Diabelsko błotny Stug IV ;] Dragon 1:35

"Wariacje" na temat Panzer IV i pojazdów zbudowanych na jego podwozu.

Postprzez rollingstones » Sob Wrz 19, 2009 8:58 am

świetna robota - fantastyczna baza kolorów bazowych do dalszych prac.
Jesteś moim faworytem w ktegorii Stug
pozdrawiam Seb
rollingstones
 
Posty: 604
Rejestracja: Nie Wrz 30, 2007 3:05 pm
Miejscowość: Polska

Postprzez słomek » Sob Wrz 19, 2009 1:32 pm

Dziękuję.
Pomóżcie mi bo nie bardzo wiem co dalej robić...
Modulować te trzy kolory na raz czy jak? Przecież nie przejdę od razu do washa...
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

Postprzez Mirek66 » Sob Wrz 19, 2009 5:26 pm

Ja bym je tłumił wszystkie na raz ;o) masz dobrą bazę to dużo wytrzyma :D
ImageImageImageImage
Awatar użytkownika
Mirek66
 
Posty: 1703
Rejestracja: Wto Sty 01, 2008 6:00 pm

Postprzez słomek » Sob Wrz 19, 2009 7:03 pm

Tłumił tzn?
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

Postprzez EWPIGA » Sob Wrz 19, 2009 7:47 pm

Jeśli chcesz pojazd przedstawić tak jak teraz wygląda -odrestaurowany, to nic nie poprawiaj-wygląda tak, jak na fotografii z muzeum.
Frontowy- teraz kolory mocno kontrastowe dla mnie mało naturalne..wytłumisz podczas waszowania, filtrowania, itp technik- to na myśli ma Mirek66
Pozdrawiam Piotrek.
Awatar użytkownika
EWPIGA
 
Posty: 319
Rejestracja: Śro Wrz 28, 2005 7:44 am
Miejscowość: Słubice

Postprzez słomek » Sob Wrz 19, 2009 9:32 pm

Nie chcę przedstawić pojazdu odrestaurowanego. Chce przedstawić ten pojazd zaraz przed wjazdem do rzeki i unieruchomieniem. ( wszystkim maniakom niszczenia pojazdów przypominam, że zanim pojazd 1:1 wjechał do rzeki miał przejechane lekko ponad 200km, więc nie mogę go za bardzo powyginać lub poobrywać )
Jasne, że będę go tłumił ;] Tylko poradźcie proszę co robić z tym trójbarwnym kamo? CM? Czy jak?
Znalazłem coś na temat lakierów półprzeźroczystych smoke i yellow może tym wycieniować?
Jak na razie pomalowałem bandaże kół:


Image
Ostatnio edytowany przez słomek, Nie Wrz 20, 2009 10:34 am, edytowano w sumie 1 raz
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

Postprzez rollingstones » Sob Wrz 19, 2009 9:54 pm

Ja zrobił bym tak.
1. powyciągał detale znajdujące się na danych kolorach kamuflażu odcieniami jasniejszymi.
2 pomalował bym narzędzia i liny oraz układ wydechowy
3. Nałożył filtry z farb olejnych - ale nie filtrowashe tylko osobne filtry na kolory kamuflażu.
4 Zrobił bym wash - myślę o dokładnym washu punktowym a nie zalewaniu całego modelu brązem van dycka
4. Namalował trochę odprysków ale bez przesady.

Potem rozpocząć można by zabawę z olejami i pigmantami juz bardziej intensywnie dokonując śladów działań pogody
To moje doświadczenia z prac nad tym
Image

Na tym kamuflażu nie bawił bym się w smoka czy cleara -
pozdrawiam Seb
rollingstones
 
Posty: 604
Rejestracja: Nie Wrz 30, 2007 3:05 pm
Miejscowość: Polska

Postprzez słomek » Sob Wrz 19, 2009 11:32 pm

Dzięki Seba jesteś wielki! Właśnie sprawy z kolejno trzech pierwszych punktów intrygowały mnie najbardziej.
Jeszcze przed pierwszym punktem naniosę wszelkie numery oznaczenia i krzyże ;]
Pozdrawiam i dobranoc!
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

Postprzez słomek » Nie Wrz 20, 2009 1:33 pm

Są już numery pojazdu i krzyże.


Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

Postprzez RJ » Nie Wrz 20, 2009 6:06 pm

EEE, ten krzyżuń to zrób równiej.
Wytnij sobie maske w kawałku papieru i z aerka pryśnij.
No chyba że z zasady ma być, celowej...to cofam.


KAmo miodzio.

p.
RJ
 
Posty: 975
Rejestracja: Czw Cze 25, 2009 11:10 pm

Postprzez słomek » Nie Wrz 20, 2009 7:31 pm

Po zrobieniu wypłowień wykonałem częściowo wash - jutro go dokończę:

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

Postprzez słomek » Pon Wrz 21, 2009 2:49 pm

Komentujcie proszę.
Po ostatnich poradach ortodoksyjnej loży najwyższej innego forum modelarskiego jestem w kropce.
Seb z Rafałem twierdzicie, że kamuflaż jest ok. Czy aby na pewno? Nie znam z praktycznego punktu widzenia zachowania przejść między łatami po etapach wheateringu i jeżeli są one źle wykonane to podejmę się poprawienia całego malowania. Po prostu zmyję widoczną farbę i pomaluję wszystko jeszcze raz.
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

Postprzez Badger » Pon Wrz 21, 2009 5:37 pm

Nic człowieku nie ruszaj - jest dobrze. Zrób trochę odprysków zadrapań i widocznych ciemnych i jasnych zacieków. Chyba nie piszesz o TPW bo tam gdzieś widziałem wątek o Twoim Szlugu. Napisy raczej były pod farbą na mini i się odkryły pod wpływem działania wody.

Widzę że aerograf Ci wyraźnie kurzy i robi kaszkę (źle rozcieńczona fraba - prawdopodobnie za mocno, lub złe ciśnienie na kompresorze.)
Pozdrawiam Jacek Cieślak - spad

ImageImage
Awatar użytkownika
Badger
Dobry Duch PWM
 
Posty: 3679
Rejestracja: Wto Lis 13, 2007 9:22 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez rollingstones » Pon Wrz 21, 2009 6:22 pm

To znaczy co Ci zarzucono - daj jakiegoś linka.
Moim zdaniem jest bardzo fajnie i tez uważam daje sobie spokój z jakimś przemalowywaniem. Ten Stug odrestaurowany też ma takie kamo natryskowe - nie wiem o co biega?
pozdrawiam Seb
rollingstones
 
Posty: 604
Rejestracja: Nie Wrz 30, 2007 3:05 pm
Miejscowość: Polska

Postprzez słomek » Pon Wrz 21, 2009 6:30 pm

Jeżeli jest "spoko" to nie zmieniam.
Badger, hehe nie nie to nie TPW ;] TPW to swojskie forum ;] Przy okazji pozdrawiam Diabłów :D
Seba także nie wiem o co biega dlatego pytałem Was - specjalistów ;]
...ale jeżeli tak się "zbulwersowaliście" po mojej propozycji to spoko - pracuje dalej ;] Czekam tylko na dostawę vallejo i jak to mówio jadyma z koksem :D
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 7:22 pm

PoprzedniaNastępna

Wróć do Panzer IV

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość