silnik co2

silnik co2

Postprzez szczepanz » Sob Mar 04, 2006 10:41 am

Witam,
Chciałem się czegoś dowiedzieć na temat silników na co2.
1. Gdzie taki można kupić poza allegro
2. Jakie naboje można do niego stosować. Np do pistoletów na śrut są naboje co2. Czy można do rurki podtarczającej co2 do silnika podpiąć dowolny zbiornik z co2 np puszkę ze sprężonym powietrzem i będzie działać?
3. Jakie to ma zużycie gazu na ilość obrotów?

Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.[/url]
szczepanz
 
Posty: 6
Rejestracja: Sob Sty 14, 2006 7:32 pm

Postprzez Arrek » Wto Sie 29, 2006 4:57 pm

Ja posiadam taki silnik :D Niegdyś używano naboji do syfonu ale słyszałem ze teraz spręzone powietrze tez zdaje egzamin. Jesli wiesz jak wyglada taki nabuj który jest zbiornikie mtego silnika to śłyszałem ze ten zbiornik zmiesci tego Co2 na okolo 20-30 sek pracy silnika.
Arrek
 
Posty: 5
Rejestracja: Wto Sie 29, 2006 4:36 pm
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Olecki75 » Pon Gru 24, 2007 1:47 pm

Wtam.

ad. szczpanz

1. Po za allegro w kraju ciężko. Można nabyć je w Czechach. Są to doskonałe motorki firmy Gasparin.
2. Naboje CO2 do wiatrówek by się nadały, tylko mogą się nie mieścić w ładownicy. syfonowe najtańsze są w Czechach, choć ostatnio i u nas się pojawiają (nie do syfonu lecz do bitej śmietany). Można dorobić większy zbiornik lecz to bez sensu. Sprężone powietrze nie nadaje się ze względu na właściwości. Można po dorobieniu końcówki ładować z np. pół litrowej butli na CO2. Starcza na 100 lub więcej lotów.
3. Przy obrotach 5000/s i modelu o masie całkowitej ok. 100g starcza średnio na 30-40s pracy. (rekord lotu ponad minuta, dlatego większy zbiornik nie ma sensu, bo model ucieknie.)

ad. Arrek

Niestety jeśli chodzi o sprężone powietrze to źle słyszałeś lub wprowadzono Cię w błąd. Owszem jak podepniesz stałe ciśnienie ok. 60 barów to silnik będzie działał lecz z jego zbiornika powietrza starczy dosłownie na 2 "pierdnięcia".CO2 stosuje się ze względu na jego właściwości. W naboju czy butli część jest w stanie ciekłym pod ciśnieniem ok. 60 barów w zależności ot temperatury. Ciśnienie to jest stałe do póki w zbiorniku jest ciecz, potem ciśnienie spada. pozwala to na równą pracę o stałych obrotach a przy sprężonym powietrzu jest to niemożliwe.
Awatar użytkownika
Olecki75
 
Posty: 19
Rejestracja: Wto Gru 11, 2007 9:03 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez Tomi2412 » Sob Maj 24, 2008 5:04 pm

Nie prawda, jest możliwe przy sprężonym powietrzu zachować stałą prędkość obrotową i jednocześnie zwiększyć ciśnienie zbiornika do 300 barów, lub 220 barów takie ciśnienie stosowane jest w kartidżach do wiatrówek pneumatycznych. Jeśli chodzi o zachowanie stałego ciśnienia to konieczne jest wprowadzenie miniaturowego reduktora i sprawa rozwiązana. A paliwo (gaz) można samemu sobie sprężać. Małe reduktorki są stosowane w wiatrówkach PSP.
Tomi2412
 
Posty: 1
Rejestracja: Sob Maj 24, 2008 5:00 pm

Postprzez Olecki75 » Pon Lip 21, 2008 10:01 pm

ad Tomi2412

No to życzę powodzenia jak na taki silnik i jego aluminiowy zbiornik podziała 300 barów. Silnik CO2 to nie karabinek PCP, w oryginalnej formie i bez przeróbek na powietrze nie będzie działać na tyle by jakikolwiek model poleciał. Zaprojektowano to pod CO2 i bez daleko idących przeróbek zwiększających przy okazji masę to nie będzie działać. Poza tym ciężko było by wykorzystać regulator z wiatrówki PCP jako reduktor do silnika bo gaz potrzebny jest stale a w karabinku określona porcja potrzebna do wyplucia peletki.

Pozdrawiam
Olek
Awatar użytkownika
Olecki75
 
Posty: 19
Rejestracja: Wto Gru 11, 2007 9:03 pm
Miejscowość: Katowice


Wróć do Wolnolatające, gumówki i na uwięzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron