Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Relacje warsztatowe z budowy modeli lotniczych.

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Nie Lis 20, 2011 5:11 pm

W końcu jakoś dobrnałem do jako takiego finiszu z Jumo 211. jeszcze kilka poprawek i dosłownie trzy części i gotowe. Włąściwie silnik zestawowy był zupełnie "goły" , składał się z kilku części, więc otwieranie go i pokazywanie takim mijałoby się z celem. Większość części to wyrób własny. Całe okablowanie , przewody płynów, oleju itd. Chłodnica główna z blaszek Parta + sporo blaszki z puszki po piwie. Wsporniki chłodnicy i pałąka z drucików i izolacji, trochę druciku cynowego i jako obejmy cienki drucik ze sprężynki od długopisu.Wlot powietrza do sprężarki jest całkowicie z aluminium (w zestawie nie było takowego). A teraz kilka fotek (wiem, że niespecjalnie dobrych bo w ciągu dnia się nie wyrobiłem)
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez marco2607 » Pon Lis 21, 2011 8:48 am

Tak, fotki silnika warto poprawić . Szkoda by było nie pokazać go z każdej strony ( nie koniecznie z tak bliska).
Fajnie że pobawiłeś się w kokpicie , fotele bardzo przypadły mi do gusty. Są klejone czy spawane, napisz coś więcej.
Banzai
Awatar użytkownika
marco2607
 
Posty: 684
Rejestracja: Pią Paź 24, 2008 4:39 pm
Miejscowość: BIAŁYSTOK

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Artur Domański » Pon Lis 21, 2011 9:09 am

No może poza spawami na rurach wydechowych, bo reszta jest super
Jeśli coś może pójść nie tak, to pójdzie w najgorszym momencie.

Ciągle coś dłubię
Awatar użytkownika
Artur Domański
Site Admin
 
Posty: 3282
Rejestracja: Czw Lip 08, 2004 3:36 pm
Miejscowość: Włocławek

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Pon Lis 21, 2011 3:50 pm

Trochę jeszcze poprawię, a przynajmniej to co sam widzę. Dużo części było dorabianych od podstaw, albo przerabianych z zestawowego elementu (np kolektory wydechowe są zestawowe, rozwiercane szlifowane do kształtu itd). Najbardziej zadowolony jestem z chłodnicy głównej-ta zajęła mi sporo czasu, ale dorwałem jej plany razem z wymiarami i było łatwiej niż tylko z fotek. Chłodnica jest praktycznie zbudowana od zera, ale wygląda dużo lepiej niż zestawowa, której fotkę prezentowałem już wcześniej.Pałąk za chłodnicą i wszystkie odciągi są dopasowane do bryły modelu(szablony), a dopiero potem je wykonałem i dopasowałem wymiarowo do silnika. Sam silnik jest tak zrobiny, że jeśli zechcę go zamknąć w okapotowaniu to się tam zmieści a wszystkie wystające elementy jak: kolektory wydechowe, chłodnica główna, chłodnica oleju czy chwyt powietrz wystają dokładnie ile trzeba i nie będzie z nimi problemu. A teraz kilka fotek przy świetla dziennym
Image
Image
Image
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Artur Domański » Pon Lis 21, 2011 3:53 pm

Kurde fajny ten silniczek :)
Jeśli coś może pójść nie tak, to pójdzie w najgorszym momencie.

Ciągle coś dłubię
Awatar użytkownika
Artur Domański
Site Admin
 
Posty: 3282
Rejestracja: Czw Lip 08, 2004 3:36 pm
Miejscowość: Włocławek

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Pon Lis 21, 2011 4:00 pm

Mi też się podoba, ale zajął mi kurde masę czasu. Porównywanie fotek i planów to monotonna praca. Dodatkowo większość części jest dorabiana a te muszą potem pasować do skorupy zewnętrznej i innych elementów, ale tak po prawdzie to niezłe frajda :D
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Pon Lis 21, 2011 5:33 pm

Odnośnie foteli to zestawowe były strasznie grube i mimo iż na początku znacznie je pocieniłem to i tak wyglądały jakjoś topornie, głównie tylni fotel (a tak na marginesie to nie wiem jak można było na tym siedzieć podczas lotu nurkowego :D ). Fotel pilota zlutowałem punktowo jakimś wynalazkiem azjatyckim w kolorze złota. Nawet niespecjalnie widac połączenia i fajnie się rozpływa nie tworząc zgrubień. Potem nakleiłem z cinkiego polistyrenu nakładki imitujące wyłożenie blaszanego fotela.Tył również zlutowałem a właściwie tylko podstawę tego czegoś co przypomina wózek na zakupy a nie fotel :D a sam fotel jest tylko pozaginany i dobrze trzyma się kupy.
Image
Image
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Artur Domański » Wto Lis 22, 2011 8:54 am

Jacku, musimy spotkać się ponownie i powymieniać doświadczeniami.
Czuję że można wiele się od Ciebie nauczyć
Jeśli coś może pójść nie tak, to pójdzie w najgorszym momencie.

Ciągle coś dłubię
Awatar użytkownika
Artur Domański
Site Admin
 
Posty: 3282
Rejestracja: Czw Lip 08, 2004 3:36 pm
Miejscowość: Włocławek

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Wto Lis 22, 2011 1:24 pm

Artur, nie przesadzaj. Spotkać zawsze sie możemy. Odnośnie moich pomysłów na wykonanie "czegoś" to przeważnie szukam złotego środka, przydatnego na dłużej i dlatego czasem muszę robić coś po kilka razy zanim mnie zadowoli i technika wykonania i sam efekt końcowy.Lubię też potpatrywać innych i to nawet bardzo, ale coś tak widzę że ostatnio bunkrują koledzy fajne warsztaty i jest skromnie.
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Czw Gru 01, 2011 9:33 pm

Malutkie postępy. Niestety w dalszym ciągu nie dorobiłem się schematu linii nitów na skrzydle i kadłubie. Stare nity zaszpachlowałem ze względu na ich nierównomierne rozmieszczenie (na górnrj części kadłuba w ogóle ich nie ma-chyba tak nie było?) Na skrzydłach nity są tylko na co drugim panelu poszycia. Chcąc zrobić nity tam gdzie trzeba i ile trzeba musiałem pozbyć sie tych nitów, bo moje będą się różniły ze względu na gęstość i sam kształt po "moim nitowadle"
Image
Image
Image
Nad podwoziem niestety będzie trzeba sporo popracować- mimo prostej budowy. Raczej zestawowy kształt nie jest za bardzo opływowy, zwłaszcza krawędź spływu goleni
Image
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Nie Gru 04, 2011 3:26 pm

Zdobyłem jako takie plany i zabrałem się do małego nitowania. Na pierwszy rzut poszedł kadłub. Skrzydło tylko częściowo bo dalej muszę to przemyśleć, żeby nie popsuć.
Image
Image
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez marco2607 » Nie Gru 04, 2011 5:40 pm

Trochę Ci te nity uciekły. Polecam nitowanie przy taśmie 3m ( tej niebieskiej). Masz większą kontrolę niż z wolnej ręki.
Banzai
Awatar użytkownika
marco2607
 
Posty: 684
Rejestracja: Pią Paź 24, 2008 4:39 pm
Miejscowość: BIAŁYSTOK

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Nie Gru 04, 2011 9:56 pm

To prawda, ale na wszelki wypadek skołowałem sobie drugi kadłub i nie ma strachu. Pierwszy raz nituję i to właściwie eksperyment. Robiłem te nity przy taśmie, ale papierowej i mimo to po najechaniu na taśmę i tak robiły się nity nie tam gdzie trzeba bo taśma się przebijała. Na skrzydłach nitowałem przy kawałku polistyrenun i wyszło i prosto i tam gdzie trzeba (za jednym wyjątkiem, gdzie sie pomyliłem :D ). Jestem dobrej myśli, jutro do obróbki idzie drugi kadłub.
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Tomek Pawlukowiec » Pon Gru 05, 2011 6:50 pm

Piękna robota, lubię takie warsztaty :). Miło sie ogląda, mimo, że nie jest to mój profil (niemieckie latadła z IIWŚ).
Awatar użytkownika
Tomek Pawlukowiec
 
Posty: 1853
Rejestracja: Pią Lut 20, 2009 2:08 pm
Miejscowość: okolica Warszawy

Re: Ju 87 B2 Stuka 1:48 Italeri

Postprzez Jacek K » Wto Gru 06, 2011 5:51 pm

Dzięki, ale jeszcze dłuuuga droga przede mną. czas na nitowanie właściwego kadłuba i jeszcze dopatrzyłem się kilku braków w silniku. Nie chcę go za bardzo zaśmiecić i muszę się jeszcze nad tym zastanowić.
dwa razy przymierz zanim przykleisz
Jacek K
 
Posty: 728
Rejestracja: Pią Lut 25, 2011 9:54 am
Miejscowość: Płock

PoprzedniaNastępna

Wróć do Warsztat - lotnicze

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron