeritu i miały lufy bez hamulca, no i oczywiście bez gwintu na hamulec.
Pozdrawiam Jacek Cieślak - spad

ImageImage
Awatar użytkownika
Badger
Dobry Duch PWM
 
Posty: 3679
Rejestracja: Wto Lis 13, 2007 11:22 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez Adam Obrębski » Czw Lip 16, 2009 7:36 pm

Hm... w takim razie będę skłaniał się ku A0, popytam w u siebie w sklepie bo nie chcę mi się gotówki wpłacać na konto, żeby "allegrować"... Blaszki to chyba nie byłby zły pomysł, ale zobaczymy jak z funduszami będzie... na razie będę rozglądał się za samym modelem.
Adam Obrębski
 
Posty: 381
Rejestracja: Pią Gru 23, 2005 11:12 pm

Postprzez » Czw Lip 16, 2009 8:08 pm

Cradle napisał(a):Hm... w takim razie będę skłaniał się ku A0, popytam w u siebie w sklepie bo nie chcę mi się gotówki wpłacać na konto, żeby "allegrować"... Blaszki to chyba nie byłby zły pomysł, ale zobaczymy jak z funduszami będzie... na razie będę rozglądał się za samym modelem.

Blaszki Edzia w jego przypadku to ok. 50zł - naprawdę fajne i nie mało ich, poza nimi kwestia gąsek - pytanie czy chce Ci się je wycinać z ramek i szlifować? Bo to nie są Magic track niestety.

Pzdr
 
Posty: 681
Rejestracja: Wto Paź 23, 2007 5:01 pm

Postprzez Adam Obrębski » Czw Lip 16, 2009 8:17 pm

Co do gąsek to jest przyzwyczajony, jestem świeżo po HobbyBossach do Elefanta, a i jakiś czas temu składałem ogniwka do Jagdtigera... nie lubie tego, ale przeżyje, pytanie tylko ile tego szlifowania jest? Ślady po wypychaczach jakies, ubytki etc.?
Adam Obrębski
 
Posty: 381
Rejestracja: Pią Gru 23, 2005 11:12 pm

Postprzez Bigmodel » Czw Lip 16, 2009 10:18 pm

Witam

Jakub Ślęczka napisał(a):Z kolei L/70 mogła spokojnie posiadać zimmerit (zwłaszcza wczesne egzemplarze). Na marginesie, co do różnic pomiędzy L/48 a L/70 to jest ich więcej aniżeli wymieniłeś.


Jakub masz może jakieś zdjęcia L/70 z zimmeritem ?
Za jakiś czas mam zamiar popełnić L/48 oraz L/70. I marzy mi się L/70 z zimmeritem.

Pozdrawiam
Jacek
Awatar użytkownika
Bigmodel
 
Posty: 1126
Rejestracja: Pią Lis 14, 2003 8:08 pm
Miejscowość: Wrocław/Breslau

Postprzez Badger » Czw Lip 16, 2009 10:21 pm

No właśnie Jacku - Twojej królewskiej skali jeszcze nie ma w projekcie. Może najwyższa pora podnieść poprzeczkę ?????

Adam to A0 to naprawdę efektowny model - i dobrze zrobiony.
Pozdrawiam Jacek Cieślak - spad

ImageImage
Awatar użytkownika
Badger
Dobry Duch PWM
 
Posty: 3679
Rejestracja: Wto Lis 13, 2007 11:22 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez » Czw Lip 16, 2009 10:34 pm

Witam Jacku,
Bigmodel napisał(a):Jakub masz może jakieś zdjęcia L/70 z zimmeritem ?
Za jakiś czas mam zamiar popełnić L/48 oraz L/70. I marzy mi się L/70 z zimmeritem.

Chociażby takie coś:

Image

Pzdr
----------------------------------------------------------------------------------------

W kwestii technicznej pozwoliłem sobie zmienić tytuł wątku, aby nie mieszać pytań zadawanych przez uczestników, ze zgłoszeniami - lista zapisanych została wyłączona jako osobny temat. Odtąd nowe zgłoszenia proszę kierować do tamtego wątku, tu zaś będzie miejsce na dyskusję o pojazdach rzeczywistych, wszelkie pytania dotyczące wersji, malowań, oznaczeń pojazdów, jak i pytania dotyczące zestawów przedstawiających Pz.Kpfw IV i pojazdy na jego podbudowie obecne na rynku modelarskim - opinie na ich temat, ewentualnie porady co do korekty baboli jakie popełnili producenci.

 
Posty: 681
Rejestracja: Wto Paź 23, 2007 5:01 pm

PoprzedniaNastępna

Wróć do Panzer IV

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość