Plymouth GTX (1969)

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Postprzez Abarth » Pią Maj 25, 2007 1:21 pm

kurde, super idzie praca nad gtx'em, widac poszedl w dobre ręce :) Mam jedno pytanie, z czego wzioles material na uszczelki do bagaznika, zeby klapa na tym lezala? (chodzi mi o jest kątownik).
Awatar użytkownika
Abarth
 
Posty: 174
Rejestracja: Pon Lis 07, 2005 2:42 pm
Miejscowość: Żory

Postprzez frugoman » Pon Maj 28, 2007 7:23 am

Uszczelkę zrobiłem z odpowiednio dogiętego profilu, można je dostać w różnych rozmiarach w Torze za parę zeta. Klapa będzie na stałę otwarta, więc nie miałem stresu z dopasowywaniem uszczelki-gdyby miała być ruchoma prościej byłoby podkleić pasek wycięty z arkusza polistyrenu od spodu, jednak wydaje mi się że byłoby to mniej efektowne. Poszedłem na taki mały kompromisik :twisted:
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez lucaso27 » Pon Maj 28, 2007 11:49 am

Deska faktycznie bardzo dokładnie odwzorowana. Ciekaw jestem jak sobie poradzisz z jej malowaniem, ja miałbym z tym spory kłopot.
Fajna koncepcja otwartego bagażnika. Kątowniki jednak przykleiłbym odwrotnie aby uzyskać wyraźną szczelinę między "uszczelką" a krawędzią błotnika. Chodzi mi o coś na kształt litery "U".
pozdrawiam, Łukasz
na warsztacie, takie coś, widłowate...
Awatar użytkownika
lucaso27
 
Posty: 134
Rejestracja: Pią Lut 10, 2006 3:35 pm
Miejscowość: Chojnów

Postprzez frugoman » Pon Lip 02, 2007 3:52 pm

Malutki tylko apdejcik. Od czasu do czasu coś tam skubnę przy modelu, i tak: usunąłem klamki bo jakoś psuły mi ogląd całości.
Image
Image
Trochę podłubałem przy wnetrzu:
Image
dorobiłem m.in. pokrętla do szyb w miejsce odlanych:
Image
Image
Image
Aktualnie pracuję nad silnikiem. Co trzeba już złożona do kupy, i myślę nad jakimś okablowaniem na okrasę:
Image
Image
Image
Image
Wciąż nie mogę jakoś ugryźć bagażnika-mam problem ze zrobieniem "ożebrowania" od wewnętrznej strony. Jak tylko się z tym uporam to biorę się za lakier
Ostatnio edytowany przez frugoman, Śro Lip 04, 2007 7:58 am, edytowano w sumie 1 raz
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez portalus » Pon Lip 02, 2007 10:50 pm

Jak na mój gust wnętrze zbyt matowe – satynowy werniks powinien poprawić wygląd tak aby całość wyglądała na skórę.
Kolorystyka typowo USA – więc bez komentarza.
Korbki ładniusie – podejrzewam jakiś super prosty patent.
Po okablowaniu silnik na pewno nabierze charakteru.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez frugoman » Śro Lip 04, 2007 7:49 am

Racja, wnętrze jest zbyt matowe, ale prawde mówiąc jakoś nie moge zainwestować w spray półmatowy, a aerkiem nie dysponuję. Zastanawiam się bardziej nad zrobienim jakiegoś małego washa na fotelach.
Korbki zrobione są z patyczków z polistyrenu o dwóch grubościach, według metody podejrzanej w jakimś tutorialu. 15 minut roboty.
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez draz » Czw Lip 05, 2007 9:32 pm

Szkoda, że model wykonany tak topornie. Robią modele takich fajnych aut, szkoda, że tak niefajnie.

Czy ten deseń na tapicerce to taka faktura plastiku czy ślady z pędzla.

A dla ożywienia wnętrza możnaby użyć jakiejś kalki z SMS. Mają fajne wzorki do starszych wozów.

A tutaj tutorial jak robić te klamki, korbki itd:
http://www.italianhorses.net/Tutorials/ ... andles.htm
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez frugoman » Pią Lip 06, 2007 8:17 am

draz napisał(a):Czy ten deseń na tapicerce to taka faktura plastiku czy ślady z pędzla.

trochę tego i trochę tego. Na tapicerce jest faktura (z zalożenia chyba drewna) ale na pewno nie udało mi się uniknąć smug przy malowaniu pędzelkiem
draz napisał(a):A dla ożywienia wnętrza możnaby użyć jakiejś kalki z SMS. Mają fajne wzorki do starszych wozów.

Brak możliwości zakupów zza miedzy niestety :cry:
draz napisał(a):A tutaj tutorial jak robić te klamki, korbki itd:
http://www.italianhorses.net/Tutorials/ ... andles.htm
[/quote]
Dokładnie ten!
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez draz » Pią Lip 06, 2007 8:49 am

Nie trza zza okiena brać. W model centrum mają takowe, i całkiem przystępne ceny. Biorą od producenta po cenach hurtowych, więc się opłaca, bo tanio. I cła nie płacą. Tylko czekać trzeba ze 3-4 tygodnie.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez frugoman » Nie Lip 15, 2007 4:26 pm

Coś dzisiaj aktywność wzrosła na forum, to i ja coś pokażę. Miałem w sobotę więcej czasu i trochę popracowałem nad silnikiem:
Image
Image
Image
Część elementów dorabiałem ponieważ w zestawie pod maską jest dość ubogo (choć w wypraskach zostało tyle części że mógłbym zrobić drugi silnik). Zrobiłem też akumulator i koła
Image
Image

Złożyłem na sucho wnętrze. To pomarańczowe to taśma dwustronna pod floka
Image
Image
Image
Psiurnąłem też kastę na kolor docelowy, ale co i raz jakieś paprochy mi się przyklejają i muszę poprawiać. Niedługo skończy mi się spray w puszce
Image
Równolegle zaczynam trochę dłubać przy Trans-Am'ie - nie mogłem się powstrzymać
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez wojtek_j » Pon Lip 16, 2007 9:38 pm

Widzę, że wkładasz wiele pracy w model. Silnik wyszedł Ci całkeim fajnie.
Z tymi paprochami to nie wiem czy nie lepiej byłoby odczekać jak model wyschnie i wtedy je zeszlifować.
Nakładanie kolejnych warstw farby jest troche ryzykowne dla efektu końcowego powłoki lakierniczej.
Pozdrawiam
Wojtek J.
wojtek_j
 
Posty: 51
Rejestracja: Śro Lip 26, 2006 1:41 pm

Postprzez frugoman » Wto Lip 17, 2007 8:05 am

Coś chyba nie tak robię, bo farba jest strasznie miękka. Za szlifowanie paprochów brałem się następnego dnia po malowaniu, papierem 2000 na mokro, i momentalnie przebijam się do podkładu. Teraz odczekam parę dni i dopiero zrobię kolejne podejście z papierem. Tak w ogóle to wydaje mi się że metaliki są łatwiejsze do malowania i obróbki.
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez wojtek_j » Wto Lip 17, 2007 10:06 am

frugoman napisał(a): Tak w ogóle to wydaje mi się że metaliki są łatwiejsze do malowania i obróbki.


Wg mnie jest zupełnie odwrotnie. Problem polega na tym, że matalików nie wolno szlifować, więc warstwa przedwerniksowa musi być ostateczną.
Trzeba też uważać na szlifowanie werniksu tak aby się nie przebić do lakieru, ponieważ wtedy też będzie kłopot.
Testowo pomaluj coś metalikiem i przeszlifuj, a zobaczysz co się będzie działo dziwnego.

Co zaś do miękości farby to wydaję się, że musisz odczekać trochę dłużej niż jeden dzień.
Farba musi być twarda.
Pozdrawiam
Wojtek J.
wojtek_j
 
Posty: 51
Rejestracja: Śro Lip 26, 2006 1:41 pm

Postprzez frugoman » Śro Wrz 05, 2007 10:05 pm

Malutki apdejcik(czy ja się aby nie powtarzam?), praca idzie naprzód świńskim truchtem. Jako że maska będzie otwarta na stałę podrasowałem nieco zawiasy przy pomocy struny:
Image
Image
Karoseria jest już pod koniec obróbki, no i standardowo spaprałem lakier. Powalcze jeszcze pastą polerską ale podejrzewam że fajerwerków nie będzie. Pozostał flock, klamki i parę detali w podwoziu, powoli docieram do końca. Fajne to uczucie jak wszystko nabiera kształtu, chciałoby się go już zobaczyć w, za przeproszeniem, kupie.

EDIT: Z tego wszystkiego zapomniałem o zdjęciach. Oto one:
Image
Image
Image
Image
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tomasz Wnęk » Czw Wrz 06, 2007 10:35 am

Cholercia ładnie :)
Jeśli chodzi o problemy ze szlifowaniem/polerowaniem lakieru może poprostu za wcześnie się za to bierzesz. Piszesz że na drugi dzień po malowaniu, IMHO zdecydowanie za szybko.
Bardzo mi się podoba silnik.

zainwestuj w aerograf
pozdrawiam
Image
'Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste'
Awatar użytkownika
Tomasz Wnęk
 
Posty: 208
Rejestracja: Pią Sie 12, 2005 2:30 pm
Miejscowość: Rzeszów koło Boguchwały ;)

PoprzedniaNastępna

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość