Katana 1400mm i silnik żarowy MDS 10 KPY

Katana 1400mm i silnik żarowy MDS 10 KPY

Postprzez maksiu1919 » Czw Lip 16, 2009 3:18 pm

Witam wszystkich modelarzy
Właśnie stałem się posiadaczem silnika MDS 10 KPY, tak jest wygrawerowane na silniku i opakowaniu po rosyjsku http://allegro.pl/item679424608_silnik_mds_10_cm_nowy_okazja_bcm.html a dokładnie tego. Nie wiem dlaczego sprzedający napisał na aukcji że jest to MDS 10 ?
To jest pierwszy mój silnik spalinowy. Na jego temat nie mogę znaleźć prawie nic, poza tym: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6255 , na końcu postu ktoś wspomniał o MAC 10, ale nie zrozumiałem zamiarów autora :| Nie wiem ile to ma mocy, obrotów. Wyczytałem że do silników 10cm stosuje się śmigła coś ok 11x7, jak dobrze pamiętam. Ale po pojemności się wszystkiego nie dowiemy. :|
Na temat docierania dwusuwów znalazłem taki o to materiał:
"Po odpaleniu silnika nie dodajemy gazu w żadnym wypadku - niech chodzi sobie na wolnych obrotach przez parenaście sekund. W tym czasie odkręcamy iglicę w gaźniku tak, aby silnik lekko pluł paliwem z tłumika - jest to przynajmniej 2 do 5 obrotów w lewo. Po tym możemy po woli dodawać gazu aż do całkowitego otwarcia przepustnicy… silnik powinien wejść w bardzo niestabilny rytm pracy, obroty będą malały i rosły i tak w kółko a z gaźnika powinien pluć paliwem - tak samo jak i z tłumika, - jeśli taki efekt uzyskaliśmy to znaczy że udało nam się ustawić mieszankę na bardzo bogatą w paliwo - i o to chodzi właśnie w docieraniu - im więcej paliwa przelewa się przez silnik - tym lepsze mamy smarowanie, [co tym samym w efekcie wypalenia kilku zbiorników daje nam dotarty silnik, - ale to nie koniec - czytajcie dalej]. Zostajemy przy nierówno pracującym silniku z bogatą mieszanką przez około 1 minuty, po tym dokręcamy iglicę od paliwa - robiąc to po woli i stopniowo - aż zobaczymy ze silniki zaczyna, co raz płynniej pracować - aż do momentu ze osiągnie bardzo wysokie obroty - w takim stanie [wysokich obrotów] - pozwalamy mu popracować około 10 sekund - uważając, aby nie zagrzał się za mocno. Cykl ten powtarzamy aż do wypalenia całego zbiornika. Aby mieć pewność ze silnik został porządnie dotarty należy spalić przynajmniej dwa zbiorniki paliwa na ziemi - później można latać, ale trzeba ustawić iglice paliwa na troszkę bogatszą mieszankę. Ja osobiście wypaliłem 4 zbiorniki paliwa na ziemi żeby mieć 100% pewność".

1. Nie wiem o jakiej pojemności zbiorniczka autor pisze?

Jest to silnik nowy, więc potrzebuje dotarcia, był zastany, rozkręciłem, umyłem benzyną i nasmarowałem olejem Castrol Power. Wszystko chodzi jak należy, oczywiście bez palania. Wyjście do tłumika mam od tyłu silnika.
Nie posiadam do niego żadnego tłumika, a by się coś przydało, bo docierać chyba nie wolno bez tłumika??? Nie ma ktoś czegoś do spylenia???

Silnik ten chcę zastosować w Katanie 1400mm, wieczorem dodam zdjęcia silnika jak wygląda, może ktoś pomoże coś w tym temacie. Z góry dziękuję pozdr


http://img190.imageshack.us/i/p1060751g.jpg/
http://img193.imageshack.us/i/kopiap1060754.jpg/
Ostatnio edytowany przez maksiu1919 Pon Sie 03, 2009 12:03 pm, edytowano w sumie 2 razy
Easy Glider Pro
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 1:25 pm
Miejscowość: Lesko

Postprzez karlem » Pią Lip 17, 2009 5:58 am

...jak już na innym forum było:
Ten silnik nie posiadał tłumika, a rurę rezonansową. Można użyć innej przeznaczonej do silnika tej pojemności, czyli 10 ccm.
Zbiornik minimum ok. 300 ccm, bo do paliwooszczędnych nie należy; o ile dobrze pamiętam instrukcja podawała ok 40ccm/min.
Gaźnik oryginalny raczej nie sprawdzi się - trzeba coś dobrać z silnika o podobnej pojemności i takiej samej średnicy, jednak większość gaźników ma śr. 13 mm, a MDS fi 14.
Przewiduję kłopoty, bo sam silnik jest dobry, ale słabym punktem jest gaźnik i można się zniechęcić.
Pozdrawiam
karol
Awatar użytkownika
karlem
 
Posty: 190
Rejestracja: Sob Gru 17, 2005 10:25 pm
Miejscowość: Pabianice

Postprzez maksiu1919 » Pon Sie 03, 2009 10:53 am

Witam
Przymierzam się z kupnem paliwa do silnika na dotarcie, znalazłem takie: 1 paliwo
lub 2 paliwo domyślam się że lepszym paliwem pod względem jakościowym jest BYRON, ale do docierania wystarczy chyba MECCAMO?
Do silnika mam dwie świece, jedną zamontowaną w silniku a drugą w zapasie i ta druga ma poprzeczkę nad spiralką. Podłączałem obydwie do koszyka który zasila odbiornik 4x1,5v i obydwie się żarzyły, czy takie napięcie mogę zostawić czy jest za duże, wyczytałem że do tych świec najlepiej zastosować 1,8A czy 1,2A :?: np. takie coś
Zbiornik wezmę coś ok. 300ml, czy nie za mały?
No i na koniec śmigła: Master Airscrew 12x6 K
lub Top Flite POWER POINT 12x6

Wiem, że zadaję dużo pytań, ale myślę że dacie rade odpowiedzieć na wszystkie.
Easy Glider Pro
Awatar użytkownika
maksiu1919
 
Posty: 44
Rejestracja: Pon Gru 29, 2008 1:25 pm
Miejscowość: Lesko


Wróć do Samoloty z napędem spalinowym RC

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

cron