Projekt. Proszę o pomoc!

Projekt. Proszę o pomoc!

Postprzez lovato_paul » Wto Paź 23, 2007 9:20 pm

Witam wszystkich kolegów modelarzy.
Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem początkowym budowniczym modeli samolotów RC i od dłuższego czasu zbieram się do zaprojektowania i wykonania własnego modelu samolotu RC.
Z zawodu jestem architektem, dlatego mam duże pojęcie o projektowaniu konstrukcji, materiałach, estetyce i wykonywaniu makiet. Jak wiecie, projektowanie w moim zawodzie jest to głownie projektowanie konstrukcji statycznych, dlatego zwracam się z prośbą do Was, abyście mnie trochę nakierowali.
Domyślam się, że takich śmiałków jak ja, chcących zaprojektować własny samolot było wielu i zapewne odradzaliście im tych prób, ja jednak dysponuje dużą wiedzą o projektowaniu, przewidywaniu, dysponuje odpowiednimi programami, urządzeniami i narzędziami (m.in. tunel aerodynamiczny), dlatego uważam, że jestem gotów i w stanie.
Zaopatrzyłem się niedawno w literaturę "Aerodynamika Modeli Latających" i powoli pochłaniam tą wiedzę. Jednak jak sami wiecie, znajduje się tam teoretyczna wiedza na temat aerodynamiki w ujęciu modeli.
Chciałbym abyście wypunktowali mi podstawowe etapy w projektowaniu modelu. Założenia: dolnopłat, napędzany silnikiem spalinowym (jak na razie tylko te).
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
lovato_paul

Postprzez Heyoan » Śro Paź 24, 2007 2:08 pm

Na początek takie pytanie:
Ile, a może czy wogóle, zbudowałeś dotychczas jakiś model latający z zestawu lub gotowych planów i czy go oblatałeś? Jeśli tak, to jaki to był model i jak wygląda Twoje aktualne zaawansowanie w sterowaniu takimi modelami.
Pozdrawiam,
Robert 'Heyoan' Gadomski
Awatar użytkownika
Heyoan

Miejscowość: Warszawa - Bemowo

Postprzez lovato_paul » Śro Paź 24, 2007 6:44 pm