Strona 57 z 60

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 8:57 am
przez robmario
Skończyłem już dawno ale dopiero teraz mam fotki - niestety tylko dwie. Grupowy Spit Mk IIA z Airfixa (przeróbka z Mk I) w skali 1:72. Uzupełniony o parę szczegółów na zewnątrz i w środku, przeryty i zaopatrzony w kalkomanię z małej Tamiyi i zestawu napisów Techmodu.
Image
Image

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 7:51 am
przez fiedotow
O projekcie przeczytałem dość niedawno, poniweaż od niedawna jestem z Wami. Wiem, że mało czasu zostało do końca, więc może tylko się pochwalę tym, co kilka lat temu zrobiłem.
BS 342 * R zobaczyłem na kolorowej ilustracji w Monografiach Lotniczych 39 Supermarine Spitfire cz. 2 Wojtka Matusiaka. „Ciekawy i niespotykany – pomyślałem – może tak go do kolekcji?”. Klamka zapadła. Buduję „R-kę”! No ale coś bliższego o niej zdałoby się poczytać. Spitfire powstał jako jeden z pierwszych, przez zabudowę na Mk. Vc nowego silnika. Zachowano oryginalne blachowanie silnika, przedłużono je i dodano charakterystyczny „bąbel” - wszystko po to, by zmieścić silnik o większej mocy, z nową sprężarką. BS 342 trafił na front włoski. W tym czasie utrapieniem aliantów były samoloty wysokościowe Niemców, które nieosiągalne były dla nich. Spitfire wysokościowe jeszcze nie dotarły. Postanowiono dostosować jedną maszynę do tych celów. BS 342 pozbawiony został wszelkich zbędnych balastów – radio, IFF, z uzbrojenia pozostawiono tylko dwa działka. Otrzymał końcówki płatów jak w Spitfire VII, oraz malowanie charakterystyczne dla lotnictwa rozpoznawczego. Ciekawostką jest filtr pustynny Aboukir – rzadkość na Mk. IX
Tyle o pierwowzorze.
Skoro już wiedziałem, kto zacz? mogłem zająć się budową. Wybór modelu nie był łatwy. Sporo tego na rynku. Ale ja postanowiłem wykorzystać błąd producenta jako atut. Italeri w swoim Spicie skopała maskę silnika, robiąc jej górę jako płaską. Tego mi było potrzeba! Kilka nacięć blach, bąbel na masce i gotowe. Wnętrze oparte na blaszkach Eduarda, oprofilowanie zamków działek i końcówki płatów z pozostałości Spita z KP, korekta blachowania, malowanie i jest. Mogłem jeszcze popracować nad podskrzydłowymi chwytami powietrza, ale byłem zbyt niecierpliwy. Malowałem górę Medium Sea Grey i dół PRU Blue. Kalkomanie z zapasów. Co prawda na ilustracji w ML 39 na masce widnieje godło w postaci czerwonego smoka, ale w źródłach brytyjskich na ilustracjach nic nie znalazłem takiego. I tak to stałem się posiadaczem modelu jedynego w swoim rodzaju Spitfire’a. Jest ich jeszcze kilka, ale to śpiewka przyszłości.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
I to by było na tyle.
P.S. Mam w planie najbliższym synchroniczną budowę Spitfire IX EN 315 Skalskiego i NH 214 Gabszewicza. Zdjęcia będę robił na bieżąco.
Pozdrawiam.
Fiedotow

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 10:42 am
przez fabisz
aparacik w drodze, popsuła mi się owiewka to zamaskowałem szmatą zrezygnowałem z łosza został półmacik okopcenia i jakaś podstaweczka.
nie wyszło to tak jak miało wyjść no ale trudno najważniejsze, że przy tym modelu tak dużo się nauczyłem.
______________
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski

PostWysłany: Śro Paź 18, 2006 7:33 pm
przez fabisz
poszukuje "na gwałt" zdjęć Tadeusza Kaczmarka i jego Spitfajera mk XVI

PostWysłany: Sob Paź 28, 2006 6:57 pm
przez Andrzej Weimann
Raport z prac:

Spitek dostał już pełny kamuflaż (pierwwszy raz malowałem areografem)
- pora na kalki, a potem już tylko złożyć go w całość - wszystkie części składowe już gotowe :)

http://www.fotothing.com/photos/c5b/c5b ... 83_152.jpg
http://www.fotothing.com/photos/78d/78d ... b0_f8a.jpg

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 8:46 am
przez fabisz
Spitek skończony:
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... 861#231861
Zapraszam do komentowania

_____________
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski

PostWysłany: Pon Lis 06, 2006 7:36 pm
przez Andrzej Weimann
Kalki położone.
http://www.fotothing.com/photos/526/526 ... c2_0d4.jpg
http://www.fotothing.com/photos/099/099 ... e1_0d4.jpg
http://www.fotothing.com/photos/28a/28a ... 30_0d4.jpg

Niestety, zdarzył mi się drobny wypadek :cry:
Drobna nieuwaga i numer seryjny na prawej stronie kadłuba 'diabli wzięli'.
Widać to na pierwszej fotce.

MOJA OGROMNA PROŚBA:
JEŻELI KTOŚ MOŻE ODSTĄPIĆ TĘ KALKĘ BĘDĘ OGROMNIE WDZIĘCZNY.
Kalka pochodzi z zestawu TECHMOD nr 72033C.
Z góry dziękuję. :notworthy:

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 6:52 pm
przez Andrzej Weimann

PostWysłany: Śro Lis 15, 2006 2:40 pm
przez fiedotow
Fajnie, tylko EN - ka nie miała wzmocnień nad lukami podwozia... Image
poza tym rury powinny być typu "rybi ogon". Może się czepiam, ale RF*D EN951 był jednym z najlepiej obfotografowanych Spitów PSP. Zdjęcie pochodzi z książki Wojtka Matusiaka - Donaldy Zumbacha.

PostWysłany: Śro Lis 15, 2006 11:12 pm
przez Darek Trzeciak
Od siebie dodałbym wyższe mocowanie lusterka no i wlot powietrza do kokpitu. Jest on umiejscowiony po lewej stronie kadłuba tuż pod wiatrochronem a nad odznaką dyonu. No i faktycznie jak pisze kolega Fiedotow wzmocnień nad komorami podwozia nie było.
Sam model bardzo fajny :D

PostWysłany: Czw Lis 16, 2006 3:34 pm
przez fiedotow
Bvana... Faktycznie przeoczyłem to, a sam komuś wysyłałem fotki tego lusterka :?

PostWysłany: Sob Lis 18, 2006 3:17 pm
przez Andrzej Weimann
Trochę macie rację. :( Rzeczywiście gdzieś w trakcie budowy przeoczyłem, że EN-ka nie miała wzmocnień nad wnękami podwozia. :oops:
Co do wydechów - to niestety TAMIYA w zestawie daje tylko takie (a innych nie miałem). Lusterko rzeczywiście powinno być nieco wyższe ale nie miałem pomysłu jak to zrobić. :? Zresztą samo lusterko "pobrałem" ze złomu, bo producent w ogóle pominął ten element.

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 11:32 am
przez fiedotow
jacek-fighter napisał(a):Oto zakonczyłem swój udział w projekcie. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich.
Image
http://www.modelarstwo.org.pl/forum/vie ... hp?t=24927

Wybaczcie, że to odgrzewam, ale przeglądając Reaktywację przypomnieło mi się zdjęcie:Image
Teraz już chyba można powiedzieś śmiało, że śmigło "5" mogło być tak odrapane.

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 9:32 pm
przez jacek-fighter
Otóż tym zdjęciem się sugerowałem/

PostWysłany: Pon Gru 04, 2006 1:54 am
przez Zbyszek Malicki
Witajcie,

jako ze nie mam warunkow by teraz konczyc jakies nowe modele, a mam nowy aparat to robie fotki swoim starszym dokonaniom. Jedno z nich to spitfire wiec pomyslalem ze wrzuce fotke tu. Mam nadzieje ze nie bedziecie mi mieli tego za zle, ale by nie zanudzac odgrzewanym kotletem dam tylko jedna :lol: Model ma juz pare ladnych lat. Malowany recznie za pomoca pedzli i gabki. Zostal jakies dwa lata temu ''tuningowany'' przez dodanie ''brudzingu'' i warstwy lakieru z pistoletu :D

Oto on:

http://img.photobucket.com/albums/v282/ ... CT0181.jpg

pozdrawiam
Zbych