Składanianie Easy Glidera Pro i instrukcja po polsku

Składanianie Easy Glidera Pro i instrukcja po polsku

Postprzez maksiu1919 » Pią Sty 16, 2009 9:34 pm

Witam, wkońcu się doczekałem i mam u siebie model. Kupiłem od razu żywicę epoksydową 6 min. i mam pytanie w zwiąsku z tym:
1. Czy mogę skleić żywicą wszystkie plastyki, czy dokupić cyjanoakrylowy do EPP?
2. Jak mam kleić tą żywicą, mam dwie tubki (czerwona i niebieska), czy mam je rozmieszać w jakimś pojemniczku czy nanieść warstwę z niebieskiego a potem z czerwonego opakowania? Pierwszy raz kleje takimi preparatami.
3. W zestawie znajdują się rzepy, do czego one służą i gdzie mają być przyklejone, nie ma tego na rysunkach.
4. Kiedyś gdzieś znalazłem instrukcję po polsku, ale mi gdzieś umknęła, pomoże ktoś znaleść.
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez wojcio69 » Pią Sty 16, 2009 10:58 pm

Witam
    1. Po co chcesz kleić EG żywicą? Ja swojego skleiłem na cyjanoakryl i było OK.
    2. Z każdego pojemnika wyciśnij po tyle samo masy i zmieszaj w pojemniku, tak jak poxylina.
    3. Rzepy są samoprzylepne i służą do umocowania np. odbiornika, pakietu akumulatorów.
    4. Pismo obrazkowe w oryginalnej instrukcji jest chyba dość jasne i zrozumiałe dla przeciętnego człowieka. Przecież EG składa się jak puzzel'e
Pozdrawiam - Wojtek
FILM1; FILM2; GALERIA
Proxima II, Clouds Fly; Sanwa RDS 8000
Awatar użytkownika
wojcio69
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Lip 16, 2007 3:10 pm
Miejscowość: Śrem

Postprzez maksiu1919 » Pią Sty 16, 2009 11:05 pm

W sklepie w którym kupiłem model, polecili żywicę, i CA ale nie mieli na składzie CA więc kupiłem samą żywicę.

Może się go i łatwo składa, ale ja za pierwszym razem nie chce go zepsuć. :)
Posiadam nadajnik Futaba 4EX i odbiornik Futaba R136F, na instrukcji pisze pełny zasięg, jak mam to rozumieć, że ma ok. 1,5 km?
Czytałem kiedyś że w powietrzu to się jakoś inaczej mierzy, zasięb jest większy, czy to prawda?
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez wojcio69 » Pią Sty 16, 2009 11:14 pm

Witam
Bardziej martwiłbym się o zasięg wzroku jak aparatury. Z odległości 500m EG jest bardzo mały i łatwo na niebie stracić go z oczu.
Pozdrawiam - Wojtek
FILM1; FILM2; GALERIA
Proxima II, Clouds Fly; Sanwa RDS 8000
Awatar użytkownika
wojcio69
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Lip 16, 2007 3:10 pm
Miejscowość: Śrem

Postprzez maksiu1919 » Sob Sty 17, 2009 12:37 am

Witam
Zanim dojdę do takiej wysokości latania, trochę minie.
Do całości brakuje mi tylko silnika, aku i regla. Czy ktoś robił zakupy w hobbycity.pl ? Jak $ potanieje to pewnie tam coś zamówię, ale na razie to się prawie nie opłaca.
A jak już wszystko będzie to w górę, oby tylko szczęśliwie. Pozdr
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez wojcio69 » Sob Sty 17, 2009 11:01 am

Witam
Jak będziesz czekał na spadek $ to możesz tym swoim EG nie polatać. Poszukaj w polskich sklepach modelarskich (internetowych) poszperaj po aukcjach (Allegro) pogrzeb na giełdach z for modelarskich.
Silnik ok. 100 (KEDA 22-20L), akumulator ok. 80 (FullyMax 2S 1800mAh 25C(50C), regulator ok. 70 (Tower Pro Mag8) razem 250zł.

P.S. Czy wersja Pro EG jest sprzedawana z kołpakiem i śmigłem?
Pozdrawiam - Wojtek
FILM1; FILM2; GALERIA
Proxima II, Clouds Fly; Sanwa RDS 8000
Awatar użytkownika
wojcio69
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Lip 16, 2007 3:10 pm
Miejscowość: Śrem

Postprzez maksiu1919 » Nie Sty 18, 2009 7:25 am

Witam. Odpowiadam, model jest bez kołpaka i śmigła.
Ja zamierzam zastosować silnik RAY C3536/06, czy będzie dobry no i jakiś pakiecik 2200mhA 11,1V.
Easy Glider Pro
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez wojcio69 » Nie Sty 18, 2009 11:57 am

Witam silnik będzie z dużym naddatkiem mocy. Przy pakiecie 3 Li-po i śmigle 9x6 będzie miał ciąg ok. 1500g, czyli dwa razy tyle co waży EG. Poza tym przy pakiecie 3 Li-po EG będzie bardzo szybki i dynamiczny może lepiej wsadzić pakiet 2 Li-po i śmigło 10x6. Ciąg będzie praktycznie taki sam ale model będzie mniej agresywny. Jeżeli to Twój pierwszy model to zastosowałbym pakiet 2 Li-po i śmigło 10x6. Ze spokojem możesz również zastosować słabszy silnik np. http://www.emodel.pl/esklep/tower-240918-p-30.html lub http://www.emodel.pl/esklep/emax-221520-p-382.html lub http://www.emodel.pl/esklep/emax-221525-p-8.html lub http://www.emodel.pl/esklep/keda-a2215m-p-2.html lub http://www.emodel.pl/esklep/keda-a2220l-p-3.html
A nie kusił Cię ten model http://www.cyber-fly.pl/produkt-758.html :?:
Lata dokładnie tak samo jak EG troszkę lepiej trzyma się termiki i ma odkręcany statecznik poziomy (bardzo wygodne w transporcie) no i masz go z silnikiem, śmigłem i kołpakiem.
EG z silnikiem i kołpakiem ze śmigłem kosztowałby jakieś 170zł więcej, czyli ok. 430zł ;o)
Pozdrawiam - Wojtek
FILM1; FILM2; GALERIA
Proxima II, Clouds Fly; Sanwa RDS 8000
Awatar użytkownika
wojcio69
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Lip 16, 2007 3:10 pm
Miejscowość: Śrem

Postprzez maksiu1919 » Nie Sty 18, 2009 3:57 pm

Dość dużo czytałem o Easy Gliderze, wszyscy zachwalają więc kupiłem ten. ELEKTRO JUNIOR S szczerze mówiąc nie widziałem tego modelu, no penie że się opłacało by jego kupić, ale już za późno. :)
A co do silnika, to chodzi mi tu o to, żeby nie był za szybki, ale żeby dobrze radził sobie w silniejszym wietrze.
Tak jak piszesz, to z tego wynika, że pakiety mają duże znaczenie do osiągów silników?
Czy mógłbyś mi podać jakiś link, do jakiejś lektóry na ten temat. Jak bym kupił ten silnik:
http://www.emodel.pl/esklep/keda-a2220l-p-3.html

to mogę do niego zastosować ten pakiet: ?

www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_vi ... oduct=6518

A co powiesz o tym silniku: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=3883
Easy Glider Pro
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez wojcio69 » Nie Sty 18, 2009 4:30 pm

Witam
Obydwa silniki są OK tylko KEDA zasilana jest z pakietu 3S (11,1V) a Outruner może być z 3S lub 2S (7,4V). Pakiet jaki pokazałeś jest dobry do obydwu tych silników. Ważne jest oby wydajność prądowa pakietu (prąd rozładowaniua pakietu) nie była mniejsza jak maksymalny pobór pradu przez silnik. Jak to liczyć pisze tutaj http://www.emodel.pl/esklep/download/Ak ... _Li_Po.pdf

P.S. Poszukuję zdjęć kokpitu samolotu RWD 6 lub informacji gdzie można kupić zegary w skali 1:3 polskich samolotów z lat +/- 1930.
Pozdrawiam - Wojtek
FILM1; FILM2; GALERIA
Proxima II, Clouds Fly; Sanwa RDS 8000
Awatar użytkownika
wojcio69
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Lip 16, 2007 3:10 pm
Miejscowość: Śrem

Postprzez maksiu1919 » Pon Sty 19, 2009 1:45 am

Witam
Dzięki wielkie za pomoc. Jeszcze jednak mam pytanie. NIe posiadam silnika, regla i pakietu, a chciałbym sobie już polatać i wyprubować model w wersji szybowcowej. W zestawie mam dwie kulki, co mi radzisz zrobić. Wkleić od razu dwie kulki czy jedną a potem coś wydłubać.

Mógłbym skleić kadług taśną zbrojeniową ale statecznik musi być przyklejony do kadłuba.
A co do zdjęć to Ci nie pomogę, bo nic takiego nie widziałem, ale jak się kiedyś nadzieję na foto to prześle.
Easy Glider Pro
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez wojcio69 » Pon Sty 19, 2009 9:16 am

Witam
No to sobie nie polatasz. Wyważenie modelu to jeden z ważniejszych czynników decydujący o jego lotności. Jak będziesz miał silnik (lub wiesz jaki to będzie i znasz jego wagę, to w dziub wsadź tyle balastu ile będzie on ważył. Tylko nie +/- tylko dokładnie tyle samo) zmontuj cały szybowiec na "sucho" bez kleju (posklejaj kawałkami taśmy, stateczniki poprzypinaj szpilkami) i umieść z tyłu jedną kulkę (oczywiście w modelu jest wszystko: serwa, regulator, silnik, pakiet akumulatorów, odbiornik na swoim miejscu). Podpierasz punktowo model na skrzydłach przy kadłubie w miejscu środka ciężkości pokazanym w instrukcji (dla EG jest to miejsce dźwigara - węglowa rurka łącząca skrzydła). Model powinien zachować poziom. Jeżeli leci na dziób, to dokładasz drugą kulkę jak na ogon wyciągasz tą co tam jest. Jeżeli będzie problem z dokładnym wyważeniem (wątpię w to) lepiej aby model był przechylony troszkę na dziób. Zawsze możesz zmiecić wyważenie przesuwając w kabinie pakiet akumulatorów bardziej pod silnik lub w kierunku skrzydeł. Nie wiem jak wersja PRO ale EG Electric miał pakiet umieszczany pod skrzydłem, tak że nie miał on większego znaczenia na wyważenie modelu. Jeżeli PRO ma tak samo to nie kombinuj z pakietem.
Pozdrawiam - Wojtek
FILM1; FILM2; GALERIA
Proxima II, Clouds Fly; Sanwa RDS 8000
Awatar użytkownika
wojcio69
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Lip 16, 2007 3:10 pm
Miejscowość: Śrem

Postprzez maksiu1919 » Pon Sty 19, 2009 6:02 pm

Witam
Chyba będę brał ten akumulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6518
, jak wynika z moich obliczeń pakiet oddaje 33000 czyli, 33A. Czyli ten silnik
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=3883
będzie super pasował, do tego jakiś regulator na 30A z układam BEC. Co do regla to kierujemy sie tym ile silnik pobiera prądu, cyz ile oddaje aku :?:
Wcześniej pisałeś, żeby model był wolny (bo taki chce) najlepiej użyć pakiet 2S, a nie mogę wziąć pakietu 3S i śmigła 10x6? Czy sa jakieś przeciwskazania :?:
Jak będę kupował resztę elektroniki, to chcę już wszystko skompletować. Czyli ładowarkę taką jak tutaj http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=7028
myśle że będzie dobra, w ostateczności wezmę taką:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5548
To chyba na tyle, myślę że do wiosny dam radę skompletować już wszystko, a potem już tylko zostaje go ulotnić.
Dobrze by bylo, żebym podpiął się do kogoś jako uczen Może znasz kogoś z podkarpacia, a dokładnie z Bieszczad, a jeszcze dokładniej to z Leska, koło mojej miejscowości mam dwa szybowiska: Bezmiechowa i Weremień.
Easy Glider Pro
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez wojcio69 » Pon Sty 19, 2009 10:27 pm

Witam
Silnik OK, akumulatory też.
Regulator (jeżeli wieżyć danym z silnika) wystarczy 20A (ważne aby miał układ BEC, bo wówczas z jednego akumulatora zasilasz silnik i odbiornik z serwami). Regulator powinien być o amperażu ciut większym jak maksymalny pobór prądu przez silnik.
Ładowarki z punktu widzenia danych technicznych niczym się nie różnią, obydwie są dobre.
Co się tyczy pakietu czy 3S czy 2S. Jak podasz na silnik większe napięcie to będzie się szybciej kręcił i tutaj zastosowałbym śmigło 7x5 lub 8x6. Przy tym pierwszym powinieneś mieć pobór prądu ok. 9-10A przy drugim 13-15A. Przy śmigle 10x6 możesz przegrzać silnik i będzie brał ok. 25A, czyli pakiet wystarczy na jeszcze mniej pracy silnika. Stosując pakiet 3S model będzie szybszy ale nie musisz latać na max. gazu.
Masz pod ręką dwa lotniska i nie ma na nich modelarzy :shock: :roll: :?:
Pozdrawiam - Wojtek
FILM1; FILM2; GALERIA
Proxima II, Clouds Fly; Sanwa RDS 8000
Awatar użytkownika
wojcio69
 
Posty: 254
Rejestracja: Pon Lip 16, 2007 3:10 pm
Miejscowość: Śrem

Postprzez maksiu1919 » Pon Sty 19, 2009 10:42 pm

Witam,
W tych okolicach nie znam żadnej osoby która zajmowała by się tym hobby. Może poprostu jest to za drogi sport dla ludzi mieszkających na Podkarpaciu. :(
Czym najlepiej jest sobie podeprzeć model do wyważenia, moge model trzymać dwoma palcami za kadłub?
Na razie zbieram kase na osprzet. Pozdrowienia 8-)
Easy Glider Pro
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 3:25 pm
Miejscowość: Lesko

Następna

Wróć do Szybowce i motoszybowce RC

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości