Mercedes SLR - 1/24 Tamiya

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Mercedes SLR - 1/24 Tamiya

Postprzez Lipek » Czw Lip 19, 2007 11:25 pm

Zabrałem się wreszcie za Mercedesa :) . Nie będę za bardzo przy nim szalał, ale postaram się jeszcze bardziej niż przy wcześniejszych modelach. Kolor kasty to Nero Pegaso z palety Lambo od Zero Paint. Do tego mini zestaw waloryzacyjny od Studio27:
Image

Na początek zabrałem się za amortyzatory i tarcze. Tarcze przyozdobiłem blaszkami ze wspomnianego mini zestawu:
Image
Image

Reszta elementów. Zaszpachlowane jamki skurczowe i inne zagłębienia:
Image
Image
Image
Image
Image
Image Image
Awatar użytkownika
Lipek
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Lip 09, 2006 1:37 pm
Miejscowość: Świnoujście

Postprzez draz » Nie Lip 29, 2007 10:25 pm

A kaj ciąg dalszy??

Na początek kilka małych rad:
1. Przymocuj zderzak na maskolu, poskładaj wszystko do kupy, daj światła z przodu - może się okazać, że zderzak lub maskę bedzie trzeba przedłużyć ze względu na szczelinę między nimi około 1mm,
2. Jak pomalujesz maskę - mocowania do systemu zamykania/otwierania wklej kropelką, ja wkleiłem normalnie modelarskim klejem, rozpuścił plastik z maski i od góry na lakierze jest teraz babol,
3. Boczki drzwi najlepiej oszlifować i dopasować po swojemu - u mnie wygląda to tak, że nie pasuje to zbytnio i w związkuz tym zamknięte drzwi masakrycznie odstają. Najlepiej wkleić je na stałe.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez Lipek » Nie Lip 29, 2007 10:54 pm

Ciąg dalszy miał być dziś, ale aparat nie chciał ze mną współpracować (tzn. baterie padły ;) ). To co do tej pory zrobiłem wstawię jutro. Dzięki za rady i na pewno je zastosuje :) No i trzeba się mi spieszyć z kończeniem merca, 30 sierpnia wybywam na wody na 5 miesięcy :/.
Image Image
Awatar użytkownika
Lipek
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Lip 09, 2006 1:37 pm
Miejscowość: Świnoujście

Postprzez Lipek » Wto Lip 31, 2007 12:44 pm

I jest ciąg dalszy ;) .
Dużo tego nie ma, ale jakieś postępy są. Pierwszy etap to zrobienie podwozia i silnika.
Image
Image
Image

Podwozie prezentuje się tak:
Image
Image
W środku położony został czarny flock i dodane pedały z zestawu Studio 27

Silnik postanowiłem pomalować po swojemu, jakoś nie widział mi się kolor czarny, i dałem srebrny (Flat Aluminium od Tamiyi):
Image

I złożony silnik:
Image

Wszystkie elementy złożone do kupy:
Image
Image
Image
Image
Image Image
Awatar użytkownika
Lipek
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Lip 09, 2006 1:37 pm
Miejscowość: Świnoujście

Postprzez Lipek » Sob Sie 04, 2007 11:36 pm

Zabrałem się za waloryzacje blaszkami. Na pierwszy ogień poszła siateczka na przodek. Tutaj już odpowiednio dopasowana:
Image
Image
Image
Z dołu trzeba będzie trochę oszlifować ponieważ ciut wystaje.

Siateczkę na tył trzeba było odpowiednio oszlifować (co mi się ciut nie udało :/ ):
Image
Image
Mam nadzieję że jak kastę się pomaluje to nie będzie widać dolnego "uskoku" :) .

Kolej na wloty na masce. Po lewej oryginalne wloty z pudła, po prawej blaszki. I chyba pozostanę przy tych z pudła:
Image

Wloty na bokach. Po lewej blaszki, po prawej plastik. Tu zostawię blaszki:
Image

Na konsolkę(?) od dźwigni biegów, wkleiłem także blaszkę:
Image

I teraz pytanie jak i czym wyciąć otworki na pasy? Element zbyt mały by zrobić to skalpelem, myślałem o malutkim wiertełku by rozwiercić:
Image
Image Image
Awatar użytkownika
Lipek
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Lip 09, 2006 1:37 pm
Miejscowość: Świnoujście

Postprzez draz » Nie Sie 05, 2007 8:54 am

Wywiercić wirtełkiem 2-3 otworki, resztę wygrzebać skalpelem.

Czekam na dalsze postępy prac.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez Lipek » Nie Sie 12, 2007 11:21 pm

Zrobiłem tak jak Draz polecił, jednak ręka zbyt się trzęsła i ciut mi nie wyszło a defekt trzeba było zamaskować:
Image

Szczeliny, która jest po założeniu kasty na podwozie postanowiłem nie łatać, i tak nie będzie jej widać, nie planuje otwartych drzwi:
Image

Wycieraczki ozdobione blaszkami:
Image

I największy mój ból :? Kładąc farbę na kastę, a dokładniej na maskę, w pewnym momencie kompresor zaczął pluć mi wodą :? No i poszło trochę wody na maskę. Wyglądało to tak jak by zrobiła się rdza po farbą, nie ruszałem tego aż do całkowitego wyschnięcia farby (miałem to oszlifować i położyć jeszcze ze dwie warstwy koloru). Gdy przyszedłem do domu i miałem się zabrać za defekt ujrzałem że nic w tym miejscu gdzie był feler nic praktycznie nie ma :shock: Ino kilka małych kropek się ostało, i nic po za tym:
Image

PS: Co trzeba by było zrobić by kompresor nie pluł mi już wodą? Pierwszy raz z tym się spotykam :/ Kompresor to MINI MA1000.
Image Image
Awatar użytkownika
Lipek
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Lip 09, 2006 1:37 pm
Miejscowość: Świnoujście

Postprzez draz » Pon Sie 13, 2007 12:17 am

Woda zebrała Ci się wężu. I w samym cylindrze już najprawdopodobniej.
Odkręć wąż. Wysusz go porządnie. A na kompresorze zamontuj odwadniacz. Pomiędzy kompresorem a wężem. Na allegro jest ich trochę. Może to też byc filtr z malucha podobno.
Bartosz Obara
Image
Awatar użytkownika
draz
 
Posty: 1289
Rejestracja: Sob Paź 09, 2004 10:32 pm
Miejscowość: Katowice

Postprzez michal.s » Pon Sie 13, 2007 1:40 am

draz napisał(a):Może to też byc filtr z malucha podobno.


Zgadza się, może być :)
Stosowałem go w swoim MA1000 i sprawował się wyśmienicie, zatrzymywał całą wodę jaką kompresor produkował.
Dodatkowo: kup sobie przeźroczystą wersje filtra paliwa od Malucha, będziesz miał kontrolę nad woda i jeszcze jedno bardzo ważne, filtr załóż tak żeby powietrze najpierw wpadało w filtry a później w komorę i do węża.
Testowałem to w obie strony i najlepszym rozwiązaniem było właśnie to przedstawione wyżej, jak zakładałem odwrotnie to i tak czasem potrafiło plunąć wodą.

Powodzenia w budowie SLR !
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Pon Sie 15, 2005 11:08 pm
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez portalus » Pon Sie 13, 2007 9:06 am

Dlaczego nie zeszlifowałeś nakładek progowych skoro masz je z blaszki?
Popraw delikatnie siatkę na tył bo coś tam nie do końca pasuje.
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez wf » Pon Sie 13, 2007 4:59 pm

Tu można zobaczyc jak chińczyki taśmowo modele slr'ów robią...

http://www.cmc-modelcars.de/video/film_en.htm
__________________
Pozdrawiam
Wojtek Fajga
www.modelarstworedukcyjne.pl
Awatar użytkownika
wf
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Maj 07, 2006 5:43 pm
Miejscowość: bydgoszcz

Postprzez Lipek » Sob Sie 18, 2007 1:48 pm

Dzięki za porady odnośnie "plucia wodą", jak na razie spokój oraz za filmik :) .
Odnośnie pytania Portalusa: nakładki na fotce są już zeszlifowane, pozostały tylko ślady i wyglądało to tak jak by nadal tam były. Siatka na tył też mi do końca nie pasuje, trochę krzywo ją przyciąłem :? .

Kasta została pomalowana do końca kolorem docelowym Nero Pegaso od ZP:
Image
Image
Image
Image
Image

Po dobie schnięcia zabrałem się za lakierowanie. Lakier to "dwu-pak" także od ZP. I tutaj wielki "zonk":
Image

Po położeniu lakieru pojawiła się "skórka". Wcześniej jak używałem tegoż lakieru na Nissanie czy Toyocie nie było takiego czegoś, lakier ładnie i gładko się rozprowadzał a tutaj kaszka... I chyba na 100% wiem czego to wina: Hardener`a. Otóż gdy zabierałem się za mieszanie składników, zauważyłem że w buteleczce pojawiła się "skorupa" na powierzchni, i to dość twarda, ale ją przebiłem. Hardener miał konsystencję nie nie zastygniętej galaretki, duża ilość thinnera z zestawu (nawet w proporcjach 3:1) nie pomogła. Po pewnym czasie malując areo zaczął się "dusić". By nie zmywać farby, zabrałem się za polerkę. Pasta Coarse jakoś nie mogła dać sobie rady więc z pomocą przyszła pasta Tempo ;) . Chwilka moment i już zaczęło to jakoś wyglądać:
Image

Na razie tylko prawa część jest polerowana w ramach testu, efekt jeszcze do końca mnie nie zadowala. Jak skopie to zmywam farbę ;) .

Fotele i tylna część z maskowaniem:
Image

i po...
Image
Efekt niezbyt powalający, Draz to zrobił o stokroć lepiej, ale się ciągle uczę :) .

Reszta elementów:
Image

A tak wygląda "plac boju" ;) :
Image
Image Image
Awatar użytkownika
Lipek
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Lip 09, 2006 1:37 pm
Miejscowość: Świnoujście

Postprzez portalus » Sob Sie 18, 2007 4:50 pm

W czwartek miałem podobny problem z lakierem Zero. Wszystko zmyłem i zaczynam malowanie od nowa. Wg mnie jest to wina utwardzacza – zestarzał się, mój też się ściął i zrobił taki kisielowaty. Dostałem od kolegi lakiernika utwardzacz PPG i dotychczasowe testy wypadły OK. Jeśli nie będzie 100% zgodności to za 1-2 miesiące może pojawić się pajęczynka i po lakierze.
Wracając do Twojego SLR’a to dziwna ta czerwień, no chyba, że nastąpiło przekłamanie kolorów. Widzę też mały błąd w malowaniu boczków drzwi – płaszczyzny boczne są w 90% w kolorze karoserii pozostałe 10% to czerwień i czerń zgodnie z Twoją kolorystyką wnętrza.
PS
Co to za esy-floresy na zdjęciu "reszty elementów".
Image
Awatar użytkownika
portalus
Dobry Duch PWM
 
Posty: 1272
Rejestracja: Pon Mar 28, 2005 6:45 pm
Miejscowość: Swarzędz

Postprzez Lipek » Sob Sie 18, 2007 11:15 pm

Czerwień to Flat Red Tamiyi, na fotkach jest dość mocno rozjaśniona, w rzeczywistości jest mocniejsza. Drzwi już zostawię jak są, brak chęci by je dopieszczać ;) . Te esy-floresy o które zapewne Ci chodzi to części od figurki Belldandy nad która pracuje równolegle z SLR`em. W podpisie jest link do działu figurkowego gdzie jest relacja z warsztatu :) .
Image Image
Awatar użytkownika
Lipek
 
Posty: 121
Rejestracja: Nie Lip 09, 2006 1:37 pm
Miejscowość: Świnoujście

Postprzez wf » Nie Sie 19, 2007 1:04 pm

portalus napisał(a):W czwartek miałem podobny problem z lakierem Zero. Wszystko zmyłem i zaczynam malowanie od nowa. Wg mnie jest to wina utwardzacza – zestarzał się, mój też się ściął i zrobił taki kisielowaty.


Dokładnie coś takiego i u mnie się stało z tym utwardzaczem...
__________________
Pozdrawiam
Wojtek Fajga
www.modelarstworedukcyjne.pl
Awatar użytkownika
wf
 
Posty: 524
Rejestracja: Nie Maj 07, 2006 5:43 pm
Miejscowość: bydgoszcz

Następna

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość