pawwel napisał(a):dziękuję za odpowiedz i za linki- przydatne- zbiornik umocuje w gąbce, ale jedno mnie zastanawia, wyjście ze zbiornika jest poniżej dyszy silnika, a powinno być na tej samej wysokości, jutro wrzuce zdjęcia jak mi się uda.
dziękuje i pozdrawiam
W epoce zbiorników ciśnieniowych, z podawanym z tłumika nadcisnieniem do zbiornika paliwa, te kilka milimetrów w tę czy w tamtą nie ma specjalnego znaczenia, co innego dawniej gdy stosowano zbiorniki bezciśnieniowe bo silniki ni miały rur wydechowych i nie było jak pobrać tego ciśnienia do zbiornika, no to faktycznie wtedy należało jak najbardziej idealnie ustawiać zbiornik, bo zmiana wysokości lustra cieczy w zbiorniku wyraźnie zmieniała obroty silnika. Tak samo jak przejście modelu z lotu poziomego do lotu pionowego wyraźnie wpływało na obroty silnika (dokładnie z tego samego powodu, zmiany położenia lustra cieczy w zbiorniku w stosunku do silnika), ale teraz to już tylko wiedza historyczna, bo dla silnika zasilanego ze zbiornika ciśnieniowego taki radykalny wpływ prawie na 100% nie występuje).