Strona 1 z 2

RALLIART LANCER EVOLUTION IX JDM [projekt grupowy]

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 7:40 pm
przez Walercik
No to zaczynam kolejny projekt żeby odpocząć od Ferrari i poczekać aż dotrze reszta chemii, blaszke itp.
Co chcę zrobić:
Image
Dam maskę, klapę bagażnika, dokładkę zderzaka i lotkę w karbonie, flock i tarcze z blaszek CM + zapinki, reszta pudło.
A to już fele kupione od Inseja.
Image
wydech któryś z tych:
http://www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=FU%2011049
http://www.luckymodel.com/scale.aspx?item_no=FU%2011048
też pewnie dam w karbon.

To jest zestaw + czekam na felgi, karbon i wydech.
Image
Pogłębiłem linie podziału i pozbyłem się nadlewek i śladów po wypychaczach.
Image
Image
Niestety maski też nie da się wyciąć a to widać tutaj:
Image
zdjęcie niestety nie wyraźne ale wiadomo o co chodzi.
Jutro wezmę się za hamulce z blaszek, myślę nad zrobieniem całego wydechu od podstaw ze spawami tylko zobaczę czy taki rozmiar rurki dostanę coś a' la Greddy:
Image
połączenia tłumików i śruby na bak będą końcowy tłumik od Fujimi już pokazywałem.

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 9:09 pm
przez wf
A ktróry z tych zestawów byście Koledzy polecili?

fujimi...
http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=12166
...czy tamiya?
http://www.modelcentrum.pl/go/_info/?id=10548

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 9:40 pm
przez draz
Walercik, wydech łatwiej byłoby chyba zrobić z odpowiedniej grubości cyny. Co do tłumika - bardziej pasi mi pierwszy.

Wojtku, wybrałbym probozycję Fujimi - nowszy model. Tamiya pewnie lepiej wykonana, ale ten z Fujimi to ich w miarę nowy zestaw, więc nie powinien drastycznie odbiegać.

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 9:54 pm
przez michal.s
Też bym wybrał zestaw Fujimi. Instrukcje do niego znajdziesz tutaj http://www.1999.co.jp/eng/plamo/
Do Tamiy niestety nie ma instrukcji na tej stronie.

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 10:43 pm
przez INsejn
Ja bym wybrał Lancera z Tamiyi, nie dość że to VI EVO, kultowy wóz, to na dodatek jakością szczegółów wnętrza o wiele lepszy od Fujimi. Lancery z Fujimi są robione na jedno kopyto. Ja mam VII RalliArt i wnętrze jest od wersji VI, tak samo fotele.

PostWysłany: Pon Maj 28, 2007 11:10 pm
przez Walercik
Fujimi jest fajne i nowe i nie kuleje za bardzo in-boxa dałem do działu.
Kolor będzie Tamiya TS-26 (Pure White) w środę powinna być tak się prezentuje:
http://webhome.idirect.com/~sunnym/newage.htm
znalazła się i fotka tyłu:
Image
Klapa od bagażnika będzie biała tak jak tu.
I zastanawiam się czy jakiś kalek z boku nie dać tak jak ma to Evo co je robie i to tutaj:
Image
Tu są kalki:
http://www.hiroboy.com/catalog/product_ ... cts_id=369

http://www.hiroboy.com/catalog/product_ ... cts_id=370
ale to się zobaczy.
Koniec pitolenia czas się wziąć do roboty.

PostWysłany: Wto Maj 29, 2007 2:46 pm
przez Walercik
WF właśnie za czołem oglądać jak jest z dopasowaniem wnętrza itp. odradzam lepiej kup Tamiya, tu nawet pedałów nie dali co uważam że jest wielkim - , tak samo jest z boczkami drzwiowymi. Wnętrze jest fatalne dobrze że go nie widać. Wydech będzie chyba z cyny tak jak radzi Draz.

PostWysłany: Śro Maj 30, 2007 12:17 pm
przez Walercik
Zrobiłem prawie fotele bo miały ohydną dziurę na plecach:
Image
A tak wygląda po pierwszym szpachlowaniu:
Image
Chciałem dorobić pedały ale nie dało rady brak miejsca:
Image
Firmowe hamulce są ohydne:
Image
więc będą CM ale że zaciski też są złe na przodzie będzie zacisk od FXX a na tyle przedni zacisk Evo + ręczny od FXX.
Hamulce z przodu na razie pomalowane kolorem niby ceramicznym a na to dam srebrny i znowu ceramiczny:
Image
O takie będą:
Image

PostWysłany: Śro Maj 30, 2007 5:51 pm
przez INsejn
Walercik napisał(a):więc będą CM ale że zaciski też są złe na przodzie będzie zacisk od FXX a na tyle przedni zacisk Evo + ręczny od FXX.
Hamulce z przodu na razie pomalowane kolorem niby ceramicznym a na to dam srebrny i znowu ceramiczny:


Po pierwsze; Lancery nie mają hamulca ręcznego na tarczy. Druga rzecz to po co w Lancerze ceramiczne hamulce ? :D

PostWysłany: Śro Maj 30, 2007 6:29 pm
przez Walercik
Ale tu nie będą seryjne hamulce tylko wyczynowe :mrgreen: więc mogą być jakie chcę, a seria mi się nie podoba.

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 2:28 pm
przez Tomasz Wnęk
Walercik napisał(a):Ale tu nie będą seryjne hamulce tylko wyczynowe :mrgreen: więc mogą być jakie chcę, a seria mi się nie podoba.


A ten biały lancer ze zdjęć, którego model jak rozumiem budujesz, ma takie hamulce? Bo jeśli nie to moim zdaniem takie działanie jest bezsensowne. Model ma pokazywać rzeczywistość.

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 3:28 pm
przez frugoman
Na tych zdjęciach są zdaje sie dwa różne Lancery. Moim zdaniem w przypadku takiego ćuningowanego auta można trochę popuścić wodze fantazji, w końcu wszystko co jest możliwe może się zdażyć ;o)

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 6:10 pm
przez Tomasz Wnęk
frugoman napisał(a):Na tych zdjęciach są zdaje sie dwa różne Lancery. Moim zdaniem w przypadku takiego ćuningowanego auta można trochę popuścić wodze fantazji, w końcu wszystko co jest możliwe może się zdażyć ;o)


W sumie masz racje. Choć te przeróbki powinny się mieścić jednak w ramach zdrowego rozsądku i raczej pokazywać rzeczywistość.

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 6:54 pm
przez Walercik
model jest tylko kolorystycznie wzorowany z tamtego. W dzisiejszych czasach da się prawie wszystko zrobić w samochodzie i nie jest jakąś przesadą montowanie hamulców ceramicznych z zaciskami. Chcę żeby za felgami były ładne tarcze hamulcowe i zaciski a nie to co było w seryjnym zestawie. Evo to samochód o sportowy rodowodzie więc nie widzę w tym przesady, jak się ma pod maską 2 turbiny to trzeba to wyhamować. Jak bym np do Hondy Jazz to wsadził to by było dziwne.
Dzisiaj pomalowałem wnętrze i podwozie, zaczynam klejenie karbonem.

PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 7:49 pm
przez INsejn
Walercik napisał(a):Evo to samochód o sportowy rodowodzie więc nie widzę w tym przesady, jak się ma pod maską 2 turbiny to trzeba to wyhamować.


Wstawiasz silnik od GTO/3000GT ? :shock: :lol: