Porsche Carrera GT - żółte - Tamiya 1/24

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Postprzez Walercik » Pon Maj 28, 2007 9:46 am

Tarcze wyglądają przepięknie :shock: jak prawdziwe, silnik też przepiękny, wnętrze w ładnej kolorystyce. Mamy pytanie obejmy na rurach do filtra czy co to tam jest to BMF czy blaszki??
Image
WIP Ferrari:FXX,F430,F430 Challenge,599 GTB
Awatar użytkownika
Walercik
 
Posty: 165
Rejestracja: Wto Maj 04, 2004 9:10 pm
Miejscowość: Lublin

Postprzez portalus » Pon Maj 28, 2007 4:25 pm

Tarcze trochę się utleniły – na zdjęciach tego nie widać – jednak postanowiłem je tak zostawić ponieważ oryginał ma i tak ceramiczne. Łosz na klockach jest wg mnie „odrobinę” za mocny.
W Poznaniu w klasie samochodów premium podobno jest teraz moda na taki kolor tapicerki – ciekawe jak to będzie pasowało do jajecznej karoserii.
Obejmy to BMF.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez draz » Pon Maj 28, 2007 5:57 pm

Silnik fajnie wyszedł. Kolor też ma rewelacyjny.

Pytanie jedno tylko mam - czemu ta "pokrywa" na silnik ma taki ciemny kolor? Bedzie chyba jeszcze zmiana, prawda?

portalus napisał(a):Teraz będzie karbonowanie:


Powodzenia. Ja z moim jestm już bliżej końca niż dalej na szczęście. A sporo przy tym nerwów napsułem.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez portalus » Pon Maj 28, 2007 9:13 pm

draz napisał(a):Pytanie jedno tylko mam - czemu ta "pokrywa" na silnik ma taki ciemny kolor? Bedzie chyba jeszcze zmiana, prawda?

Nie, tak ma zostać, była srebrna ale ją przemalowałem. Generalnie z kolorystyką w tym modelu to popłynąłem.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez draz » Pon Maj 28, 2007 9:41 pm

Aha. Myślę, że Carrera GT to takie auto, gdzie można sobie pozwolić na szaleństwa.
Ja właśnie wrzuciłem tę część do płynu hamulcowego - trochę się spaprała. Gdyby nie to, byłby już silnik na miejscu.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez portalus » Śro Maj 30, 2007 7:40 am

Tak to ma docelowo wyglądać:
Image
Wczoraj miałem zacząć karbonowanie, jednak chyba zacznę dłubaninę dopiero w przyszłym tygodniu.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez frugoman » Śro Maj 30, 2007 8:07 am

Genialnie Ci wyszło cieniowanie silnika. Nie szkoda trochę go teraz zamykać pod maską (czy też w przypadku CGT w... bagażniku!? ;o) )?
Pozdrawiam, Bartek.
Awatar użytkownika
frugoman
 
Posty: 286
Rejestracja: Śro Mar 15, 2006 3:32 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez portalus » Wto Cze 19, 2007 9:06 am

Powoli dłubię przy modelu, na początek jest to obklejanie podwozia karbonem.
Płyta podwoziowa to 4 wieczory dłubaniny – w jednym miejscu łatka, która miała przykryć powstałą szczelinę ułożyła się nie tak jak powinna i ją widać – reszta w miarę ok.
Image
Image
Image
Wszystkie kalki wycinam według własnych szablonów – zrobiłem ksera SMS i je po prostu koryguję.
Teraz siedzę nad kolejnymi detalami podwozia, później będą drzwi i fotele i na końcu chassis.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez draz » Wto Cze 19, 2007 4:08 pm

Ehh, odstrasza mnie od kończenia Carrery robienie właśnie tego karbonu tu i tam i wszędzie.

Generalnie też jestem zdania, że szablony SMS wymagają sporych poprawek. Ale widzę, że dla Ciebie nie stanowi to problemu.

Powiedz, czy szablony na nadkola z tyłu są OK czy trzeba tam dużo zmieniać?

Co do modelu - idzie jak zwykle świetnie.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez portalus » Wto Cze 19, 2007 9:09 pm

Racja tego karbony jest cała masa i na dłuższą metę jest to nudne.
Szablony na nadkola od wewnątrz są dwa - generalnie pasowały dość dobrze. Z zewnątrz są to 4 kawałki, podzielone i docięte wzory SMS.
Zrobię zdjęcia elementów z jakich to wszystko poskładałem ale to jutro lub później.
Teraz zastanawiam się czy to wszystko polakierować werniksem czy zostawić tak jak jest.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez Seweryn » Wto Cze 19, 2007 9:29 pm

Dla mnie karbon SMS jest za "srebrny", widziałem ten karbon pociągniety X-19 Smoke - rewelacyjnie to wygladało. Wiadomo jest ryzyko przy malowaniu werniksem, jednak dla Ciebie powinien to byc piece of cake....
Seweryn Image
Image
CHEVY LUMINA 100% Lancia Delta HAS+S27 60%
Image
Awatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 418
Rejestracja: Pią Paź 24, 2003 8:07 pm
Miejscowość: Ustroń

Postprzez portalus » Sob Lip 14, 2007 11:09 pm

Dłubałem przy CGT przez dłuższy czas w domu, było to obklejanie paru elementów karbonem. Dzisiaj pojechałem do modelarni po ponad miesiącu niebycia i zrobiłem kilka fotek oraz trochę posprzątałem i podłubałem przez chwilę przy W124.
Poniżej efekty obklejania z szablonami, szablony robiłem sam. Z zestawu SMS zostało mi prawie 1,5 arkusza karbonu, co prawda nie obkleiłem 2 elementów z tyłu i paru płaszczyzn, które uznałem za nie istotne (nie będą widoczne).

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Nie wiem teraz czy to zawerniksować dla przyciemnienia czy nie.

Teraz może nastąpić kolejny przestój – jest priorytetowa robota, ale mam zamiar ten model skończyć możliwie szybko.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez draz » Sob Lip 14, 2007 11:39 pm

Gratuluję tego karbonu. Ja mojego jakoś dokończyć nie mogę. Odstrasza mnie to. Ale będzie trzeba szybko dokończyć, żeby mieć czas na inne rzeczy.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez michal.s » Sob Lip 14, 2007 11:46 pm

Ładnie w karbonie wygląda :) ja bym go strzelił werniksem dla zabezpieczenia, Ty masz pewną rękę w malowaniu więc to nie problem dla Ciebie ;o)

Straszycie Panowie trochę tym karbonem, aż mi się odechciewa mojej CGT :roll:
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Pon Sie 15, 2005 11:08 pm
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez wf » Nie Lip 15, 2007 7:36 am

portalus napisał(a):Nie wiem teraz czy to zawerniksować dla przyciemnienia czy nie.



Jak oglądam foty rzeczywistych samochodów, to ten karbon nie jest tak widoczny jak na tych kalkomaniach. Kontrast między tymi paseczkami jest mniejszy i dodatkowo, przez to, że jest polakierowany na połysk, w zależności od kąta patrzenia, raz karbon jest bardziej widoczny, a raz mniej.

Ja bym elementy oklejone karbonem przyciemnił delikatnie dla obniżenia kontrastu i pomalowałbym lakierem i wypolerował tak jak się to robi z karoserią.

A jak tak dalej Macieju i Bartoszu będziecie pisac jaka to męka z tym karbonem, to zniechęcicie wszystkich do używania tych kalek. Ze mną w każdym razie wam się w znacznym stopniu udało. ;o)
__________________
Pozdrawiam
Wojtek Fajga
www.modelarstworedukcyjne.pl
Awatar użytkownika
wf
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Maj 07, 2006 5:43 pm
Miejscowość: bydgoszcz

PoprzedniaNastępna

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron