A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Relacje warsztatowe z budowy modeli lotniczych.

A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez chomick » Pią Sty 27, 2012 10:59 am

Witam,

Jestem nowy na forum i chciałbym się podzielić relacją z budowy obecnego modelu. Mimo, że modelarstwem zajmuję się od dawna, to dopiero drugi model zamierzam pomalować aerografem :oops: . Dlatego proszę o wskazówki i konstruktywną krytykę z moich działań. Obecny stan prac to gotowy kokpit i połówki kadłuba przygotowane do malowania wnętrza. Szykuje się też wlot powietrza do silnika.

Image
Image
chomick
 
Posty: 11
Rejestracja: Pią Sty 27, 2012 10:36 am

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez Artur Domański » Pią Sty 27, 2012 11:50 am

Popatrz na ten warsztat
viewtopic.php?f=88&t=47021
Jeśli coś może pójść nie tak, to pójdzie w najgorszym momencie.

Ciągle coś dłubię
Awatar użytkownika
Artur Domański
Site Admin
 
Posty: 3282
Rejestracja: Czw Lip 08, 2004 3:36 pm
Miejscowość: Włocławek

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez chomick » Pią Sty 27, 2012 7:58 pm

Jestem obecnie na etapie robienia wlotu powietrza. Prysnąłem Mr Base White, ale po spasowaniu elementów na sucho zostaje spora szpara biegnąca wzdłuż kanału.
Image
Na samym początku jest to łatwe do zrobienia ale jak sięgnąć głębiej? myślę o Dissolved Puty, ale i tak trzeba będzie jakoś to oszlifować, oczyścić i pomalować :? Jakieś pomysły? Enibadi? :)
Anytime, baby!
chomick
 
Posty: 11
Rejestracja: Pią Sty 27, 2012 10:36 am

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez piekielny84 » Pią Sty 27, 2012 8:11 pm

Jeśli myślisz o szpachlowaniu to najlepiej tu by się sprawdzila szpachla Wamodu bądź Humbrol i szlifowanie wacikiem nasączonym acetonem lub sklejenie elementow klejem Revella(ten z iglą) i potem szlif do miejsca do którego się da a w ostateczności zrobić bądź kupić fototrawione zaślepki lotniskowe.
Pozdrawiam Krzysiek.Łodź.
Awatar użytkownika
piekielny84
 
Posty: 507
Rejestracja: Śro Lut 23, 2011 12:00 pm
Miejscowość: Łódź

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez chomick » Pią Sty 27, 2012 8:14 pm

A szpachli Revella nie da się potraktować acetonem? Jeśli nie to spróbuję użyć Contacty i igły...Zaślepki lotniskowe odpadają bo nie lubię zatkanych wlotów powietrza :roll:
Anytime, baby!
chomick
 
Posty: 11
Rejestracja: Pią Sty 27, 2012 10:36 am

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez GEM » Pią Sty 27, 2012 8:29 pm

Witam. zacznę od pytania o kolor kokpitu. Czy to tylko tak jest na fotce czy faktycznie, panele obok fotela i półka za fotelem są brązowe? Moim zdaniem powinny być czarne.
Jeśli chodzi o kanał powietrza to niestety trochę przećwiczysz obróbkę ręczną. Nie wiem jak to jest u ciebie, ale ja w swoim kanale odciąłem tylną ściankę, to ułatwi dojście z dwóch stron do szlifowania. Szlifowałem papierkiem ściernym o różnej gradacji owiniętym na patyczku plastikowym. Daje to w miarę elastyczne połączenie i pozwala się wyrabiać w zakamarkach. po przeszlifowaniu pomalowałem kanał, w tylnej części, jest łatwiej pomalować, ewentualnie za polerować. Po przeszlifowaniu i pomalowaniu na gotowo dokleiłem tylną ściankę. Dobrze jest jeszcze przed rozpoczęciem prac przy kanale skleić go wstępnie , np. taśmą i przymierzyć do połówek kadłuba. Będziesz wtedy widział co może ciebie spotkać w samym wlocie.
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Na warsztacie:
Fokker Dr. 1 1:32
DH 2 1:32
F-16 D 1:48
Image
GEM
 
Posty: 261
Rejestracja: Wto Gru 02, 2008 11:48 pm
Miejscowość: Trzemeszno

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez GEM » Pią Sty 27, 2012 8:33 pm

GEM napisał(a):Witam. zacznę od pytania o kolor kokpitu. Czy to tylko tak jest na fotce czy faktycznie, panele obok fotela i półka za fotelem są brązowe? Moim zdaniem powinny być czarne.
Jeśli chodzi o kanał powietrza to niestety trochę przećwiczysz obróbkę ręczną. Nie wiem jak to jest u ciebie, ale ja w swoim kanale odciąłem tylną ściankę, to ułatwi dojście z dwóch stron do szlifowania.Szpachlowałem płynną szpachlą Gunze. Szlifowałem papierkiem ściernym o różnej gradacji owiniętym na patyczku plastikowym. Daje to w miarę elastyczne połączenie i pozwala się wyrabiać w zakamarkach. po przeszlifowaniu pomalowałem kanał, w tylnej części, jest łatwiej pomalować, ewentualnie za polerować. Po przeszlifowaniu i pomalowaniu na gotowo dokleiłem tylną ściankę. Dobrze jest jeszcze przed rozpoczęciem prac przy kanale skleić go wstępnie , np. taśmą i przymierzyć do połówek kadłuba. Będziesz wtedy widział co może ciebie spotkać w samym wlocie.
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Na warsztacie:
Fokker Dr. 1 1:32
DH 2 1:32
F-16 D 1:48
Image
GEM
 
Posty: 261
Rejestracja: Wto Gru 02, 2008 11:48 pm
Miejscowość: Trzemeszno

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez GEM » Pią Sty 27, 2012 8:35 pm

Przepraszam chciałem coś dopisać w swoim poście a zrobiłem cytat
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Na warsztacie:
Fokker Dr. 1 1:32
DH 2 1:32
F-16 D 1:48
Image
GEM
 
Posty: 261
Rejestracja: Wto Gru 02, 2008 11:48 pm
Miejscowość: Trzemeszno

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez chomick » Pią Sty 27, 2012 8:39 pm

Nie szkodzi ;o) Te panele tylko tak wyglądają, w realu są czarne jak Pan Bóg przykazał :D dobry pomysł z tym odcięciem tylnej ścianki, ale i tak zapowiada się niezła gimnastyka ;) Przymierzyłem wlot na sucho i jego spasowanie z kadłubem woła o pomstę do nieba :evil: No ale tym będę się martwił później ;)
Anytime, baby!
chomick
 
Posty: 11
Rejestracja: Pią Sty 27, 2012 10:36 am

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez GEM » Pią Sty 27, 2012 8:46 pm

Nie, nie. Oceń co nie pasuje. Może właśnie przed sklejeniem połówek kanału można coś poprawić. Podszlifować lub rozszerzyć. Potem może być za późno.
Pozdrawiam Grzegorz
Jak coś robisz - rób to dobrze. Jak masz robić źle, nie rób tego wcale - szkoda czasu !
Na warsztacie:
Fokker Dr. 1 1:32
DH 2 1:32
F-16 D 1:48
Image
GEM
 
Posty: 261
Rejestracja: Wto Gru 02, 2008 11:48 pm
Miejscowość: Trzemeszno

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez chomick » Pią Sty 27, 2012 8:59 pm

Przymierzyłem i nie jest tak źle. Trzeba będzie przeszlifować krawędź wlotu oraz jej łączenie z resztą kanału i odrobinę podszpachlować. Poprzednio mierzyłem bez sklejania taśmą połówek wlotu i wyglądało na gorzej :D
Anytime, baby!
chomick
 
Posty: 11
Rejestracja: Pią Sty 27, 2012 10:36 am

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez Marek Świderski » Pią Sty 27, 2012 10:31 pm

piekielny84 napisał(a): szlifowanie wacikiem nasączonym acetonem

Napewno acetonem? Moim zdaniem ladujsz kolege na pole minowe. Rozumie jesli napisalbys bezacetonowy zmywacz do paznokci ale aceton to chyba jakis zart.
Safe The Planet it's only one with beer.
Awatar użytkownika
Marek Świderski
 
Posty: 65
Rejestracja: Pią Lis 18, 2011 9:31 pm

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez chomick » Pią Sty 27, 2012 10:40 pm

Marek Świderski napisał(a):
piekielny84 napisał(a): szlifowanie wacikiem nasączonym acetonem

Napewno acetonem? Moim zdaniem ladujsz kolege na pole minowe. Rozumie jesli napisalbys bezacetonowy zmywacz do paznokci ale aceton to chyba jakis zart.


pewnie to takie samo uproszczenie jak mówienie na maskę przeciwgazową "maska gazowa" :D tak czy siak zastosuję metodę GEMa ;o)
Anytime, baby!
chomick
 
Posty: 11
Rejestracja: Pią Sty 27, 2012 10:36 am

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez Cons » Pią Sty 27, 2012 11:31 pm

ja nie lotniczy wiec siadam w ostatnim rzędzie i obserwuję. fajnie, że w końcu Cię namówiłem na warsztat ;)
Pozdrawiam,
Norbert
Cons
 
Posty: 42
Rejestracja: Wto Lis 10, 2009 1:00 am
Miejscowość: Warszawa

Re: A-7E Corsair II, 1:48 Hasegawa

Postprzez piekielny84 » Sob Sty 28, 2012 9:38 am

Marek Świderski napisał(a):
piekielny84 napisał(a): szlifowanie wacikiem nasączonym acetonem

Napewno acetonem? Moim zdaniem ladujsz kolege na pole minowe. Rozumie jesli napisalbys bezacetonowy zmywacz do paznokci ale aceton to chyba jakis zart.

nie no oczywiście miałem na myśli zmywacz do paznokci moj bląd
Awatar użytkownika
piekielny84
 
Posty: 507
Rejestracja: Śro Lut 23, 2011 12:00 pm
Miejscowość: Łódź

Następna

Wróć do Warsztat - lotnicze

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości