Strona 1 z 1

Problem z silnikiem spalinowym.

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 5:53 pm
przez Sparco_21
Witam

Mam pewne pytanko, a mianowicie chodzi o silnik spalinowy. W tych sprawach jestem kompletnie zielony dlatego tez proszę o pomoc. Posiadam silnik z takim oto symbolem : MVVS. Konkretnie chodzi mi o to wejście, czy co to tam jest( które przedstawia ostatnie zdjęcie). Co tam się montuje ? A i do czego służy ten "zaworek" na cylindrze i to wejście z tyłu z zatyczką ?

Zdjęcia:

Image

Image


Image

Image

Z góry dzięki za odpowiedz.

PS: Czy mogli by mi państwo mniej więcej opisać jak taki silniczek uruchomić i co będzie do tego potrzebne ?

Pozdrawiam

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 9:01 pm
przez kojot
To silniczek 1,5ccm MVVS - samozapłonowy. W obecnym stanie nie do użycia. Brak w nim piasty mocowania śmigła i gaźnika (powinien być w tym otworze nad wałem. Zdobycie tych elementów wcale nie jest proste, a zastosowania takiego silniczka są obecnie baardzo ograniczone.
Śruba w głowicy służy do regulacji stopnia sprężania.
Paliwo - mieszanka nafty i eteru do nabycia w sklepie modelarskim.

Więcej warto poszukać na pfmrc.eu
np: http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?p=247 ... ht=#247338

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 6:33 am
przez grzego40
Do paliwa dodałbym też oleju.

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 11:21 am
przez kojot
No fakt, zapomniałem o rycynce :shock:

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 1:47 pm
przez Sparco_21
Wielkie dzięki, ale czy mógłby mi ktoś mniej więcej powiedzieć jak odpala się takie silniki samozapłonowe krok po kroku bo mam jeszcze jeden podobny z gaźnikiem i piastą mocowania śmigła tylko nie wiem jak go uruchomić :(

A j jeszcze jedno. Czy daje się jakiś olej do smarowania tłoka ( tak jak np. w samochodzie) ?

PostWysłany: Pią Wrz 10, 2010 2:54 pm
przez kojot
a) kiepski silnik bez doświadczenia nie jest wcale łatwo odpalić
b) założyć śmigło, podłączyć zbiornik z paliwem (ma być przy silniku, na wysokości iglicy w gaźniku
c) odkręcić ze 2 obroty iglicy, dokręcić ciut kompresji
d) zatkać wlot gaźnika i kręcąc śmigłem zassać paliwo (nie zalać silnika!)
e) dynamicznie kręcić śmigłem palcem w grubej rękawicy (uderzając palcem w śmigło)
f) odpocząć
g) zmienić delikatnie ustawienia iglicy lub przeciwtłoka
wrócić do punktu e

Olej jest w paliwie - to tradycyjny dwusuw.