Jaki napęd do szybowca ?

Jaki napęd do szybowca ?

Postprzez stewoj » Pon Cze 12, 2006 9:36 am

Nie mam jeszcze doświadczenia w silnikówkach co zresztą widać po temacie pytania. Postanowiłem zelektryfikować mój model, ale aby nie wywalić kasy na bubel proszę o pomoc. Do rzeczy: Jaki proponujecie napęd do szybowca 1,4 m i max masie 1200g ? Chodzi mi parametry silnika i śmigła. Zakładam że będzie to silnik bezszczotkowy o mocy dostatecznej do swobodnego, kilkukrotnego wywindowania modelu. Nie zależy mi na pionowym wzlocie ;-) . Szybowiec ma dosyć solidną konstrukcję (kadłub laminat, skrzydło styrodur-fornir). Może gdzieś oferują gotowe zestawy silnik + śmigło + regulator (ew. + akku). Nie mam nic przeciwko zakupowi używki, jeśli ktoś miałby do odstąpienia. Pozdrawiam.
stewoj

Miejscowość: Gliwice

Postprzez kojot » Wto Cze 13, 2006 12:05 am

Przepraszam???? 1,2kg przy 1,4m rozpiętości??? Bez napędu???? SZYBOWIEC????

To chyba silnik od Malucha......

Nie wiem czy cegłę jest sens elektryfikować.

Moja Agena 1,5 m z silnikiem 480, pakietem Ni-Cd ważyła koło 1 kg
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot

Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tomtom » Wto Cze 13, 2006 12:23 am

Proponuję przekopać się przez rady dot szybowców w sklepie towerhobbies.com.
Ja tam dokładam ołowiu do 2m motoszybowca, żeby miał 1000g ( silnik ~540 + 3LiPo ) - mniej wrażliwy na wiatr.
Może to konstrukcja na klify ? abo killer pylon ?
Chyba jednak lepiej przed zakupem napędu wejść na małą górkę i zobaczyć czy fruwa :?
tomtom

Miejscowość: Katowice

Postprzez stewoj » Wto Cze 13, 2006 9:07 am