Porsche Carrera GT V2 (Tamiya 1/24)

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Postprzez michal.s » Sob Maj 19, 2007 2:22 pm

No Draz... Który to raz już przeszedłeś samego siebie ? ;o)

Ilość a przede wszystkim jakość detali wewnątrz powala, gratuluje i czekam na więcej :)

Poziom pokazywanych prac i modeli na PWM zawsze był wysoki, względem innych for modelarskich, ale teraz to wstyd się pokazać z relacją modelu prosto z pudła bez waloryzacji ... a miałem pokazać budowę YZR 500 :P
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Pon Sie 15, 2005 11:08 pm
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez portalus » Sob Maj 19, 2007 7:32 pm

michal.s napisał(a):...Poziom pokazywanych prac i modeli na PWM zawsze był wysoki, względem innych for modelarskich...

Jeśli chodzi o poziom to chyba dobrze – przynajmniej takie jest moje zdanie. Tak przy okazji to zastanawiam się co kryje się pod „innymi forami modelarskimi”.
michal.s napisał(a):...teraz to wstyd się pokazać z relacją modelu prosto z pudła bez waloryzacji ...

Żebyś ty wiedział pod jakim jestem teraz ciśnieniem – niby na luzie ale gdzieś tam w tle jest jakiś challenge. Zastanawiam się czym wf nas zakasuje.
michal.s napisał(a):...a miałem pokazać budowę YZR 500 :P

Jak już puściłeś farbę o motorze to nie odpuszczę i nalegam na relację – mało tego u nas ostatnio.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez draz » Sob Maj 19, 2007 9:32 pm

"Inne fora modelarskie" chyba odnoszą się do innych, nielicznych polskich for modelarskich.

Co do pokazywania modelu OOB - szykuję trochę działania przy Hiluxie - jest tam dużo roboty i myślałem o robieniu całego podwozia od podstaw, ale może się obejdzie. Będę w domu - ciachnem inboxa.

Wydech - cyna 2mm.
Już próbowałem podzaiłać, ale marnie idzie. Jak udało mi się ukształtować coś porządnego, wyglądającego jak kolektor w prawdziwym samochodzie, to okazywało się, że jest ciut za duży (całymi gabarytami) i nie mieści się na tej "podstawce" pod silnik. Jest tam taki kancik, który skutecznie ogranicza mozliwość budowy. A wyszedł mi taki piękny kolektor i się nie mieścił.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez michal.s » Sob Maj 19, 2007 9:51 pm

portalus napisał(a):Jak już puściłeś farbę o motorze to nie odpuszczę i nalegam na relację - mało tego u nas ostatnio.


Relacja będzie ;o)
Dawno nic nie pokazałem, trzeba się przypomnieć :)

Nie wiem dokładnie kiedy to nastąpi, bo teraz sesja na studiach się zaczyna, ale relacja będzie :)

portalus napisał(a):Jeśli chodzi o poziom to chyba dobrze – przynajmniej takie jest moje zdanie. Tak przy okazji to zastanawiam się co kryje się pod „innymi forami modelarskimi”.


Poziom się podnosi i bardzo dobrze, jest co pooglądać, podpatrzeć nowe techniki itp itd.

Inne fora modelarskie to inne polskie fora modelarski :) Draz już napisał że nie wiele ich jest ale tutaj poziom jeśli chodzi o pojazdy cywilne jest najwyższy.
Metalowe blaszaki i gnioty spod pędzla nie mają tutaj miejsca ;o)
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Pon Sie 15, 2005 11:08 pm
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez tornado » Nie Maj 20, 2007 8:28 am

Przejrzałem cały temat od dechy do dechy i muszę stwierdzić, że podchodzisz do budowy modelu bardzo profesjonalnie za co należy ci sie szacuneczek :notworthy: Chętnie będę tu zaglądał i czekam na dalszy ciąg relacji :)
Ps.
Nie miałem jeszcze do czynienia z karbonem, w zwiazku z tym mm pytanie. Jaki wymiar ma arkusz karbonu i czy jest on jednakowy np. do skali 1:12 :?:
-------------------------------------------------------
Image
tornado
 
Posty: 73
Rejestracja: Nie Sty 16, 2005 10:10 am
Miejscowość: Wałbrzych

Postprzez draz » Nie Maj 20, 2007 8:47 am

Dzięki.

Karbon różni się w zależności od skali, SMS produkuje karbon w skali 1/12, 1/20, 1/24 i 1/43. Ale widywałem stosowanie różnych skal w 1/24 w zależności od efektu jaki miał byc osiągnięty.

Sam arkusik ma wymiary (SMS) 19 na 12 cm, ale rzeczywista powierzchnia karbonu na kalce to jakies 18,2 na 11,7. Wynika to z marginesów i napisów.
Kalki inych producentów są raczej podobnej wielkości - przynajmniej z CM.

Edit: A CM robi karbon uniwersalny 1/12 - 1/24
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez portalus » Nie Maj 20, 2007 8:55 pm

Tak OT.
Był bym ostrożny z pisaniem o tym najwyższym poziomie u nas. Zgodzę się, że jest on wysoki ale czy „naj”? Zauważmy, że nie przybywa nam zbyt wielu nowych forumowiczów – czego być może przyczyną jest ów wysoki poziom ale i też ostre krytykanctwo tego co jest tu pokazywane (do czego się bez bicia przyznaję). Gdzie indziej, choć nie wszędzie, jest milej i łagodniej. Towarzystwo jest też raczej wyklarowane i wejść w nie komuś nowemu jest ciężej, i czasami może się poczuć urażony – my raczej wiemy czego po kim można się spodziewać.
Zauważcie, że tematyka jest również zawężona – waga ciężka skoncentrowała się gdzie indziej a motocykli to ogólnie jest deficyt.
Mimo wszystko wydaje mi się, że mamy dobrą wysoką oglądalność. Może niektórym apaczom (od „A ja tylko patrzę”) brakuje odwagi ale zawsze jest tak, że kiedyś musi być ten pierwszy raz i kiedyś trzeba zacząć.
To takie moje złote myśli na marginesie.

Wracając do wątku pobocznego.
Tornado, karbon to cały rozdział – poza tym, że jest robiony w różnych skalach każdy producent ma w zasadzie własny wzór inny od konkurencji. Mam karbon SMS, S27, Renaissance i każdy jest inny. Często też myli się karbon z kevlarem (żółty).
Niektóre reagują na płyny inne na płyny i ciepło lub samo ciepło – trzeba trochę poeksperymentować. Pamiętam, że gdzieś MiniMan podawał wymiary arkuszy karbonu różnych producentów (nie pamiętam tylko czy było to to forum).
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez tornado » Nie Maj 20, 2007 9:58 pm

Dzięki koledzy za wyjaśnienie :)
-------------------------------------------------------
Image
tornado
 
Posty: 73
Rejestracja: Nie Sty 16, 2005 10:10 am
Miejscowość: Wałbrzych

Postprzez modelman » Pon Maj 21, 2007 2:03 pm

Ja tam jestem może nie nowy ale nie doświadczony , nie zasługuje nawet na miano sklejacza a czuje sie dobrze na tym forum :D fajna atmosferka i poziom to powala :shock: a ja taki laik z tym moim focusem hellera :lol: ale sie nie wstydze :roll: nawet dostałem pozytywnego komenta :D sory za OT
modelarsto to niezła zabawa
modelman
 
Posty: 71
Rejestracja: Śro Sty 03, 2007 5:56 pm
Miejscowość: Jelenia Góra

Postprzez draz » Śro Maj 23, 2007 10:27 pm

Co do poziomu forum - myslę, że z Polskich for dla klejaczy jest ono chyba najlepsze. Fakt faktem, bywa ciężko dla psychiki, ale merytorycznie nie sądzę aby ktoś je przebił.
Na arenie międzynarodowej też moglibyśmy się pochwalić tym i owym.
Daleko nam jednak do tych, którzy przerabiją modele od podstaw itd, itp, dodają każdą jedną pierdołę. Ale moim zdaniem ma na to też wpływ kraj w jakim się znajdujemy - komuś z USA lub Niemiec łatwiej jest wyskrobać pieniądze na porządny sprzęt ciężkiego kalibru.


Wracając do modelu - udało mi się zwalczyć ten kolektor - na razie tylko z jednej strony. Cyna 2mm. Najpierw wygiąłem sobie środkową rurę, potem uciąłem na skos koniec innej, dolutowałem i dogiąłem jak trzeba. Może nie jest to dokładnie jak w oryginale, ale jest lepiej niż u Tamiyi.

Image

Image

Image

Jutro czas na drugą stronę.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez wf » Śro Maj 23, 2007 11:08 pm

draz napisał(a):Na arenie międzynarodowej też moglibyśmy się pochwalić tym i owym.


Ja widziałem, że ktoś już się chwali międzynarodowo.
Uważam, że jest czym.



draz napisał(a):Wracając do modelu - udało mi się zwalczyć ten kolektor - na razie tylko z jednej strony. Cyna 2mm. Najpierw wygiąłem sobie środkową rurę, potem uciąłem na skos koniec innej, dolutowałem i dogiąłem jak trzeba. Może nie jest to dokładnie jak w oryginale, ale jest lepiej niż u Tamiyi.


Trochę nie podoba mi się to miejsce łączenia się rur. W oryginale nie schodzą się one tak wszystkie równolegle. Raczej pod dość różnymi kątami, tworzą swoistego jeża.

Coś jak to:
Image

W miejscu łączenia rur widac też nadtopienia, może lepiej to kleic żywicą?


Ja moje rury poniszczyłem przy próbie zeszlifowania i połączenia razem. W łykend zacznę od nowa, z tym że najpierw je spróbuję połączyć tak jak Ty to robiłeś, a potem będę wyginał zawijasy.
__________________
Pozdrawiam
Wojtek Fajga
www.modelarstworedukcyjne.pl
Awatar użytkownika
wf
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Maj 07, 2006 5:43 pm
Miejscowość: bydgoszcz

Postprzez draz » Nie Cze 10, 2007 1:16 pm

Czy one tak wyglądają czy nie, to już to olewam. Jest jak jest, i tak, moim (skromnym) zdaniem jest miliard razy lepiej od Tamiyi. :twisted:

Jak już pisałem wcześniej, zrobiłe drugi kolektor, poskładałem silnik do kupy i wsadziłem na miejsce.

Image

Image

Image

Na katalizatory nałożyłem folię BMF, którą wcześniej uformowałem na plastikowaj siatce, którą Tamiya dołącza do wielu zestawów.

Pasek który na początku wyciąłem zastąpiłem kawałkiem miękkiego tworzywa odpowiednio pomalowanym (czytaj: czarny półmat).

Image


Silnik i tarcze wraz z zaciskami wsadziłem już na ramę.

Image

Image

I tak zbliżam się powoli do końca robót.
Pozostało mi jeszcze:
- obłożenie karbonem nadkoli z tyłu,
- zrobienie amortyzatorów z tyłu i z przodu,
- wypolerowanie kasty,
- dokończenie zabaw z karbonem na płycie podłogowej.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez wf » Nie Cze 10, 2007 1:37 pm

draz napisał(a):... i tak, moim (skromnym) zdaniem jest miliard razy lepiej od Tamiyi. :twisted:



Pewnie, że lepiej!
__________________
Pozdrawiam
Wojtek Fajga
www.modelarstworedukcyjne.pl
Awatar użytkownika
wf
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Maj 07, 2006 5:43 pm
Miejscowość: bydgoszcz

Postprzez draz » Czw Lip 26, 2007 8:59 pm

Czas leci a robota stoi. Ale udało mi się ostatnie dni trochę dłubnąć.

Wyposażyłem wnętrze w pasy bezpieczeństwa:

Image

A także pobawiłem się z kołami, pomalował nakrętki, dodałem wentyle i kalki:

Image

Image
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez portalus » Czw Lip 26, 2007 9:52 pm

Podobają mi się kółka, swoje chciałem pomalować na jakiś ciemniejszy odcień ale zostawię je w tym silver. Chciałbym aby mój był na tym etapie co Twój. Próbuję coś nadgonić ale nici. W niedzielę udaję się z famułą na wczasy, może jutro wrzucę małą aktualizację jednak wątpię czy będzie się czym pochwalić.
Teraz bardziej merytorycznie.
Ten niebieski na zakrętce to clear (Tamiya?) czy coś innego?
Na kilku zdjęciach, które mam pasy są przewleczone przez te otwory przy zintegrowanym zagłówku – zastanawiam się czy tak nie zrobić w swoim tylko nie wiem czy się dobrze ułożą.
Wentyle jakieś znajome takie.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

PoprzedniaNastępna

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron