Strona 3 z 8

Nowosci

PostWysłany: Śro Paź 29, 2003 12:21 pm
przez Artur
Nowy link - przynajmniej mam taką nadzieje
http://users.hol.gr/%7Eerler/luftprof/jg301/jg301.html
:lol:

Re: Nowosci

PostWysłany: Śro Paź 29, 2003 8:38 pm
przez Adam Krzowski
Cześć

Artur napisał(a):Nowy link - przynajmniej mam taką nadzieje
http://users.hol.gr/%7Eerler/luftprof/jg301/jg301.html
:lol:


Dzięki za link - jeszcze tego nie widzałem :D .

Pozdrawiam

Tak na marginesie, może głupiutkie pytanko. Ale jakie malowania robicie :?: Czy te zadeklarowane przy projekcie czy coś może nowego się urodziło :?: .

PostWysłany: Czw Paź 30, 2003 12:15 pm
przez TomB(raider)
No to, Panowie, może pod koniec listopada przystąpie do projektu:
http://www.hlj.com/cgi-perl/hljpage.cgi?DRA5501
Bo jak później, to mogę mieć problem.
Ale jakby co, to poproszę o wpisanie mnie na listę dystrybucyjną fotek.

PostWysłany: Czw Paź 30, 2003 2:15 pm
przez Adam Krzowski
Cześć

TomB(raider) napisał(a):Ale jakby co, to poproszę o wpisanie mnie na listę dystrybucyjną fotek.


Oka- wedle życzenia :D . Prześlij mi mailem swoje dane, jaki modelik robisz(malowanie, dodatki i takie tam).

Pozdrawiam

rysunki maszyn z JG 301 - ciekawostka

PostWysłany: Czw Paź 30, 2003 3:48 pm
przez KP
Witam

Tak w temacie tych pieciu profili samolotow z 301 chcialbym zauwazyc pewna ciekawostke nt Fw 190 A z czerwona 22.
Mam model takiego Fw w planie i troszke poszukalem na jego temat.
Samolot na tej stronie opisany jest jako A8, podobna informacje podaje Squadron oraz Aeromaster w swych kalkach. Okazujue sie jednak ze to nie A8 a raczej A9 :D
Na zdjeciu opublikowanym w ksiazce JG 301 Kagero (dwa zdjecia "czerwonej 22" wyraznie widac szerokie łopaty smigla. To niby jeszcze nie zaden dowod wszak takie smigla montowano juz wczesniej (np A7 czerwone 23 Bara). Maszyna nie ma na fotkach owiewki co tez troszke komplikuje ale...autorzy podaja jej WNr :D
490044.
Jesli ta informacja jest sprawdzona (chyba na podst dokumentow bo nie wiem czy widac na oryginalnym zdjeciu porzadnie caly numer, w ksiazce nie widac)a Kagero opublikowalo bez bledow liste WNr i wytworni to jest to A9 z Aslau zbudowana kolo przelomu 44/45 i szerokie smiglo jest jak najbardziej na miejscu :-)
Podobnie kamuflaz jaki pokazany jest w Squadronie i jaki sugeruje Aeromaster wydaje mi sie niepewny. Bardziej podchodzi juz malowanie 75/83 ktore jest pokazane w 301 Kagero (jesli maszyna faktycznie wg tej listy WNr powstala w tym czasie)...
Tak wiec uwazam ze na publikacje Kagero nalezy patrzec troszke z wiekszym szacunkiem bo czasem mozna znalezc tam cos naprawde interesujacego :-)

A czerwona 22 niedlugo bede malowal :D

pozdrowienia

ADDENDUM

Teraz juz wiem, ze to bankowo A9, WNr widac na zdjeciu, widac nawet kilka innych ciekawostek. W niedziele pomalowalem kamuflaz "22", dzis wykonczylem drobiazgi malowania. Jutro bezbarwny Aeromaster i kalki! POtem weather i inne takie wesole zabawy w piaskownicy...
I kolejny model zaczety w wakacje mi sie jakos wepchnal przed Hohenjagera... :D :D :D Dopingu, panowie - dopingu!!!
A na Fw 190 Revella jak narazie za wiele zlego powiedziec nie moge :-)

uuffff - ale to bylo OT :D

Model

PostWysłany: Czw Paź 30, 2003 4:19 pm
przez Artur
TomB(raider) napisał(a):Qrde, chcę się podłączyć do projektu, czekam na dostawę Dragona, sprawdzam codziennie na HLJ'cie, czy Ta-152 zmienił status z pre-order, wchodzę dzisiaj, a tu gwiazdka na wejsciu mnie wita 'just in', po wejściu na produkt - widzę 'buy this', a tu skucha w tabelce 'SHIPPING INFORMATION' - Sorry, not available
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Trudno, będę dłubał Mustanga i w między czasie G-6...
Ale jak się jednak pojawi, to będę Was zamęczał pytaniami...
:mrgreen:


Może ktoś skorzysta
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=17421478
oraz to samo w 1:72
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=17409263
:lol: :lol:

PostWysłany: Czw Paź 30, 2003 4:27 pm
przez TomB(raider)
Dzięki. Już o walczę o ten samolot. :-)
Dużo szpachli potrzebuje? Dużo trzeba w nim wyginać, bo powichrowane?

Model

PostWysłany: Czw Paź 30, 2003 6:38 pm
przez Artur
TomB(raider) napisał(a):Dzięki. Już o walczę o ten samolot. :-)
Dużo szpachli potrzebuje? Dużo trzeba w nim wyginać, bo powichrowane?


Witaj
W moim modelu prostowania wymagały koncówki skrzydeł, reszta jest spoko

Nowe obrazki

PostWysłany: Pią Paź 31, 2003 3:56 pm
przez Artur
MOże te obrazki kogoś natchną nową siłą
http://hsgalleries.com/ta152v6ff_1.htm
:lol:

PostWysłany: Nie Lis 02, 2003 1:23 am
przez MarCo
Witajcie,

Piotr Dmitruk napisał(a):Proszę o odrobinę cierpliwości, będę słał zdjęcia


Piotr, dzięki za zdjęcia, niektórych nie miałem i muszę przyznać że są świetne :)

W uzupełnieniu można spojrzeć tutaj :
http://www.warbirdpics.com/champ114.htm

Co do pochodzenia silnika z Champlin bywają jeszcze czasem wątpliwości - autorzy galerii również zaznaczają, że ten silnik pochodzi od tanka, a nie jak dotąd mylnie podawano od "sławnego" Fw 190D-13. Także na zdjęciach Piotra widać wyraźnie wersję na silniku - E, stosowaną w Ta 152.
No, chyba że ktoś uzna galerię za "ynternetową" ;)

Pozdrowienia

MarCo

Nowe obrazki

PostWysłany: Pon Lis 03, 2003 1:43 pm
przez Artur

PostWysłany: Pią Lis 07, 2003 10:44 am
przez TomB(raider)
No cóż, jak wszystko dobrze pójdzie, to jutro stanę się posiadaczem Ta-152 z Italerki. Aukcję wygrałem, tylko odebrać...
Teraz przeglądam materiały które zebraliście na stronce projektowej. Chyba będę musiał zakupić książeczkę Kagero. :-)
A co do malowania? Na razie nie wiem. Zdecyduję się jak będę miał ramki w rękach.

PostWysłany: Sob Lis 08, 2003 8:42 pm
przez TomB(raider)
Witka
Tak więc niniejszym oświadczam, że posiadam Ta-152 H-1 z Italerki w 1:48 i proszę o wpisanie mnie w poczet Projektowiczów.
Niestety jeszcze nie wiem jakie będzie malowanie... Ale liczę na pomoc współprojektowiczów.

skąd ta dziura?

PostWysłany: Nie Lis 09, 2003 12:45 pm
przez Piotr Dmitruk
:P

Re: skąd ta dziura?

PostWysłany: Nie Lis 09, 2003 4:41 pm
przez MarCo
Witam,

Piotr Dmitruk napisał(a):A teraz zaciekawiła mnie pewna dziura wraz z otaczającym ją samolotem.
Otóż w książce Kagero na str. 73 jest zdjęcie podpisane Ta-152H-1....


Hmm, niestety nie mam tej książki przed sobą - kolega pożyczył. Ale z tego co sobie przypominam, to jest to zdjęcie zamieszczone wcześniej na str 28 w MonogramCloseUp - Twój opis idealnie się zgadza.

Jeśli o nie chodzi, to jest to typowy przykład bezgranicznego wierzenia w zachodnie źródła. Cała książka Kagero to jedna wielka kompilacja kilku źródeł, w dodatku z błędami. Tutaj masz typowy przykład - na zdjęciu jest Fw 190D-13 - ten sam o którym wciąż dyskutujemy. Autorom nie chciało się nawet spojrzeć na zdjęcie i skopiowali błędny podpis.

Piotr Dmitruk napisał(a):W dolnej odchylonej osłonie silnika widoczna jest wycięta dziura z fajnym okopceniem. Wygląda cool i zrobiłbym sobie takie coś, bo tą pokrywę właśnie zdjąłem z modelu, gdyby to występowało na Ta-152H jak sugeruje podpis. tymczasem takiego czegoś nigdzie nie ma, ani na zdjęciach, ani na planach, zarówno Dory, jak i Tanka.


Piter, gratuluję spostrzegawczości, owalny otwór nie jest typowy dla Dory.
Ja też go wcześniej nie zauważyłem! Jest rzeczywiście cool, chociaż w locie to on był raczej hot, sądząc po odymieniu :D
W tanku na pewno nie występował, ale... nikt go nie zauważył przy opisach i rysunkach D-13. Muszę sobie zaktualizować plany :)

pozdrowienia

MarCo