Strona 1 z 1

zbiornik paliwa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 8:46 pm
przez pawwel
witam wszystkich serdecznie, potrzebuję waszej pomocy, a chodzi o to że coś mnie podkusiło i kupiłem model trenerka dolnopłata (moja pierwsza spalina) - a mogłem latać dalej elektrykami :) moje pytanie brzmi: jak zamocować zbiornik paliwa? Wiem, wiem google ale nic nie mogłem znalezć wiec proszę was o pomoc.
pozdrawiam

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 8:39 am
przez kojot
Konstrukcja modelu chyba jednoznacznie wyznacza położenie zbiornika?
Jak najbliżej wręgi silnikowej, rurki zbiornika na wysokości osi rozpylacza w gaźniku. Sam zbiornik dobrze umocować w gąbce, aby uniknąć pienienia się paliwa od wibracji.
W razie wątpliwości rzuć okiem na instrukcje do zestawów np. na stronie Great Planes albo Top Flite.

PostWysłany: Nie Maj 09, 2010 8:57 pm
przez pawwel
dziękuję za odpowiedz i za linki- przydatne- zbiornik umocuje w gąbce, ale jedno mnie zastanawia, wyjście ze zbiornika jest poniżej dyszy silnika, a powinno być na tej samej wysokości, jutro wrzuce zdjęcia jak mi się uda.
dziękuje i pozdrawiam

PostWysłany: Pon Maj 17, 2010 8:11 pm
przez alehar

Dla zbiornikó ciśnieniowych , to nie ma znaczenia.

PostWysłany: Pią Cze 04, 2010 10:39 am
przez kotecek
pawwel napisał(a):dziękuję za odpowiedz i za linki- przydatne- zbiornik umocuje w gąbce, ale jedno mnie zastanawia, wyjście ze zbiornika jest poniżej dyszy silnika, a powinno być na tej samej wysokości, jutro wrzuce zdjęcia jak mi się uda.
dziękuje i pozdrawiam

W epoce zbiorników ciśnieniowych, z podawanym z tłumika nadcisnieniem do zbiornika paliwa, te kilka milimetrów w tę czy w tamtą nie ma specjalnego znaczenia, co innego dawniej gdy stosowano zbiorniki bezciśnieniowe bo silniki ni miały rur wydechowych i nie było jak pobrać tego ciśnienia do zbiornika, no to faktycznie wtedy należało jak najbardziej idealnie ustawiać zbiornik, bo zmiana wysokości lustra cieczy w zbiorniku wyraźnie zmieniała obroty silnika. Tak samo jak przejście modelu z lotu poziomego do lotu pionowego wyraźnie wpływało na obroty silnika (dokładnie z tego samego powodu, zmiany położenia lustra cieczy w zbiorniku w stosunku do silnika), ale teraz to już tylko wiedza historyczna, bo dla silnika zasilanego ze zbiornika ciśnieniowego taki radykalny wpływ prawie na 100% nie występuje).