Strona 1 z 2

Ferrari FXX Black Edition [1:24 Tamiya]

PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 5:34 pm
przez cesiu
Witam!!

Zaczynam powoli zabawę z moim FXX. Na dobre zabiorę się za niego w przyszłym tygodniu.

Zestaw to pudło (black edition). Będzie tak jak pudło przykazało czarny (Tamiya TS-14).

Zmiany:

- elementy fototrawione
- pasy bezpieczeństwa z materiału
- kable zapłonowe i inne
- electric connectors
- dodatkowa kalkomania na koła firmy dexter (o wiele lepiej wycięta niż oryginalna)
- kalkomania carbonowa
- śruby średnicy 0,3mm (dopiero na zdjęciu z soczewką makro dojrzałem, że faktycznie na główce jest miejsce na krzyżak)
- obejmy do kabli
- Weathering Tamiya Master D (najpier przetestuję na wydechu MP4/5B)

Model z tymi dodatki (bez nich zresztą też) jest sporym wyzwaniem i mam nadzieję, że mnie nie przerośnie.

Poniżej prezentuję dodatki (na pasy jeszcze czekam):

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

PostWysłany: Sob Kwi 24, 2010 6:21 am
przez krzysztof_o
To ja siadam w pierwszym rzędzie i będę podziwiał poczynania przy modelu. Powodzenia.

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 2:25 pm
przez cesiu
Z racji pięknej pogody za oknem, czas najwyższy wystartować z Ferrari. Na pierwszy ogień tradycyjnie koła, a następnie według instrukcji czyli blok silnika. Można było się pobawić mini wiertełkiem i śrubkami. Wkrótce następne etapy.

Image
Image
Image
Image
Image

PostWysłany: Nie Maj 02, 2010 6:57 pm
przez cesiu
Kolejna porcja zdjęć silnika. Pokrywy zaworów są założone prowizorycznie, bo są jeszcze nie pomalowane.

EDIT: Muszę spróbować zrobić fotki w świetle dziennym bo przy sztucznym strasznie jaskrawe wyszły te przepalenia :/

EDIT 2: Nie dawały mi spokoju te kolory i trochę jeszcze nad tym posiedziałem i w końcu jestem zadowolony z efektu, postaram się jutro zrobić fotki, ale ogólnie tam gdzie był srebrny delikatnie tym złotawym pociągnąłem i nie ma takich różnic w odcinkach z przepaleniami i bez przepaleń, po prostu wygląda wszystko tak bardziej spójnie ;)


(zdjęcia przed poprawkami)
Image
Image

PostWysłany: Pon Maj 03, 2010 9:12 am
przez cesiu
Obiecana fotka poprawionych rur. Dzisiaj troszkę zabawy z blaszkami będzie, bo przyszła kolej na tarcze hamulcowe.

EDIT: rury jeszcze trochę się zmienią bo trzeba zaszpachlować te łączenia, bo rażą w oczy ;)


Image

PostWysłany: Pon Maj 03, 2010 4:15 pm
przez cesiu
Finalna wersja wydechu oraz tarcza hamulcowa z elementów fototrawionych:


Image
Image

PostWysłany: Pon Maj 03, 2010 7:37 pm
przez cesiu
Podsumowanie dzisiejszego dnia (bez okablowania jeszcze):

Image
Image
Image

PostWysłany: Sob Maj 08, 2010 7:17 pm
przez cesiu
Kolejne postępy. Silnik założony na sucho bo jeszcze nie ma okablowania. Do zbiorniczka z płynem hamulcowym i do akumulatora kable już doprowadzone ;) Na ostatnim zdjęciu widać ściankę z blaszki fototrtawionej oddzielającą silnik od kabiny.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pozdro

PostWysłany: Pon Maj 10, 2010 7:45 pm
przez cesiu
Następny etap., całe okablowanie silnika, dodatkowo przewody z tych dwóch elementów na ściance. Gdyby ktoś kiedyś sklejał ten model, to należy postąpić wbrew instrukcji i najpierw przykleić silnik a następnie te dwa czarne odprowadzenia, bo na odwrót praktycznie nie da się włożyć silnika (zwłaszcza z kablami).

EDIT: małe niedociągnięcie w porównaniu z oryginałem, ta czarna skrzyneczka po lewej na ściance dzielącej powinna być przymocowana srebrnymi śrubami. Zaraz to poprawię ale już fotki wstawiać nie będę ;)

Image
Image
Image

Pozdro

PostWysłany: Czw Maj 13, 2010 7:13 pm
przez cesiu
Deska rozdzielcza gotowa. Ciekawostką jest ekranik, który połączony z kamerą spełnia rolą lusterka wstecznego.

Image
Image
Image
Image

PostWysłany: Czw Maj 13, 2010 10:12 pm
przez Skoti
Bardzo fajnie wyszły Ci przebarwienia tłumików. Robiłeś je zestawem Tamki??

PostWysłany: Pią Maj 14, 2010 5:51 am
przez cesiu
Dokładnie. Master D.

PostWysłany: Nie Maj 16, 2010 10:25 am
przez cesiu
Wnętrze gotowe. Trochę to trwało ale w dosyć dużej instrukcji do elementów fototrawionych nie było jak wykorzystać elementy do pasów i musiałem po necie szukać odpowiednich rozwiązań.

Image
Image
Image
Image
Image

PostWysłany: Nie Maj 16, 2010 3:45 pm
przez WilloW
Ferarka zapowiada się wyśmienicie, wykonanie jak zwykle na najwyższym poziomie.
Ps1. Gdzie można nabyć takie kabelki do silnika?
Ps2. Mam nadzieje że Kolega pomoże fachową radą w zbliżającym się warsztacie Peterbilt'a 378 :D

PostWysłany: Nie Maj 16, 2010 4:25 pm
przez cesiu
Oczywiście że pomogę. Z racji małego ruchu w tym dziale, każdy model jest mile widziany. Co do kabelków i innych dodatków to wszystko kupowane na www.hiroboy.com , polecam ten sklepik!

Pozdrawiam i czekam na model ;)