Strona 2 z 6

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 10:30 am
przez Jakub Chowaniec
No cóż hurricana nie mogę zamknąć, bo czekam na profile i płytki by dorobić aparaturę, ale ruszył spitfire i to ostro - w związku z tym że chcę go podwiesić to nie robię całego kokpitu tylko trochę żeby nie było pustych ścian :P . I tak mało będzie widać przez owiewkę i pilot dużo zasłoni.:
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Jedną stronę prawie zrobiłem (brak tylko srebrnych butli). Druga ma zaszpachlowane drzwiczki i czeka na szlifowanie nadmiaru wystającej szpachli (brak zdjęcia) i dorobienie czegoś na ścianach. Może dziś po zrobieniu podłogi kokpit dostanie kolorki :D . Co sądzicie o obecnym wyglądzie :?: :roll:

PostWysłany: Wto Cze 22, 2010 9:46 pm
przez JGucwa
Jakubie, jestem mile zaskoczony! Twoje poprawki idą w dobrym kierunku - tak trzymaj! Modele nabierają "kolorytu" i głębii!

PostWysłany: Pią Cze 25, 2010 5:55 pm
przez Jakub Chowaniec
Dostał kolory wnętrza:
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
I sklejony wyszpachlowany z zebrą:

dół w kolorze RAF Sky type S:

I tu taka ciekawostka :
Samolot wpadł w łapki niemców:


Zdjęcia po krótkiej przerwie :P

PostWysłany: Sob Cze 26, 2010 1:11 pm
przez sopol73
Jestem mile zaskoczony> Twoje prace są bardziej zaawansowane i dobrze. Pozim warsztatu podskoczył w górę ;o)

PostWysłany: Śro Cze 30, 2010 6:16 pm
przez Jakub Chowaniec
Model prawie skończony. Jest dużo zdjęć z 3 dni więc wrzucę w kilku postach. ;o)
Więc po wyszpachlowaniu dziur i obrobieniu szpachli zrobiłem z niego zebrę :twisted: :
Image

Uploaded with ImageShack.us
Następnie dostał kamuflaż. Na dolnych powierzchniach świetnie widać postshading, natomiast na górnej nie zachował się . Cały kammo robiony z ręki - udało mi się zrobić delikatnie rozmyte plamy na krawędziach.
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
:roll:

PostWysłany: Śro Cze 30, 2010 6:27 pm
przez Jakub Chowaniec
I z kalkami oraz po wyeksploatowaniu :
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
I tak muszę jeszcze dopieścić dół, ale to po oglądnieciu kronik filmowych i zdjęć. Co do kalek to mam tylko cichą nadzieję że to nie jest srebrzenie tylko błyszczenie. Ogólnie kalki to "tragedia grecka", Sodoma i Gomora i to w jednym. Mogę je porównać z kalkami Mastercraftu: numery seryjne to puzzle dla hardcorów, oznaczenia boczne były już lepsze ale i tak rozpadły się na 4 części a jedno H na 6 :shock: :evil: :evil: , czerwony środek znaczku RAF rozpadł mi się na 10 kawałeczków i musiałem malować ręcznie, a drugi o dziwo był idealny. Plusem jest to że łatwo poddają się płynom do kalek wystarczy lekko docisnąć i już siedzą na swym miejscu. Jak koledzy radzą podkreślić łączenia "blach" na liniach wypukłych :?: zrobić wash po obu stronach linii :roll: :?:

PostWysłany: Śro Cze 30, 2010 7:57 pm
przez Sebastian
Coś mnie ten Spitfire... Hmm... Dawałeś lakier pod kalkomanie???
Łączenie płata z kadłubem mooooooooocno do poprawy. Na zdjęciach widać, że plamy kamo są raczej niejednolite, choć z dala wyglądają spoko. Wydaje mi się, że przy tej skali, skoro tak już dbasz o detal, przejścia kolorów powinny być niemal ostre-lecz to tylko mój pogląd na sprawę.
Ślady eksploatacji niezbyt szczęśliwe. Łoś był fajnieszy. Naprawdę.

PostWysłany: Śro Cze 30, 2010 8:19 pm
przez Jakub Chowaniec
Spit dostał 4 warstwy sido jednego dnia i 4 tuż przed położeniem kalek ;o) . Postaram się poprawić to łączenie a ślady zmyję, bo nie jest jeszcze zwerniksowany ;o)

PostWysłany: Śro Cze 30, 2010 9:41 pm
przez Chudziutki
Jakub Chowaniec napisał(a): udało mi się zrobić delikatnie rozmyte plamy na krawędziach.


Zupełnie niepotrzebnie- kamuflaż na brytyjskich maszynach miał ostre przejścia kolorów.

PostWysłany: Śro Cze 30, 2010 9:44 pm
przez JGucwa
Jakubie! Po co takie tempo? 4 warstwy jednego dnia?
Masz dużo czasu, a pośpiech jest wskazany jedynie przy łapaniu pcheł ;o) .
Pod kalki mogłeś spokojnie położyć bezbarwny połysk i poczekać aż wyschnie ... potem kalki i mat. Na samym końcu ślady eksploatacyjne!!!

Powoli, powoli, a zajedziesz dalej!!!

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 12:42 pm
przez Jakub Chowaniec
Po 8 warstwie sido odczekałem 2h i dopiero położyłem kalki:
najpierw na skrzydłach, później na stateczniku pionowym i dopiero na kadłubie. Eksploatację zrobiłem po nałożeniu wszystkich kalek i odczekaniu kolejnej godziny, dając czas kalką dobrze wyschnąć. Dziś biorę się za poprawę łączenia skrzydła z kadłubem.
Co do plam i ostrości
Chudziutki napisał napisał(a):Zupełnie niepotrzebnie- kamuflaż na brytyjskich maszynach miał ostre przejścia kolorów.

Chyba się mylisz, gdyż w wątku Artura Domańskiego jest wiele fragmentów o tym że plamy powinny być rozmyte ;o)

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 1:01 pm
przez Sebastian
Kuba, tyle że tamten model jest 3 RAZY większy. Efekt przejścia kolorów łatwiej pokazać. Porównaj więc przejścia kolorów z zdjęciami i pomniejsz je w wyobraźni 72 razy.

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 10:53 am
przez Mac Eyka
Ja bym jeszcze się nieco przyczepił do śladów za korektorami. Wyglądają na przetarcia a nie na okopcenia. Niepotrzebnie użyłeś koloru srebrnego.
No ale śmigiełko się kręci a to jest ważna rzecz.

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 11:25 am
przez Jakub Chowaniec
Ale tam nie ma srebrnego :? Jest tam tylko biały i czarny. Wczoraj wyszpachlowałem łączenie skrzydło kadłub dziś jak dam podkład to wrzucę fotki (chyba że będzie cacy to dam zdjęcia już z uzupełnionym kamuflażem, który pozostanie już tak lekko rozmyty, gdyż próbując zaostrzyć go pędzelkiem nie wyjdzie to ciekawie [inny odcień niż z aerka :? ] a i tak nie bardzo widać rozmycia, są one widoczne tylko na powiększeniu)

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 1:45 pm
przez Mac Eyka
Jakub Chowaniec napisał(a):Ale tam nie ma srebrnego :? Jest tam tylko biały i czarny.


Wydaję mi się, że wystarczyło by lekko zaakcentować jakimś szarym, bo w obecnym stanie jest mocno nienaturalne.