Kurz w czasie malowania modelu!!! Wielki problem!!POMOCY

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Kurz w czasie malowania modelu!!! Wielki problem!!POMOCY

Postprzez domuzyn » Pon Mar 05, 2007 11:07 pm

Witam serdecznie kolegów.
Tak jak w temacie opisałem wstępnie, mam wielki problem z kurzem w czasie malowania modelu. Powiem tak, że przed pomalowaniem modelu wyczyściłem biurko z każdej strony. Gazety którymi obłożyłem biurko lekko zmoczyłem gąbką..hmm ale to nie pomogło..W czasie malowania zauważyłem, że na modelu osiadają kolejne cudowne kłaki KURZU !!! :evil: no a co za tym idzie mocno się zdenerwowałem. Czy istnieją skuteczne metody walczenia z kurzem w czasie malowania ???
Bardzo bym prosił o jakiekolwiek rady :))))
Zdesperowany modelarz :)

Dominik
domuzyn
 
Posty: 3
Rejestracja: Pon Lut 19, 2007 10:24 pm
Miejscowość: Pomorskie

Re: Kurz w czasie malowania modelu!!! Wielki problem!!POMOCY

Postprzez FERRER » Pon Mar 05, 2007 11:25 pm

Znalazłem sposób w necie który sam zastosowałem
Idziesz do sklepu spożywczego i prosisz o katon odpowiedniej wielkości
wycinasz ramke i oblepiasz go agrowłókniną (1m około 3zł w ogrodniczym) i robisz coś takiego

ps wstawiłem link bo foty sie nie wyswietlaja
http://www.briansmodelcars.com/tutorials/tutorial.asp?TutorialID=65&CurPage=1
Ostatnio edytowany przez FERRER, Wto Mar 06, 2007 12:51 pm, edytowano w sumie 1 raz
Image
Awatar użytkownika
FERRER
 
Posty: 22
Rejestracja: Pon Lut 19, 2007 11:15 pm
Miejscowość: Kalisz

Postprzez Biesiadnik » Wto Mar 06, 2007 10:46 am

Malowanie na biurku w pokoju , gdzie w powietrzu lata pełno kurzu nie jest najlepszym pomysłem ;o) Możesz zrobić tak jak napisał FERRER powinno zadziałać .
Ja osobiście komorę mam zrobioną ze starego 100L akwarium obklejonego od wewnątrz gazetami i z w miarę szczelnym zamknięciem . Sprawdza się w 100% ;o)
Image
Awatar użytkownika
Biesiadnik
 
Posty: 101
Rejestracja: Nie Gru 10, 2006 11:03 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez RMK » Wto Mar 06, 2007 11:54 am

Czemu mi te zdjęcia się nie wyświetlają :( tylko widać jakiś model , biały chyba ford GT40 czy jakoś tak :(
Image
Na warsztacie :
Volkswagen... :D
RMK
 
Posty: 156
Rejestracja: Pią Lip 07, 2006 3:35 pm
Miejscowość: opole

Postprzez frugoman » Wto Mar 06, 2007 2:38 pm

RMK napisał(a):Czemu mi te zdjęcia się nie wyświetlają :( tylko widać jakiś model , biały chyba ford GT40 czy jakoś tak :(

Kolega Ferrer chyba sciągnął zdjęcia zabezpieczone prawami autorskimi :twisted:
Temat dotyczący budowy owej "komory" znajduje się pod następującym linkiem: http://www.briansmodelcars.com/tutorial ... &CurPage=1

Ups, sorry nie zauważyłem Ferrer że już podlinkowałeś...
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Dziękuje za porady :-))

Postprzez domuzyn » Wto Mar 06, 2007 6:52 pm

Powiem koledzy, że czytałem wczoraj posta kolegi który zbudował sobie taką komorę. Tylko mnie zastanawiało jak umiescic wentylatory i jaki materiał zastosowac który bedzie pochłaniał kurz?? Widze jednak że najlepszym rozwiązaniem jest jednak komora do malowania.. Będzie nie tylko usuwało uporczywy zapach w jakimś procencie ale także broniła szczególnie przeciw kurzowi !! :) Jeśli macie takie komory do malowania to chętnie poczytam jak je zbudowaliście :) jakie macie nabyte doświadczenia w czasie budowania. Jadąc dzisiaj w trasie myślałem o tej komorze, jej rozmiarach i jakie nawet wenty zastosowac.. hmm będę musiał trochę po necie pogrzebac i po marketach :-))) dobrze :)) to jak mógł by ktoś jakieś swoej uwagi dodac to chętnie je przeczytam :)) Dzięki z góry chłopaki za odp i za te co nadejdą :)))
domuzyn
 
Posty: 3
Rejestracja: Pon Lut 19, 2007 10:24 pm
Miejscowość: Pomorskie

Postprzez escalde » Wto Mar 06, 2007 7:30 pm

Swego czasu Macio4ever sprawił sobie taki wynalazek. tutaj masz link do tematu.

Powodzenia z budową.
Pozdrawiam.
Image
Awatar użytkownika
escalde
 
Posty: 67
Rejestracja: Sob Paź 14, 2006 7:42 pm
Miejscowość: Gdańsk

Postprzez Biesiadnik » Wto Mar 06, 2007 8:33 pm

Myśląc nad tym rozwiązaniem co FERRER pokazał ...
Dochodzę do wniosku , że to nie najlepsze rozwiązanie ...
Po pierwsze mamy otwartą kabinę, więc kurz ma cały czas że tak powiem "dostęp" do modelu. Wentylator w tym momencie pogarsza tylko sprawę ponieważ zasysa powietrze z zewnątrz ( kurz razem z powietrzem ). A że wentylator nie jest w stanie zassać wszystkiego , kurz znów osiada na naszym modelu. Poza tym , nie widzę sensu dawania wentylatora w obiegu zamkniętym . Nawet stosując tak zwany "filtr" ( czyli gąbkę ) po jakiś 5 min i tak będzie cała zasyfiona od kurzu, farby itp.
Tak to się przedstawia graficznie ( ten czarny kwadrat to model , zielone wentylator, strzałki obieg powietrza a czerwone to nasza komora )
Image
Ja bym to rozwiązał tak jak ja planuje zrobić .
Szczelnie zamykana komora z wentylatorem... i odciągiem na zewnątrz. ( rura wyprowadzona przez okno w pracowni )
I wtedy nie potrzeba żadnych filtrów itp a powietrze zasysane jest z szczelnie zamkniętej komory a nie tak jak było wcześniej z pomieszczenia w którym malujemy. A przed malowaniem żeby mieć pewność że żaden kurz nam w paradę nie wejdzie możemy spryskać wodą ścianki i podłogę w komorze .
Graficznie przedstawia się to tak ( tutaj chyba tłumaczyć nie muszę )
Image



Ps: Poza tym pozbywamy się nieprzyjemnego zapachu farby z pomieszczenia, a w wersji 1 nie.
Image
Awatar użytkownika
Biesiadnik
 
Posty: 101
Rejestracja: Nie Gru 10, 2006 11:03 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez fabisz » Wto Mar 06, 2007 9:23 pm

jeśli dobrze zrozumiałem to trza uszczelnić i dodać rurę do pierwszej wersji i będzie dobrze tak??
Pozdrawiam
Tomasz Fabiszewski
Awatar użytkownika
fabisz
 
Posty: 160
Rejestracja: Wto Gru 13, 2005 4:05 pm
Miejscowość: Poznań - Hercules III

Postprzez Biesiadnik » Wto Mar 06, 2007 10:48 pm

fabisz napisał(a):jeśli dobrze zrozumiałem to trza uszczelnić i dodać rurę do pierwszej wersji i będzie dobrze tak??


Tak ale rura tak jak pisałem musi wychodzić na zewnątrz żeby pozbyć się tego całego syfu z pomieszczenia.
Image
Awatar użytkownika
Biesiadnik
 
Posty: 101
Rejestracja: Nie Gru 10, 2006 11:03 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez ADI » Wto Mar 06, 2007 11:52 pm

Biesiadnik, a nie pomyślałeś, że ten wentylator, skądś to powietrze musi wciągnąć, żeby go później na zewnątrz wydalilć? Jak Ty mu szczelnie komore zamkniesz, to skąd go weźmie :?: :? W takim rozwiązaniu, wcześniej czy później coś złego musi się stać! Nie wiem jeszcze co, ale coś napewno :)

A mam pytanie, bo tego nie rozumiem: jeżeli szczelnie zamkniemy komorę, to którędy będziemy malować :?: :!:
Warsztat:
Porsche 993 - projekt SuperCars, Subaru Impreza WRC, Peugeot 206WRC, Porsche 962C
Awatar użytkownika
ADI
 
Posty: 126
Rejestracja: Pią Paź 20, 2006 4:12 pm
Miejscowość: Brzezna k/ Nowy Sącz

Postprzez Biesiadnik » Śro Mar 07, 2007 12:08 am

Nie chodzi tutaj o szczelne zaklejenie wszystkich ścian żeby nie było dostępu , tylko ogólnie żeby było szczelne. Poza tym chyba jasne że jedna ze ścian była by otwierana żeby móc malować :)

ADI a zastanawiałeś się po co wentylator ma działać skoro model już jest pomalowany :?: tutaj chodzi tylko i wyłącznie o działanie wentylatora podczas malowania :)
Image
Awatar użytkownika
Biesiadnik
 
Posty: 101
Rejestracja: Nie Gru 10, 2006 11:03 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez ADI » Śro Mar 07, 2007 12:31 am

Czyli podczas malowania kurz i tak będzie wciągany! Więc jaki ma sens robienie tej komory? Wychodzi z tego, że swoje zadanie, spełniała by tylko, podczas schnięcia, gdy nie działałby wentylator, a komora byłaby szczelnie zamknięta przed kurzem.

Nie rozumiem, co ma być ogólnie szczelne?
To tak, jakby zrobić łódź podwodną, ogólnie szczelną :lol:
Warsztat:
Porsche 993 - projekt SuperCars, Subaru Impreza WRC, Peugeot 206WRC, Porsche 962C
Awatar użytkownika
ADI
 
Posty: 126
Rejestracja: Pią Paź 20, 2006 4:12 pm
Miejscowość: Brzezna k/ Nowy Sącz

Postprzez FERRER » Śro Mar 07, 2007 9:31 am

By kurz nie osiadał podczas malowania tylko był wciągany do wentylatora proponuje stosować ściereczkę antystatyczną którą można kupić w sklepach lakierniczych
Image
Awatar użytkownika
FERRER
 
Posty: 22
Rejestracja: Pon Lut 19, 2007 11:15 pm
Miejscowość: Kalisz

Postprzez Biesiadnik » Śro Mar 07, 2007 4:46 pm

ADI napisał(a):Nie rozumiem, co ma być ogólnie szczelne?


:roll: Szczelna to znaczy żeby nie było 4cm szczelin miedzy zamknięciem a komorą ...

Niema opcji w której wentylator nie zasysał by w jakikolwiek sposób kurzu .
Jedynym wyjściem jest pomieszczenie dobrze klimatyzowane takie jak mają profesjonalne zakłady lakiernicze ... mówimy tutaj o komorze do malowania wielkości dużego pudła a nie całego pomieszczenia ;o)

FERRER napisał(a):By kurz nie osiadał podczas malowania tylko był wciągany do wentylatora proponuje stosować ściereczkę antystatyczną którą można kupić w sklepach lakierniczych


Na jakiej zasadzie to działa i ile kosztuje :?:
Image
Awatar użytkownika
Biesiadnik
 
Posty: 101
Rejestracja: Nie Gru 10, 2006 11:03 pm
Miejscowość: Katowice

Następna

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość