Strona 1 z 1

Dolnopłat jako pierwszy samolot??

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 6:32 pm
przez Jagi
Witam.
Jestem zupełnie początkujący jeżeli chodzi o hobby jakim jest modelarstwo rc, jednak mam ogromną chęć dołączyć do grona osób zajmujących się tą wspaniałą sztuką.
Rozważam właśnie kupienie swojego pierwszego modelu. Chciałbym aby był to dolnopłat. Jednak wszędzie gdzie szukam piszą ,że jako pierwszy samolot treningowy najlepiej kupić górnopłat.

Mam w związku z tym kilka pytań:

- Czym różni się sterowanie dolnopłatem od górnopłatów?

- Czy są jakieś dolnopłaty, które moglibyście polecić (suma jaką dysponuję na całość samolot + elektronika + silnik to około 2 do 2,5 tys. zł)

- Co sądzicie o samolocie BLACK HORSE - SUPER AIR??

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=974


dzięki za pomoc

Re: Dolnopłat jako pierwszy samolot??

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 10:12 pm
przez kojot
Jagi napisał(a):....
Rozważam właśnie kupienie swojego pierwszego modelu. Chciałbym aby był to dolnopłat. Jednak wszędzie gdzie szukam piszą ,że jako pierwszy samolot treningowy najlepiej kupić górnopłat.

Mam w związku z tym kilka pytań:

- Czym różni się sterowanie dolnopłatem od górnopłatów?

- Czy są jakieś dolnopłaty, które moglibyście polecić (suma jaką dysponuję na całość samolot + elektronika + silnik to około 2 do 2,5 tys. zł)

- Co sądzicie o samolocie BLACK HORSE - SUPER AIR??


a) zapasem stabilności, odpornością na przeciągnięcie, prędkością minimalną...
b) jasne, jakieś 100-150 różnych
c) koledze google się zacięły? Model jest znany i opisany na forach. Po co się powtarzać?

Są ludzie, którzy zaczynali od dolnopłatów, ale statystyka mówi, że się nie opłaca.

BTW - jak planujesz model spalinowy, to masz gdzie nim latać?

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 9:57 am
przez Jagi
Miejsc w których mógłbym nim latać jest kilka jak chociażby tor wyścigowy, lotnisko, czy chociażby klub modelarzy rc gdzie mają własne miejsce do latania samolotami (już nieco bardziej oddalony, jakieś 30 mil) do ktrórego będę mieć zamiar się dostać od nowego roku (nabór jest zamknięty do końca 2009)

Co do dolnopłatów wiem, że jest ich dużo wartych kupienia ale mi chodziło o jakiś dolnopłat, który byłby dobry dla początkującego jako pierwszy samolot.

Pod tym samym kątem było skierowane pytanie na temat modelu BLACK HORSE - SUPER AIR czy może on być odpowiedni jako pierwszy model?

Są ludzie, którzy zaczynali od dolnopłatów, ale statystyka mówi, że się nie opłaca.
- Dlaczego?

PostWysłany: Wto Paź 27, 2009 12:51 pm
przez kojot
Dlaczego?

Stosunek czasu sklejania (remontowania) do czasu lotu jest zwykle baaaardzo niekorzystny. W nauce latania nie chodzi o to, żeby walczyć z brakiem umiejętności, tylko żeby uczyć się na modelu, który umie wybaczać. Dolnopłaty mniej wybaczają.

Propozycja dla bardzo upartych na dolnopłaty:
http://www.nastik.pl/trener-dolnoplat-a ... -p-53.html

i inne modele z tek kategorii w tym sklepie (z dolnopłatów Phoenix - Tiger 60 ARF ).
Jak widac z rodziny * air jako trenerek został zaliczony Black Horse - TRAVEL AIR