Strona 1 z 10

Diabelsko błotny Stug IV ;] Dragon 1:35

PostWysłany: Śro Sie 26, 2009 3:33 pm
przez słomek
... no tak Stug IV a dlaczego diabelsko błotny? Dlatego, że chcę stworzyć model pojazdu wydobytego z błota i uruchomionego przez słynną ostatnio grupę mechaników z Poznania, mianowicie Diabły Błotne ;]
Oprócz modelu zakupiłem zestaw blaszek i linkę firmy Aber.
Pierwsze prace przy moim modelu już ruszyły.
Zapraszam do "konsumpcji" tego tematu ;]


Image

Image

Image

Image

Image

PostWysłany: Śro Sie 26, 2009 3:51 pm
przez słomek
Nadmienię, że pojazd którego model chcę wykonać jest istnym koktajlem sturmgeschutzowym ;] o czym świadczą n/w zdjęcia:

Zdjęcia przedstawiają odrestaurowane działo:

Image

Image

PostWysłany: Śro Sie 26, 2009 5:16 pm
przez słomek
Trochę spawania:

Image

PostWysłany: Śro Sie 26, 2009 9:15 pm
przez Pan_Cerny
Z przyjemnością popatrzę. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego on ma błotniki wklejone do środka kadłuba?

PostWysłany: Śro Sie 26, 2009 9:24 pm
przez EWPIGA
..na pewno je odklei

PostWysłany: Śro Sie 26, 2009 10:35 pm
przez słomek
Jasny gwint ale strzeliłem gafę z tymi błotnikami... to one maja byc na zewnątrz?

Tak w miedzy czasie użalając się nad popełniona gafą wykonałem sobie imadełko do blaszek:

Image

PostWysłany: Śro Sie 26, 2009 11:31 pm
przez RadekP
Dajcie spokój Panowie, kolega wie co robi, teraz jak będzie wklejał blaszane błotniki abera, które należy zahaczyć o brzeg wanny to pójdzie mu to jak z płatka...

R.

PostWysłany: Czw Sie 27, 2009 1:25 am
przez słomek
Wiem wiem ale ciężko idzie to zaginanie blaszek ... jak na razie to blaszki mnie zaginają - żmudna to robota...

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 1:32 am
przez słomek
Przykleiłem błotniki:

Image

PostWysłany: Wto Wrz 01, 2009 5:07 pm
przez słomek
Praca idzie do przodu. Jak na razie wykonałem suwadło peryskopu i zawiasy do włazu strzelca.


Fotki zawiasów:
Image


Tutaj zająłem się peryskopem dowódcy. Trzeba było mu zrobić oczko. Tak więc użyłem kulistego wiertła do borowania:

Image


...a do wyrównania oczka użyłem wiertła przypominającego koło zębate:

Image

Teraz peryskop prezentuje się lepiej:

Image

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 4:36 pm
przez słomek
Troszeczkę zwolniłem z projektem ze względu na formalności związane ze studiami.
Mimo wszystko prace idą naprzód:

Image

Image

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 10:37 pm
przez subgrafik
Bardzo fajnie Ci to idzie,
czysto i skutecznie.

pawel

Ps firmowe spawy poprawiasz?

PostWysłany: Nie Wrz 06, 2009 12:31 am
przez słomek
Dajesz się oszukać zdjęciom ;] realnie muszę parę rzeczy podszlifować.
Spawy poprawię - co prawda pierwszy raz będę to robił ale spróbuję - chyba tym sposobem z żyłką, tak?
Dzisiaj zamówiłem do niego friule - jak zobaczyłem gąski zestawowe to się nogą przeżegnałem i mówię pal licho raz kozie pancerfaustem nie zaszkodzi ;D

PostWysłany: Nie Wrz 06, 2009 9:52 pm
przez słomek
Teraz zostały same drobnostki i wyrównywanie niedociągnięć:


Image

Image

Image

PostWysłany: Nie Wrz 06, 2009 10:15 pm
przez słomek
Swoją drogą zastanawiam się nad malowaniem tzn nad kamuflażem jaki miałbym zastosować w tym modelu. Ze zdjęć wykonanych podczas prac wydobywczych stuga 1:1 wynika, że był na nim zastosowany kamuflaż 3c, jednakże w dużej części elementy tego działa były pomalowane tylko minią... Czy pod koniec wojny była jakaś norma stosowania kamuflażu określająca, które elementy muszą być zakamuflowane a które nie? Pojazd miał na liczniku podobno przejechane ok. 210 km...