Ford Focus RS WRC - Monte Carlo '03

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Postprzez NAOMI » Śro Lip 11, 2007 6:23 am

Szkoda trochę tej folii, ale tak jak napisał Michał, nie da się tego zrobić taśmami maskującymi. Poza tym z foli jestem naprawdę zadowolony, bo rzadko zdarza się coś spaprać. A taśma nie dawała takiego zadowolenia
Ostatnio edytowany przez NAOMI, Wto Lip 24, 2007 10:42 am, edytowano w sumie 1 raz
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 11:10 am
Miejscowość: Włocławek

Postprzez wf » Śro Lip 11, 2007 6:54 am

michal.s napisał(a):Taśmą maskująca Tamiy nie da się tego zrobić tak precyzyjnie jak BMF



A próbował ktoś taśmą firmy AIZU, np. 0,5 mm?
__________________
Pozdrawiam
Wojtek Fajga
www.modelarstworedukcyjne.pl
Awatar użytkownika
wf
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Maj 07, 2006 5:43 pm
Miejscowość: bydgoszcz

Postprzez NAOMI » Wto Lip 24, 2007 10:38 am

Kilka kroczków naprzód. Teraz zostaje zająć sie kalkami oraz wnętrzem. Także ponawiam prośbę o zdjęcia klatki i wnetrza Focusa RS '03.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 11:10 am
Miejscowość: Włocławek

Postprzez NAOMI » Pią Lip 27, 2007 3:36 pm

Kolejny postęp w pracach nad Focusem :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 11:10 am
Miejscowość: Włocławek

Postprzez Juru_2.0 » Sob Lip 28, 2007 1:12 pm

Foczka wyglada swietnie, powiem ze nawet bardzo swietnie, nie liczac niestety tej 4-ki na boku :D . Co do kol to ja wolalbym najpierw malowac srubki a potem oklejac ale to juz kwestia gustu. Mozna wiedziwec jak jest zrobiony ten tunel na wydech ?? bmf czy cos innego ??
Janusz Kulig 1969-2004 Nie Zapomnę!!
Juru_2.0
 
Posty: 5
Rejestracja: Śro Lip 25, 2007 2:38 pm
Miejscowość: wieden

Postprzez NAOMI » Sob Lip 28, 2007 1:57 pm

O co chodzi koledze z tą czwórką? W tunelu na wydech zastosowana jest folia z pudełka od papierosów. Ma fajna strukturę. A odnośnie śrubek, też je kiedyś malowałem przed kalkami, ale potem werniks potrzafił je zmyć. Więc teraz maluję je po werniksie dopiero. Poza tym wtedy łatwiej jest naprawić jakiś błąd (przypadkowe wyjechanie pedzelka lub coś w tym rodzaju).
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 11:10 am
Miejscowość: Włocławek

Postprzez draz » Sob Lip 28, 2007 2:12 pm

Cacy
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez michal.s » Sob Lip 28, 2007 2:16 pm

Ładnie, kalki się pięknie prezentują :)

Mam tylko małe pytanko, czarne elementy wokół szyb mają być błyszczące ?

W tej chwili jak przykryjesz je werniksem to będą się błyszczeć, chyba że później będziesz je jeszcze raz malował matem ?
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Pon Sie 15, 2005 11:08 pm
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez NAOMI » Sob Lip 28, 2007 2:28 pm

michal.s napisał:

Mam tylko małe pytanko, czarne elementy wokół szyb mają być błyszczące ?

W tej chwili jak przykryjesz je werniksem to będą się błyszczeć, chyba że później będziesz je jeszcze raz malował matem ?


Tak, masz rację, bedęto później matem traktował. Dlaczego tak skomplikowałem. Otóż jak widać na fotkach, chwyt powietrza na dachu zachodzi na uszczelke przedniego okna. Ciężko byłoby malować to po nałożeniu kalek a wkleić trzeba było przed kalkammi. Musiałem kombinować jak szachista - przemyślałem kilka ruchów, które będę musiał wukonać. A że kalka na dachu jest jednoczęściowa, najpierw trzeba było maznąć uszczelki, potem wkejć chwyt, potem kalka, teraz werniks a potem uszczelki jeszcze raz matem... :) Troszke to skomplikowane ;)
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 11:10 am
Miejscowość: Włocławek

Postprzez Seweryn » Sob Lip 28, 2007 2:56 pm

Wszystko cacy ale... popełniłeś duży błąd z tymi czwórkami na bokach :( Niepotrzebnie kładłeś je na te niebieskie napisy RS - przebijają niestety... Trzeba było wycjąc miejsce na numery na tych kalkach RS, kiedyś tak musiałem zrobic na Corolli WRC z Mointe 1998 hasegawy. Szkoda, raczej tego już nie naprawisz, popytaj może ktoś ma zbędnę kalki z 206 WRC monte 2003, tam są czyste plastrony z Monte 2003.
Seweryn Image
Image
CHEVY LUMINA 100% Lancia Delta HAS+S27 60%
Image
Awatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 418
Rejestracja: Pią Paź 24, 2003 8:07 pm
Miejscowość: Ustroń

Postprzez portalus » Sob Lip 28, 2007 4:34 pm

Nie za bardzo zrozumiałem. Kala była w jednym kawałku, który obejmował dach i chwyt? Jeśli były to dwa kawałki to co za problem malować chwyt osobno i osobno go oklejać? Łatwiej też by było przy polerowaniu.
Co do tego prześwitującego numeru bocznego to zgadzam się z kolegami powyżej.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez NAOMI » Sob Lip 28, 2007 8:20 pm

Tak portalus, kala była w jednym kawałku, jedna wielka płachta !!!Obawiałem się ją ciąć, bo nie wiem, czy zdołałbym ją potem spasować. A o tych plastronach to samemu mi się już nie chce pisać, załamałem się po prostu. Być może kupię niebawem nowy zestaw kalek, choć nie wiem czy naklejenie na nie kolejnych coś pomoże. Ja miałem nadzieję, iż jak kalka podeschnie to będzie mniej transparentna, oj głupi byłem.... :cry:
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 11:10 am
Miejscowość: Włocławek

Postprzez Seweryn » Sob Lip 28, 2007 8:49 pm

NAOMI napisał(a):Tak portalus, kala była w jednym kawałku, jedna wielka płachta !!!Obawiałem się ją ciąć, bo nie wiem, czy zdołałbym ją potem spasować. A o tych plastronach to samemu mi się już nie chce pisać, załamałem się po prostu. Być może kupię niebawem nowy zestaw kalek, choć nie wiem czy naklejenie na nie kolejnych coś pomoże. Ja miałem nadzieję, iż jak kalka podeschnie to będzie mniej transparentna, oj głupi byłem.... :cry:


Naklejenie drugiej nic tu nie da :!: Szkoda kalek. Na allegro jest gośc o nicku jarkrak - skleja masę modeli rajdówek z kalkami różnych producentów, zapytaj go, może ma plastrony.
Seweryn Image
Image
CHEVY LUMINA 100% Lancia Delta HAS+S27 60%
Image
Awatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 418
Rejestracja: Pią Paź 24, 2003 8:07 pm
Miejscowość: Ustroń

Postprzez NAOMI » Nie Lip 29, 2007 7:49 am

Dzięki Seweryn. Skontaktuję się z nim. Jednak wpadłem na pewien szatański pomysł i jak tylko uda mi się go zrealizować ( a zaangażuję w to żonkę) to od razu dam znać i opowiem co to za plan :) Zresztą może już niebawem go zobaczycie.
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 11:10 am
Miejscowość: Włocławek

Poprzednia

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

cron