Sky lady 2 problemy

Sky lady 2 problemy

Postprzez tymbark » Śro Lip 21, 2010 4:42 pm

Z racji tego ze jestem nowy na forum to witam wszystkich.
Otoz mam problem ze swoim samolocikiem Sky Lady II. wczoraj cos w nim grzebalem i wlaczylem silnik szedl chwile potem poczulem dziwny zapach jakby sie cos spalilo ;/ odlaczylem akumlator i wszystko aparature. Dzisiaj rano podlaczylem do niego akumlator i odrazu zaczal mi wariowac silnik sam sobie dodawal gazu w ogole nie reagowal na moja aparature ... serwa o dziwo dzialaly potem odlaczylem to znowu po kilku godzinach podlaczylem od nowa i dalej to samo silnik sobie sam chodzi tylko ze teraz mi sie juz nawet serwa nie ruszaja ;/. Moje pytanie brzmi co to moglo byc spalil mi sie regulator gazu czy moze kwarce poszly? Prosze o pomoc !
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Postprzez kojot » Czw Lip 22, 2010 2:22 pm

Skoro nikt nie odpowiada, znaczy, że nikt tego nie wie, lub nikomu się nie chce. Kolejne posty pod własnym postem (flood) są niezgodne z zasadami wszystkich możliwych for. Pytanie za 10pkt. - co do tego mają kwarce?

Na 99% spalił się regulator. Podłącz inny i sprawdź. Tanie i niezłe regulatory do silników szczotkowych są w abc-rc.pl. (lub zmień przy okazji napęd na BL).
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tymbark » Czw Lip 22, 2010 4:40 pm

no nareszcie sie ktos odezwal dzieki kojot za info ale mam pytanie poniewaz jest to moj pierwszy model to nie mam skad wziasc innego regulatora. Teraz zobaczylem ze jak podlacze aku to mi sie strasznie grzeje ten regulator ale serwa itp nie dziala dalej. A czy to ejst mozliwe ze jak spalil mi sie regulator to nie bd dzialaly przez to serwa? A moglbys mi podac jakiegos linka do jakiegos regulatora taniego itp bo aj bylem na tej stronie ale nie wdizialem zadnego pod szczotkowe silniki. niestety nie podejme sie zmiany na bezszczotkowy silnik poniewaz nie mam az tylu funduszy a nie dawno zmienialem silnik na mocniesza szczotke to chcuialbys chociaz sezon na nim polatac. A z kwarcami to mysallem ze moze mi sie spalil odbiorczy bo serwa tez nie dzialaja.

P.S sorry za te posty swoje ale ja taki nie cierpliwy jestem.
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Postprzez kojot » Czw Lip 22, 2010 5:31 pm

a) popraw pisownię - polskie litery, interpunkcja, początek i koniec zdania itp. Inaczej post pójdzie do kosza.
b) jak nie umiesz w małym sklepie wyszukać regulatora, to jak sobie z czymś bardziej skomplikowanym poradzisz?
http://www.abc-rc.pl/p/6/913/esc_20a_tg ... y_esc.html
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tymbark » Czw Lip 22, 2010 6:21 pm

Tak się składa drogi Kojocie, że ten regulator już widziałem ale nie jestem pewien czy będzie pasować do mojego modelu bo ja tam zmieniłem silnik na klasy 480 a oryginalnie ma być 400. I nie wiem czy ten może byći czy będzie pasować. Czy Ty możesz mi odpowiedzieć na to pytanie?
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Postprzez kojot » Czw Lip 22, 2010 10:29 pm

Odpowiedź jest najprostsza z możliwych - jaki masz pobór prądu? :lol:
Ogłaszam także konkurs na sensowną odpowiedź na pytanie - po co do SkyLady silnik klasy 480???
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tymbark » Czw Lip 22, 2010 10:39 pm

Hmm drogi Kojocie może po to że oryginalny jest za słaby i żeby ten model w ogóle wzbił sie w powietrze?


A to charakterystyka do mojego silniczka:

Silnik szczotkowy Permax klasy 480 firmy Multiplex o napięciu nominalnym 7,2V.

Charakterystyka :

* Nominalne napięcie : 7,2 V
* Zakres pracy : 6 - 12 V
* Obroty : 17.000 obr./min.
* Pobór prądu bez obciążenia : ~0,5 A
* Max. pobór prądu : 24 A
* Max. wydajność : 72 %
* Średnica wału : 2,3 mm
* Długość : 51 mm
* Średnica : 27,5 mm
* Waga : 92 g

Tutaj link gdybyś chciał zerknąć:
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=1560
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Postprzez kojot » Czw Lip 22, 2010 11:11 pm

a) Zwracam honor - SkyLady 2 ma fabrycznie 480tkę, to może tak ma być. :oops:
b) Ale pakiet jest raptem 8,4V (kiepski i małe śmigiełko). Więc na oko prąd jest do 15A (ale warto zmierzyć)

Znam charakterystykę tego silnika, kilka takich zagoniłem na śmierć.
Ponawiam pytanie o pobór prądu, bo charakterystyka, to tylko maksymalna wartość parametru. Tu pytanie dodatkowe - od czego zależy pobór prądu i wydajność układu napędowego?

Skoro masz ten silnik i jesteś zadowolony (pakiet fabryczny?) to zmierz prąd i będziesz znać werdykt w sprawie regulatora. Zawsze można dać mniejsze śmigło. To IMO jest najtańszy regulator na rynku, na większy będziesz musiał wydać >100zł.
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tymbark » Czw Lip 22, 2010 11:37 pm

Tak pakiet mam fabryczny. Tylko przyznam się szczerze, że nie mam za bardzo czym zmierzyć tego prądu ;/ . No właśnie wiem że następne to są już za 100zł regulatory dlatego chciałbym najpierw spróbować z tym. A gdy dam mniejsze śmigło to znowu nie wiem czy poleci to do góry xd. Ale myślę, że powinien wytrzymać ten regulator:

http://abc-rc.pl/p/6/804/esc_30a_ek2-06 ... y_esc.html

A co Pan na to Panie Krzysztofie?
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Postprzez kojot » Pią Lip 23, 2010 9:18 am

Regulator 30A bez wątpienia da niezły margines bezpieczeństwa, a cena jest akceptowalna.
Co do pomiaru, to oczywiście miernik uniwersalny w najtańszej wersji.
Ale też można pogooglać:
http://www.modelflight.com.au/graupner_ ... #Speed_480
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=97531
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=883199
itd

Krzysiek, kojot, itp - zdecydowanie
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tymbark » Pią Lip 23, 2010 10:43 am

Czyli mówi Pan, że można mieć większy i to nie robi żadnej różnicy? Np ten

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... RUSHED_ESC

ewentualnie ten: http://abc-rc.pl/p/6/804/esc_30a_ek2-06 ... y_esc.html
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Postprzez kojot » Pią Lip 23, 2010 11:13 am

Żeś się uparł na tego Pana....

Modelowi/zespołowi napędowemu nie przeszkadza nadmiarowa wydajność regulatora. Nie warto tylko dawać za dużego (wymiary) i zbyt ciężkiego elementu do modelu (no i droższego).

Oba regulatory są OK.
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tymbark » Pią Lip 23, 2010 11:21 am

Dobrze to dziękuje za pomoc widzę, że jednak jestem zmuszony kupić jakiś regulator. A gdyby się tak zdarzyło, że kupię regulator a serwa dalej nie będą chodzić to przypuszczam, że będzie wtedy również spalony odbiornik. A znasz może jakieś jeszcze fajne tanie odbiorniki na 35 Mhz 4 kanałowe?
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Postprzez kojot » Pią Lip 23, 2010 6:28 pm

A) spalony odbiornik jest mało prawdopodobny
B) litości -rzuć okiem na allegro i opinie na pfmrc.eu rexy, corony, hiteki, futaby - sporo osób wyprzedaje teraz sprzęt 35MHz
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 3:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez tymbark » Pią Lip 23, 2010 9:51 pm

Ja przypuszczam, że spalił się odbiornik i regulator bo jak dzisiaj podłączyłem sam regulator bez podłączenia pod niego silnika i aku to serwa ani drgnęły i tak ;/ i nie wiem.
tymbark
 
Posty: 9
Rejestracja: Śro Lip 21, 2010 4:37 pm

Następna

Wróć do Szybowce i motoszybowce RC

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość