Akrobat na uwięzi

Akrobat na uwięzi

Postprzez woj-tech » Wto Kwi 18, 2006 10:15 pm

Witam!
Nie ma w tym dziale dużego ruchu bo pewnie wszyscy zamiast tu pisać robią modele, ale ja postanowiłem pokazać swoje najnowsze dzieło znajdujące się na warsztacie.
Jest to model konstukcji Jurija Jacenki z Ukrainy. Rozpiętość 145cm długość 110cm. Znalazłem w necie tylko rusunek poglądowy w trzech rzutach więc dla ułatwienia budowy zrobiłem sobie plany w Corelu wprowadzając drobne zmiany, ale nie mające wpływu na ogólną sylwetkę.

EDIT - nie zamieściłem wcześniej obrazków więc nadrabiam niedopatrzenie


rysunek stanowiący podstawę opracowania planu
Image

oraz zrobiony plan konstrukcyjny w rzucie z góry
Image

Napęd będie stanowił MVVS 8 Acrobat. Przy okazji zmiany wydechu z bocznego na tylny sprawdziłem wnętrze silnika czy nie ma jakiś pozostałości po obróbce, ale w moim było czysto. Możliwość zmiany kierunku wydechu jest świetnym pomysłem i czyni silnik bardziej uniwersalnym w zastosowaniu. Mam nadzieje że model nie będzie tak zachlapany olejem jak przy wydechu z boku.
Za to tłumik który kupiłem okazał się źle skonstruowany. Chcąc umieścić zbiornik paliwa w osi gaźnika zaraz za silnikiem okazuje się że nie ma tam dla niego miejsca. Żeby się zmieścił musiałby mieć ok 10 mm wysokości. Zmuszony byłem powyginać kruciec i to w dodatku metodą inwazyjną (nadcięcie piłką, wyginanie, potem cienka siateczka druciana, klej poxipol a na koniec owinąłem to jeszcze szpagatem).
Silnik jest w międzyczasie docierany i narazie klej trzyma. Na pokrycie czeka folia Oracover.


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Ostatnio edytowany przez woj-tech Sob Gru 15, 2007 10:00 am, edytowano w sumie 2 razy
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

postepy

Postprzez woj-tech » Wto Sie 01, 2006 1:11 am

Po dłuższej przerwie prace nad modelem ruszyły. W tej chwili tak to wygląda.

Image

Image

Image

Image

Image
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

Postprzez Heyoan » Wto Sie 01, 2006 8:57 am

Naprawdę pięknie wykonany. Miło popatrzeć :) Pokaż jakieś zdjęcia, a najlepiej film z lotów, jak już przyjdzie na to pora.
Pozdrawiam,
Robert 'Heyoan' Gadomski
Awatar użytkownika
Heyoan
 
Posty: 1450
Rejestracja: Pon Wrz 29, 2003 1:03 pm
Miejscowość: Warszawa - Bemowo

Postprzez Luke zaq » Wto Sie 01, 2006 9:48 am

Model piękny, ale ja mam pytanie, jak w tym MVVS'ie zmienia się wydech z bocznego na tylni?
Pozdrawiam
Łukasz

RC Modelclub Rybnik
Awatar użytkownika
Luke zaq
 
Posty: 282
Rejestracja: Nie Lip 03, 2005 5:25 pm
Miejscowość: Śląsk

Postprzez woj-tech » Wto Sie 01, 2006 11:48 pm

Zdjęcia jeszcze wstawie z postępu prac, ale z filmem jest problem dostepu do kamery.
Odnośnie zmiany wydechu na tylny to trzeba odkręcić głowice i wtedy ukazują się śruby mocowania cylindra. Po odkręceniu ich trzeba obrócić o te 90 stopni do tyłu cylinder razem z tuleją. Przykręcić cylinder a następnie głowice i już gotowe. Tak że zmiana jest rzeczywiście prosta tylko trzeba to oczywiście zrobić przed pierwszym odpaleniem silnika.
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

Postprzez woj-tech » Czw Wrz 28, 2006 11:49 pm

No to już koniec!
Model skończony i oblatany. Ale mam jeszcze udokumentowaną faze malowania kadłuba. Pokrycie japonką i malowanie Motipem a następnie lakierem zabezpieczającym przed paliwem. Kabina z butelki PET.

Image
Image

Waga 1800 g czyli o 80 g więcej niż orginalna konstrukcja. Udało mi się wstrzelić z wyważeniem bo w czasie budowy wyglądało że będzie ciężki na dziób. Pierwsze loty dobrze rokują. Silnik jeszcze wymaga regulacji ale jeszcze jest niedotarty. Narazie w pierwszych lotach zachowuje się trochę dziwnie bo założenie jest takie żeby w locie poziomym był troszkę przelany a w figurach łapał wyższe obroty. Do ok 2 minuty jest ok a potem zwalnia trochę obroty i już tak do końca lotu, co właściwie powinno być odwrotnie, że w miarę zużycia paliwa obroty się zwiększają (chociaż przy konstrukcji zbiornika "uniflow" jest to minimalne zjawisko)

Image
Image
Image
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

Postprzez Heyoan » Pią Wrz 29, 2006 8:31 am

Fachowa robota. Gratulacje! :)
Pozdrawiam,
Robert 'Heyoan' Gadomski
Awatar użytkownika
Heyoan
 
Posty: 1450
Rejestracja: Pon Wrz 29, 2003 1:03 pm
Miejscowość: Warszawa - Bemowo

Postprzez woj-tech » Nie Maj 06, 2007 11:23 am

Niezadowolony do końca z pracy silnika dokonałem drobnych zmian w przerwie w lotach w okresie zimowym. Zrobiłem nowy zbiornik, tym razem konstrukcji Palmera i umieściłem parę milimetrów wyżej nad osią gaźnika. Pan Leszek Jura z modelpartner sprowadził mi z MVVS-a adapter do tłumika który rozwiązał problem z wyprowadzeniem spalin. Dodałem też kawałek rurki aluminiowej przedłużając gardziel dyszy gaźnika.


Image

Zmiany się sprawdziły i silnik spisuje się bardzo dobrze. Dodaję parę obrazków z ostatnich lotów długiego weekend-u

Image
Pomoc żony niezastąpiona.


Image
Image
Image
Image
Image

Udało mi się dorwać kamerzystę tak że na dniach dodam jeszcze filmik do obejrzenia.
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

Postprzez woj-tech » Wto Maj 08, 2007 11:21 am

Podaje linka do filmu:
http://miesiak.host.sk/film.htm
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

Potrzebować współpracownik rezygnowa&#

Postprzez Leonardo Mignaco » Nie Wrz 30, 2007 2:07 am

woj-tech napisał(a):Podaje linka do filmu:
http://miesiak.host.sk/film.htm


cześć! JA jestem przy pomocy an automatyczny tłumacz. Mój przeproszenia jeśli wszelki błąd. JA żyć w Brazylia , i używać an MVVS akrobat. JA potrzebować współpracownik strojenie ten silnik. Ktoś puszka metalowa współpracownik ( i mówi język angielski albo francuski? )? Dziękuję

Hi! I am using an automatic translator. My apologies if any error. I live in Brazil, and use an MVVS 8,0 akrobat. I need help tuning this engine. Anyone can help (and speaks english or french?)? Thank you
Leonardo Mignaco
 
Posty: 2
Rejestracja: Pią Wrz 28, 2007 2:10 am
Miejscowość: Rio de Janeiro, Brasil

Postprzez woj-tech » Wto Paź 02, 2007 9:41 pm

Hi!
I speak english e little but try you help. My apologies if any error.

My setups:

Glow plug - OS #8

Fuel- I mixing
50% Model Technics FI Regular Str
50% Model Technics Contest 10


Image
Fuel tank - "Palmer" type

Image



Propeller - on the video i use Master Airscrew K-series 12X4 10900-11000 rpm (lap 5,5-5,6 s)
now use propeller Pelikan 12x5 cut down 11,75x5 9500-9600 rpm (lap 5,3-5,4 s)



Image
I changed exhaust
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

Dziękuję!

Postprzez Leonardo Mignaco » Wto Paź 02, 2007 10:23 pm

Witam

woj-tech napisał(a):Hi!
I speak english e little but try you help. My apologies if any error.

My setups:

Glow plug - OS #8

Fuel- I mixing
50% Model Technics FI Regular Str
50% Model Technics Contest 10

Fuel tank - "Palmer" type

Propeller - on the video i use Master Airscrew K-series 12X4 10900-11000 rpm (lap 5,5-5,6 s)
now use propeller Pelikan 12x5 cut down 11,75x5 9500-9600 rpm (lap 5,3-5,4 s)

I changed exhaust


Woj-tech:

Thank you very much for your help.

For comparison, my setup:

Fuel: 80% methanol / 20% castor (factory recomended).
Tank: Palmer style. Uniflow is close to fuel pick-up. relative level similar to yours (figure).
Propellers:
First try: wooden 12x5. I only got 7500-7800 rpm. Engine ran poorly. Lap time around 5,2-5,3 s.

Second try: wooden 11x7. I got some 8500 rpm. Engine ran better. Lap time around 4,7-4,8 s (too fast).

Third try: wooden 12x4. I got some 8500 rpm. Engine runs fairly well. Needle valve adjustement is critical. Lap time around 5,2-5,3 s.

Fourth (4º) try: wooden 12x4 but fuel was 10% nitro. Engine ran hot, at 9000 rpm. Needle critical. Engine quit in flight.

I had some tank heating problems. I then installed a heat shield made of balsa sheet to insulate the tank from the exhaust pipe. Engine ran better after this modification, but still critical on needle adjustement.

If engine too rich, I get inconstant (uneven) rpm.
If engine around the critical needle valve setup (peak rpm), it seems to be overheating.

Why did you modify the exhaust / venturi? What was the result?

Dziękuję bardzo pod kątem twój współpracownik. Pod kątem porównanie , mój ustawienie : opał 80% metan 20% bóbr ( fabryka recomended ).
basen Pielgrzym styl. Uniflow jest zawrzeć wobec opał okazja. względny wypoziomować podobny wobec twój ( obliczać ).
śmigła
Pierwszy próbować : drewniany 12x5. JA tylko dostał 7500-7800 rpm. Silnik biegł ubogo. Łono czas wokoło 5,2-5,3 s.
Drugi próbować : drewniany 11x7. JA dostał niektórzy 8500 rpm. Silnik biegł polepszyć. Łono czas wokoło 4,7-4,8 s ( także umocowany ).
Trzeci próbować : drewniany 12x4. JA dostał niektórzy 8500 rpm. Silnik biegi jarmark dobrze. Igła klapa adjustement jest ogromnej wagi. Łono czas wokoło 5,2-5,3s.
Czwarty (4) próbować : drewniany 12x4 oprócz opał był 10% azotan. Silnik biegł gorący , przy 9000 rpm. Igła ogromnej wagi. Silnik kwitować w lot.

JA miał niektórzy basen ogrzewanie problemy. JA wtedy rata pewien upał tarcza wykonane od balsam prześcieradło wobec izolować ten basen z rura wydechowa. Silnik biegł polepszyć za ten modyfikacja , oprócz wciąż ogromnej wagi u igła adjustement.

Jeśli silnik także bogaty , JA dostać niestały ( nierówny rpm. Jeśli silnik wokoło ten ogromnej wagi igła klapa ustawienie ( szczyt rpm ), ponoć zostać przegrzanie.

Dlaczego zrobił ty modyfikować ten wyczerpywać ponoszenie ryzyka? Co był ten wyniknąć?

Does the automatic translation make any sense? I speak absolutely NO polish (although I speak fluently portuguese, spanish, french and english).

Nie wymaga ten automatyczny tłumaczenie zrobić wszelki zmysł? JA mówić całkowicie NIE polski ( chociaż JA mówić płynnie Portugalczyk , hiszpański , francuski i język angielski ).
Leonardo Mignaco
 
Posty: 2
Rejestracja: Pią Wrz 28, 2007 2:10 am
Miejscowość: Rio de Janeiro, Brasil

Postprzez mafi99 » Czw Lis 15, 2007 4:30 pm

Mam pytanie czy mógłby pan podesłać na strone jakieś plany, wymiary.
Z góry dzięki :) :) :)
mafi99
 
Posty: 32
Rejestracja: Pon Lis 12, 2007 7:54 pm

Postprzez woj-tech » Sob Maj 03, 2008 8:02 am

Niestety popełniłem błąd podczas lakierowania.
Zostało mi dużo lakieru bezbarwnego (dwuskładnikowy do łodzi i parkietów) który się przeterminował a szkoda go było wyrzucać. Po nałożeniu pierwszej warstwy już coś było podejrzane bo nie stwardniał idealnie. Do drugiej dodałem więcej utwardzacza i wyglądało że będzie dobrze. Po 2-3 miesiącach zaczęły pojawiać się mikropęknięcia na lakierze. Potem, zwłaszcza w okolicach maski silnika zaczął się złuszczać. Wykorzystałem więc przerwę zimową na przemalowanie modelu na nowo. Dopracowałem trochę lepiej szczegóły i użyłem wszystkich farb i lakieru "MOTIP"

Image
W trakcie nakładania lakieru bezbarwnego na kadłub.


Image

Image

Image

Image

Na lotach.


Przy okazji pochwale się skrzynką startową jaką sobie zrobiłem http://www.stunter.cba.pl/


EDIT: aktualizacja

Przychodzi taki moment że niestety zdarza się kraksa. Przytrafiła się w ósemce pod pułapem z powodu zgaśnięcia silnika. Na pierwszy rzut oka nie było tragicznie ale okazało się że konstrukcja skrzydła i kadłub są pęknięte.

Image

Trzeba było trochę go rozebrać a następnie przystąpić do remontu.

Image

Image

Image

Remont się udał i tak prezentuje się po przejściach.(Częstochowa - sierpień 2009)

Image
Pozdrawiam
__________________
Control Line F2B
Awatar użytkownika
woj-tech
 
Posty: 16
Rejestracja: Nie Mar 05, 2006 11:35 pm
Miejscowość: Dęblin

Re: Akrobat na uwięzi

Postprzez daniel93 » Śro Cze 08, 2011 8:56 pm

Witam czy może wysłać mi Pan plany na meila modelu na uwięzi ze strony http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/1/2/12/ nie potrafię napisać na pw mój mail to rekrut93wp.pl z góry dziękuje.
daniel93
 
Posty: 2
Rejestracja: Śro Cze 08, 2011 8:32 pm


Wróć do Wolnolatające, gumówki i na uwięzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron