Pomocy, jestem początkujący

Tutaj dyskutujemy na temat okrętów, łodzi podwodnych i innych pojazdów pływających. Poruszamy tutaj także kwestie malowania maszyn, użycia bojowego, techniki morskiej, historii itp. W tym dziale zamieszczamy zdjęcia pojazdów rzeczywistych.

Pomocy, jestem początkujący

Postprzez Teufel » Pią Gru 12, 2003 9:11 pm

Mam pytanie do znawców tematu
Chciałbym sbudować od podstaw model żaglowca z XVI, XII lub XIII wieku
Nacja nie gra roli
Czy można gdzieś zdobyć odpowiednie plany dla takiego przedsiewzięcia?
Mam juz dość spore doświadczenie w klejejniu modeli platikowych, w tym okrętów, i chciałbym żeby okręt ten był na średnim poziomie trudności.

Chciałbym zrobić wszystko sam, wręgi, maszty, płótno, wytopić działka...
Czy mógłby mi ktoś użyczyć takowych planów (do skrerowania oczywiście) z okolic Torunia, Bydgoszczy, Wlocławka, Grudziądza?
Teufel

Miejscowość: Thorn

Postprzez Mietek » Nie Gru 14, 2003 11:52 pm

Cześć.
Zależy co chcesz robić. Jeżeli Kit to poszukaj w sklepach modelarskich. Trochę gotówki i można się brać do roboty.N.p. model z http://www.swiat-modeli.com Wykonanie modelu z planów jest trudniejsze ale musisz zdecydować się na konkretny typ. W/g mnie Nina albo Pinta byłyby w miarę proste. Decyzja należy do ciebie.
Mietek

Image
Mietek

Miejscowość: Warszawa

Postprzez Vegelus » Pon Gru 15, 2003 1:14 pm

Mietek a ty robisz swoje z jakiego drewna bo na stronie to nawet ladnie wygladaja

Ja tez sie miotam z checia zrobienia od podstaw z odkrytym dnem :-)
tzw admiralicji i nawet mam plany

ale mam problem jak robic wregi bo na rysunku nie mam wszystkich rozrysowanych

czy jest ktos kto robil takie modele?
Vegelus

Miejscowość: Olsztyn

Postprzez Teufel » Pon Gru 15, 2003 6:55 pm

Kupiłem jeden model Hellera i więcej nie zamierzam
chyba że robią niezłe te statki

czy modele Hellera z tej strony są plastikowe czy z drewna?
czy mają płócienne żagle czy zwykłe, czy są jakieś elementy metalowe?