Witam
Tak w temacie tych pieciu profili samolotow z 301 chcialbym zauwazyc pewna ciekawostke nt Fw 190 A z czerwona 22.
Mam model takiego Fw w planie i troszke poszukalem na jego temat.
Samolot na tej stronie opisany jest jako A8, podobna informacje podaje Squadron oraz Aeromaster w swych kalkach. Okazujue sie jednak ze to nie A8 a raczej A9
Na zdjeciu opublikowanym w ksiazce JG 301 Kagero (dwa zdjecia "czerwonej 22" wyraznie widac szerokie łopaty smigla. To niby jeszcze nie zaden dowod wszak takie smigla montowano juz wczesniej (np A7 czerwone 23 Bara). Maszyna nie ma na fotkach owiewki co tez troszke komplikuje ale...autorzy podaja jej WNr
490044.
Jesli ta informacja jest sprawdzona (chyba na podst dokumentow bo nie wiem czy widac na oryginalnym zdjeciu porzadnie caly numer, w ksiazce nie widac)a Kagero opublikowalo bez bledow liste WNr i wytworni to jest to A9 z Aslau zbudowana kolo przelomu 44/45 i szerokie smiglo jest jak najbardziej na miejscu
Podobnie kamuflaz jaki pokazany jest w Squadronie i jaki sugeruje Aeromaster wydaje mi sie niepewny. Bardziej podchodzi juz malowanie 75/83 ktore jest pokazane w 301 Kagero (jesli maszyna faktycznie wg tej listy WNr powstala w tym czasie)...
Tak wiec uwazam ze na publikacje Kagero nalezy patrzec troszke z wiekszym szacunkiem bo czasem mozna znalezc tam cos naprawde interesujacego
A czerwona 22 niedlugo bede malowal
pozdrowienia
ADDENDUM
Teraz juz wiem, ze to bankowo A9, WNr widac na zdjeciu, widac nawet kilka innych ciekawostek. W niedziele pomalowalem kamuflaz "22", dzis wykonczylem drobiazgi malowania. Jutro bezbarwny Aeromaster i kalki! POtem weather i inne takie wesole zabawy w piaskownicy...
I kolejny model zaczety w wakacje mi sie jakos wepchnal przed Hohenjagera...

Dopingu, panowie - dopingu!!!
A na Fw 190 Revella jak narazie za wiele zlego powiedziec nie moge
uuffff - ale to bylo OT
