Strona 1 z 1

EXTRA 300 S , i nie tylko.

PostWysłany: Śro Maj 13, 2009 4:28 pm
przez modelarz22
Witam wszystkich fanów modelarstwa lotniczego .

W tym temacie chciałbym poruszyć kwestię na temat dosyć sporych modeli pod silniki benzynowe.

Ma byc to mój pierwszy model benzynowy ,a dlatego ,że nie bawią mnie modele o rozpiętości powyżej 2 metrów nie chce ich budować. Jak na pierwszego benzyniaka zupełnie wyztarczy model pod silnik 26 cm3.
Tylko tutaj jest mały kłopot , nie znam się na silnikach benzynowych oraz nie moge zdecydować który model pod ten silniczek będzie lepszy.

Jak narazie to patrzę na model Extry 300 s oraz na model Katana .
Do obu modeli można dać silnik 26 cm3. Tylko pytanie brzmi, który model będzie lepszy ( ja bym wziął EXTRĘ , dobry wybór ? ).

A tu są linki obu modeli :

http://www.modelemax.pl/product_info.ph ... ts_id=2568

http://www.modelemax.pl/product_info.ph ... ts_id=2567


No dobra teraz przejdźmy do silnika , oczywiście benzyna o pojemności 26 cm3.

Jak narazie to interesują mnie te silniki :

http://www.modelemax.pl/product_info.ph ... ts_id=5715

http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-s ... p-483.html

http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-gf26i-p-1395.html


I tutaj kolejne pytanie który z silników będzie najlepszy do przedstawionych powyżej modeli ?

Tak samo interesuje mnie pewna sprawa. Na linku z modelami piszą , że na ster wysokości idą 2 serwa.Zastanawiam się czy 1 wystarczy a jeśli nie to czy te 2 serwa na sterze wysokości będzie można połączyć kablem Y.Bardzo proszę o odpowiedź.


A wracając do modeli benzynowych to jak narazie tyle , i prosiłbym o wmiarę szybką i jasną odpowiedź. A jeśli byłoby więcej do pisania i tłumaczenia proszę o pisanie na gg.



Z góry dziękuje za odpowiedźi.


Pozdrawiam
Piotr Grzybowski

PostWysłany: Czw Maj 14, 2009 10:31 am
przez kojot
Szybką, jasną i najlepiej w 25 słowach......
Pomyliłeś forum z automatem do coca-coli.

Piotrze,

Obserwują twoje posty, o modelarstwie lotniczym nic nie wiesz, twoje pytania są czysto teoretyczne i pokazują, że nawet ci się nie chciało przeczytać dostępnych materiałów.
2m model z silnikiem benzynowym to nie jest model do nauki latania. Jeśli zadajesz pytania o serwa do SW to jak sobie poradzisz np. z setupem zdublowanych serw i tym podobnymi drobiazgami?

poczytaj może:
http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=74&sid= ... f27baec47e

A może kup wreszcie model do nauki latania, polataj, rozbij klika razy...
Będziesz wtedy znacznie bliżej 2m benzyniaków, które wymagają:

- porządnego lotniska
- porządnego ubezpieczenia
- nadajnika i odbiornika, które obsłużą bardziej wymagający układ serw.
- ciut wiedzy o dublowaniu zasilania
- i najważniejszego - naprawdę sporo wiedzy i umiejętności latania.

PS. 2m, dynamiczny model podchodzi raczej pod silniczek 50ccm - DA, DL

PostWysłany: Czw Maj 14, 2009 3:38 pm
przez modelarz22
Jak już kiedyś pisałem latam już jakiś czas , mam 2 szybowce i spalinowego pipera cub (umiem nim latać ) . A dlatego że dopiero wkręciłem się w modelarstwo lotnicze ( spalinowe ) więc dlatego się pytam . Więc jeśli można to prosze mnie traktować poważnie , a co do tego modelu to jestem bardzo zdecydowany i naprawde mam zamiar go kupić , nie pisze dlatego żeby zawracać ... :!: .

PS : Jeśli można to proszę o wyjaśnienie sprawy z serwami .

PostWysłany: Pon Sty 25, 2010 9:03 pm
przez Wladek J
Najlepszą i najmądrzejszą decyzję podejmiesz jeśli kupisz używany model. Masz wszystko co potrzeba już wbudowane, silnik wyregulowany, serwa poustawiane, a i nie do przecenienia jest fakt, że da się namówić właściciela do wspólnych pierwszych lotów. Według mnie - same zalety.

PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 7:30 am
przez Tomek4321
Ja na Twoim miejscu wziąłbym tą droższą Extre - napewno jest lepsza skoro droższa i naklejki ma ładniejsze. Silnik to oczywiście benzyniak, nie będziesz miał problemów z tankowaniem - na każdej stacji sobie zatankujesz. Tyle co do samolotu, co do samego oblotu maszyny to weź kamerkę aby uwiecznić jej lot, będzie zapewne bardzo imponujący :twisted: