Porsche Carrera GT - żółte - Tamiya 1/24

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Postprzez draz » Nie Lip 15, 2007 8:35 am

To nie jest męka z kalkami, bo same kalki fajnie się układają, fajnie reagują z SET'em i SOL'em. Tylko ich ilość jest przytłaczająca. To o to chodzi.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez Seweryn » Nie Lip 15, 2007 9:55 am

michal.s napisał(a):Ładnie w karbonie wygląda :) ja bym go strzelił werniksem dla zabezpieczenia, Ty masz pewną rękę w malowaniu więc to nie problem dla Ciebie ;o)

Straszycie Panowie trochę tym karbonem, aż mi się odechciewa mojej CGT :roll:

Ja bym zwerniksował X-19 smoke. Uważam podobnie jak Wojtek że karbon SMS ma za duży kontrast, jest za "srebrny".
Seweryn Image
Image
CHEVY LUMINA 100% Lancia Delta HAS+S27 60%
Image
Awatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 418
Rejestracja: Pią Paź 24, 2003 8:07 pm
Miejscowość: Ustroń

Postprzez wojtek_j » Nie Lip 15, 2007 1:14 pm

Wg mnie to od srebrności bardziej chodzi o połyskliwość, która jest trochę nienaturalna.
Proponuje werniks półmat, lub trzy-czwartemat (jedna-czwartagloss).
Pozdrawiam
Wojtek J.
wojtek_j
 
Posty: 51
Rejestracja: Śro Lip 26, 2006 1:41 pm

Postprzez portalus » Nie Lip 15, 2007 3:32 pm

wojtek_j napisał(a):Wg mnie to od srebrności bardziej chodzi o połyskliwość, która jest trochę nienaturalna.
Proponuje werniks półmat, lub trzy-czwartemat (jedna-czwartagloss).

Najprawdopodobniej przyciemnię ten karbon.
Co do połyskliwości to po analizie zdjęć np. w tej galerii widać, że jest to połysk (w zdecydowanej większości):
http://www.autosalon-singen.de/Katalog- ... guageID=DE
Tutaj natomiast jest super zbliżenie karbonu na McLarenie SLR:
http://www.atspeedimages.com/pebble_200 ... r_mclaren/
Ostatnio obfotografowałem sobie Gallargo Superleggera i elementy karbonowe karoserii były w 100% połysku.
Może elementy i detale podwozia nie są tak błyszczące jak te zewnętrzne.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez INsejn » Pon Lip 16, 2007 12:04 am

Maciek ma rację, że karbon powinien być pokryty połyskiem. Nie ma co patrzeć na zdjęcia, najlepiej widzieć na żywo :) Z tego co ja widziałem jest to napewno połysk. Tak samo prezentuje się karbon na innych rzeczach jak np: karbonowe części do roweru :)
Łukasz
Image
Awatar użytkownika
INsejn
 
Posty: 647
Rejestracja: Nie Sty 09, 2005 8:18 pm
Miejscowość: 3city =Gdańsk=

Postprzez wojtek_j » Wto Lip 17, 2007 10:14 am

Rzeczywiście na zdjęciach widać, że jest to połysk natomiast czy jest to taki sam 100% połysk jak lakier ?
Poza tym moim zdaniem jeśli przeniesie się połysk na Carbon do tego dochdzi jeszcze kolor srebrny, detal w modelu nie będzie wyglądał za ciekawie.
Po prostu zacznie się za bardzo błyszczeć i srebrzyć, co spowoduję wizualne zniekształcenia całości części.

Takie oto mam przemyślenia.
Pozdrawiam
Wojtek J.
wojtek_j
 
Posty: 51
Rejestracja: Śro Lip 26, 2006 1:41 pm

Postprzez portalus » Wto Lip 17, 2007 1:39 pm

Na Discovery widziałem ostatnio program jak się robi wiolonczele z włókien węglowych. Technologia wręcz prymitywna. Forma, maty z włókien, żywica, pompa próżniowa i autoklaw. Po wyjęciu z autoklawu element był w miarę błyszczący. Można go bez ograniczeń szlifować i obrabiać. Jak już wszystko było gotowe to ostatnim etapem było malowanie całości lakierem poliuretanowym nadającym lustrzany połysk. Lakier wydobywał układ włókien i głębię koloru czarnego.
Wrzucę wieczorem zdjęcia karbonu jaki obfotografowałem na Gallardo Superleggera.
W tym wątku jest fajne zdjęcie porównujące kalki bez werniksu i z werniksem przyciemniającym – jak dla mnie różnica na korzyść tego werniksowanego.
http://www.automotiveforums.com/vbullet ... 719&page=2
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez portalus » Czw Lip 19, 2007 10:48 pm

Obiecane fotki karbonu na Gallardo. Można zauważyć, że w zależności od kąta padania promieni świetlnych to widoczność struktury karbonu się zmienia. Miałem przy okazji polaryzator i po założeniu na obiektyw fajnie było widac jak się zmienia widoczność i kontrast włókien w zależności od kąta obrotu.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez portalus » Nie Lip 22, 2007 9:57 am

W przypływie szaleństwa postanowiłem zmodyfikować tylne zawieszenie (przód robię standardowy). Porozcinałem element na czynniki pierwsze i stwierdziłem, że trochę mnie poniosło. Próbowałem to skleić ale się nie dało i nie było innego wyjścia jak dokończyć modyfikację.
Poniżej główny element złożony na sucho i bez malowania. Rdzeń amortyzatora jak i sztyfty to stalowy drut 0,7, blaszki są z zestawu SMS, sprężyna to opalony drut z jakiejś cewki (średnica 0,5), elastomer to izolacja z skrętki chyba telefonicznej. Blaszki są lutowane.
Image
Tutaj brakujący u Tamiyi element – łącznik stabilizatora, wykonane z igły 0,8, blaszki SMS i sztyftu mosiężnego.
Image
Przed rozcięciem elementów nie zrobiłem sobie szablonów oryginałów do pomocy przy zachowania odpowiedniej geometrii podczas montażu. Całe szczęście, że wf poratował mnie odpowiednim zdjęciem. Po wydrukowaniu i wycięciu będzie bardzo pomocne.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez wf » Nie Lip 22, 2007 10:27 am

Piękna, precyzyjna robota...

A nie za gruby drut na sprężyny?
Zasłania prawie całą misterną konstrukcję wewnątrz. Szkoda.
__________________
Pozdrawiam
Wojtek Fajga
www.modelarstworedukcyjne.pl
Awatar użytkownika
wf
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Maj 07, 2006 5:43 pm
Miejscowość: bydgoszcz

Postprzez portalus » Nie Lip 22, 2007 10:42 am

No właśnie, muszę poszukać cieńszego drutu, tym bardziej, że trzeba go jeszcze pomalować.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez INsejn » Nie Lip 22, 2007 11:03 am

Wracając do tematu karbonu, to w sobotę widziałem w Sopocie Carrerę GT. Przyjżałem się dokładnie i rzeczywiście na zdjęciach i na żywo karbon wygląda tak samo. Czyli najlepiej się wzorować na dobrej jakości fotach i będzie wszystko grało. :)
Łukasz
Image
Awatar użytkownika
INsejn
 
Posty: 647
Rejestracja: Nie Sty 09, 2005 8:18 pm
Miejscowość: 3city =Gdańsk=

Postprzez portalus » Sob Lip 28, 2007 4:48 pm

Ostatnia aktualizacja przed urlopem.
Poprawiłem sprężyny, teraz są z drutu 0,3.
Przyciemniłem karbon mieszaniną , którą sam spreparowałem czyli: bezbarwny połysk + krople czarnego połysk + krople brązu połysk (mieszane na oko). Nie jest źle ale mgło być lepiej.
Tak amortyzatory wyglądały przed pocięciem (to jest przód) czyli po 1 elemencie.
Image
Tak wyglądają teraz, czyli jeśli dobrze liczę to po 16 elementów dla jednej strony.
Image
Image
Image
Image
Wrócę do tematu za tydzień.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez draz » Sob Lip 28, 2007 6:31 pm

Super zawiecho z tyłu. Ja sobie odpuszczam tak daleko idące modyfikaje. Za małe nerwy :)

Karbon lepiej wygląda.

Mała Ala: slady po wypychaczach można było zaszpachlowac, ale na modelu i tak widać nie będzie.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Poprzednia

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron