Strona 1 z 1

hamownia do silnika

PostWysłany: Śro Sty 13, 2010 12:33 am
przez mistrzbolek1
Hey;)

zrobiłem hamownie do silnika OS MAX 61FX wygląda ona tak jak na zdjęciu. Mam jednak pewne problemy ponieważ wyniki ciągu statycznego sie bardzo od siebie roznia przy bardzo zblizonych obrotach oczywiscie probowalem rozne smigla swiece ale pomiary sa niestabilne;/ moze Wy widzicie w czym moze być problem??
link do fotki:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/3o ... directlink

dzieki za pomoc

PostWysłany: Śro Sty 13, 2010 2:48 pm
przez kojot
a) co to znaczy niestabilne?
b) może wpływ otoczenia - np. odbicia strumienia zaśmigłowego
c) czy dynamometr jest OK?

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 12:32 am
przez mistrzbolek1
kojot napisał(a):a) co to znaczy niestabilne?
b) może wpływ otoczenia - np. odbicia strumienia zaśmigłowego
c) czy dynamometr jest OK?


niestabilne w sensie że czasem jest tak ze pokazuje 4,3 kg a za 30min 3,8kg i w serii pomiarow trzyma taki ciąg

nie ma dynamometru tylko waga dosc dokladna +-10g

strumien za smiglowy odpada

PostWysłany: Pon Sty 25, 2010 8:39 am
przez Kaper
hamownia wygląda całkiem przekonywująco.
niebieska linka bezpieczeństwa przekonuje, że podchodzisz profesjonalnie do sprawy.

może zmienność odczytów związana jest z suwliwym tylnym mocowaniem Twojego dynamometru - ok. wiem, że producent nazwał go wagą.

Jeśli tył wagi ustawi się na różnych wysokościach, to możesz otrzymać różnicę odczytu co prawda u Ciebie jest to ponad 10% więc odchylenie musiałoby być spore.

dodatkowo stosujesz haczyki z uszami okrągłymi a nie w kształcie < czy >
tu znowu możesz mieć nieprecyzyjne mocowanie.

Paliwo jak rozumiem - to samo? z tego samego opakowania a nie tylko ten sam typ?

I jeszcze jeden motyw - prowadnice szuflad pracują w pozycji dość mocno wysuniętej. Może masz różne ilości paliwa w różnych pomiarach? (masa - i to na ramieniu, która może wpłynąć na siłę tarcia w prowadnicy)

Piszesz o zbliżonych obrotach - jak bardzo zbliżonych? jeśli 10% różnicy to masz gotową odpowiedź.

Pozdrawiam,

PostWysłany: Pon Sty 25, 2010 5:33 pm
przez mistrzbolek1
paliwo to samo caly czas, a obroty roznily sie o ok 100-200 takze to jakies 1-2% roznicy