Jak zacząć - mini poradnik w formie warsztatu

Najczęstsze problemy, ważne zagadnienia dotyczące budowy modeli lotniczych.

Jak zacząć - mini poradnik w formie warsztatu

Postprzez Daimos » Pon Maj 19, 2014 7:28 pm

Witam
Niedawno zacząłem z modelarstwem, pracuję nad pierwszym modelem. Postanowiłem wrzucić tutaj mały opis przebiegu prac, z myślą o początkujących.
Dlatego nazwijmy to poradnikiem początkującego dla początkujących - zwyczajnie: Nie popełniajcie błędów, które ja popełniłem. Lepiej nauczyć się na cudzych :)
(dlatego też wrzucam tutaj, bo umieszczanie tego do działu warsztat, to raczej nie te progi, jeszcze!)

Zaznaczę, że wybrałem sobie model Italeri Apache AH-64A. Zdecydowałem się na malowanie pędzelkiem, akrylami. Zakupiłem akryle pactry i trochę chińskich ze sklepu plastycznego. Jestem maksymalnie początkującym, także rezultatami nie powalę, ale jak mówiłem wcześniej: NIE POWTARZAJCIE MOICH BŁĘDÓW - bo po co?!

Zacznijmy więc porady!

1. To, że element idealnie pasuje, to nie znaczy, że tak ma być.
Mam przykład kabiny, która jest lekko cofnięta do tyłu - idealnie pasowała w ten sposób, do wypukleń w środku.

Image

Był to błąd, ale przekonany byłem, że jakieś elementy jeszcze tam wejdą i tak ma być... dlatego też:

2. Instrukcję czytaj kilka razy od początku do końca, zanim zaczniesz kleić.
W ten sposób wiesz, jak zbudowany jest Twój model i nie popełnisz wielu błędów.

3. Kiedy coś sklejasz, upewnij się, że wszystkie elementy, które będą miały ograniczony dostęp są na miejscu i na miejscu pozostaną.
Moja wpadka była bolesna. Przykleiłem kabinę, wszystko było pięknie, klej złapał. Następnie skleiłem kadłub - zabezpieczyłem go spinaczami, gumkami. Nie było mowy, aby się rozkleił... ale za to, podczas
leżakowania, rozkleiła się lekko kabina i skrzywiła się. Oj ciężko było ją naprostować, po części się udało, ale lepiej uważać.

4. Kiedy malujesz pędzelkiem i używasz taśmy do maskowania, zrywaj ją jak tylko skończysz malować.