Malowanie karoserii lakierami w spraju TAMIYA czyli Ts-ami

Najczęstsze problemy, ważne zagadnienia dotyczące budowy modeli pojazdów cywilnych.

Postprzez zelmer » Pią Lis 24, 2006 11:04 am

Witam wszystkich jestem nowy i mam pytanie. Czy TS-13 niszczy kalki do wszystkich modeli czy może jest jakaś firma której kalki są na niego oporne?
Awatar użytkownika
zelmer
 
Posty: 5
Rejestracja: Pią Lis 24, 2006 10:18 am

Postprzez Gość » Pią Lis 24, 2006 4:01 pm

Powiem szczeże, że nie wiem, ale w moim przypadku (kalki Tamiya) zawsze były mniej lub więcej zaatakowane przez TS-13. Naprawdę trzeba go cieniutkimi warstwami nakładać, albo z aerografu.
Gość
 

Postprzez NAOMI » Pią Lis 24, 2006 4:06 pm

Ten Gość powyżej to ja - nie wiem dlaczego. Mogę jeszcze podpowiedzieć, że jak spuszczałem TS-13 z puchy i kładłem go z aerografu - wychodziło to zupełnie przyzwoicie i nie tak agresywnie jak bezpośrednio z puszki
Na warsztacie:
Citroen Xsara WRC; Monte Carlo'06 - 65%
Awatar użytkownika
NAOMI
 
Posty: 429
Rejestracja: Czw Cze 10, 2004 12:10 pm
Miejscowość: Włocławek

Postprzez Gość » Pią Lis 24, 2006 5:31 pm

Kupiłem sobie właśnie TS-13 zanim się dowiedziałem o tym i teraz się boje go położyć na model. A model to revell ferrari 412 T1 B i nie wiem czy na revella też tak działa.
Gość
 

Postprzez zelmer » Pią Lis 24, 2006 5:38 pm

Tym razem to się nie zalogowałe przepraszam :)
Awatar użytkownika
zelmer
 
Posty: 5
Rejestracja: Pią Lis 24, 2006 10:18 am

Postprzez Walercik » Sob Gru 02, 2006 12:34 am

Przepraszam ale zbaraniałem
Mam pytanie bo tego jeszcze nie robiłem:
Mam model BMW 635 CSi Gr.A Racing który cały pokryty jest kalkami i tu moje pytanie.
W jakiej kolejności robić wszystko tzn:
Mam pomalowaną kastę i czy teraz robić linie podziału na to kłaść kalki a na to bezbarwny Tamiya TS13?? który ponoć je kalki.
Z tego co wyczytałem to taka kolejność powinna być dobra:
-podkład 2 warstw (Gunze)
-lakier (TS Tamiya)
-pasta polerska (Tamiya p. compound)
-cienki bezbarwny (TS 13) dobrze myśle czy jak go położę to przy zmywaniu resztek linii podziału nie ruszę lakieru tylko bezbarwny
-linie podziału ( Tamiya Smoke)
-kalki ( Gunze Set i Soft)
-2 warstwy bezbarwnego (TS13) ponoć je kalki :!: :!:
-wax Tamiya
Bo nie wiem jakiej kolejności używać z kalkami już się pogubiłem. Zawsze robiłem normalnie ale było tylko kilka kalek i do linii podziału używałem farb humbrola. Może beznadziejne pytania ale ja już naprawdę nie wiem jak to zrobić czy tak czy tak czy tak.
Image
WIP Ferrari:FXX,F430,F430 Challenge,599 GTB
Awatar użytkownika
Walercik
 
Posty: 165
Rejestracja: Wto Maj 04, 2004 10:10 pm
Miejscowość: Lublin

Postprzez michal.s » Sob Gru 02, 2006 12:39 am

:roll:

- podkład
- malowanie kolorem
- linie podziału
- ewentualnie polerka
- kalki
- bezbarwny
- polerka
- wosk
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Wto Sie 16, 2005 12:08 am
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez porii » Wto Lip 03, 2007 1:15 pm

Mam pytanie co do lakieru bezbarwnego. Kupiłem lakier "Mr.COLOR gloss clear". Przed malowaniem kasty zrobiłem próbe(aerografem) na jakimś zbytecznym plastiku. Problem w tym, że zaczeły mi się tworzyć jakieś paskudne pajęczyny. Nie wiem co jest przyczyną. Może zbyt słabo rozcieńczona farba?
porii
 
Posty: 15
Rejestracja: Sob Sty 22, 2005 8:09 pm

Postprzez michal.s » Śro Lip 04, 2007 1:04 pm

- nieodpowiedni rozcieńczalnik
- nieodpowiednie rozcieńczenie farby
- za duże ciśnienie przy malowaniu

Stawiam na to że za mało rozcieńczyłeś farbę.
Spróbuj 3:1 (3 rozcieńczalnika, 1 farba)
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Wto Sie 16, 2005 12:08 am
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez wojtek_j » Śro Lip 04, 2007 9:03 pm

Ja robię tak:

1. Farbka Gunze Mr. Color Super Clear II Nr.CL184.
2. Rozcieńczalnik Gunze Mr. Color Leveling Thinner (żółto-niebieskie opakowanie).
3. Proporcja farbka/rozcieńczlanik 1 do 2 lub 2,5.
4. Ciśnienie około 1,8 BAR.

Lepszej proporcji i farbki typu clear od ww Gunze nie znalazłem.
Pozdrawiam
Wojtek J.
wojtek_j
 
Posty: 51
Rejestracja: Śro Lip 26, 2006 2:41 pm

Postprzez porii » Czw Lip 05, 2007 1:01 pm

Próbowałem lepiej rozcieńczyć i na niskim ciśnieniu ale coś mi to nie szło zbyt dobrze. Ja używam tego rozcieńczalnika: http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?a ... ltr_dost=5
i tego lakieru: http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?a ... ltr_dost=5

Czy to jest dobry rozcieńczalnik? Bo ja tam widze dwa rożne typy: "Thinner" i "Leveling Thinner". Czym one się różnią?
porii
 
Posty: 15
Rejestracja: Sob Sty 22, 2005 8:09 pm

Postprzez michal.s » Czw Lip 05, 2007 1:48 pm

Thinner i Leveling Thinner różnią się tym że Leveling Thinner ma dodany opóźniacz i producent poleca go do malowania pędzlami, w praktyce bardzo dobrze sprawdza się w malowaniu aero.

Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć że ja nie widzę różnicy między nimi, najlepiej jeśli zależy Ci na dłuższym schnięciu farby dodać Retarder T105.

Ten lakier C46 który masz to najzwyklejszy lakier i nie jest zły, rozcieńczalnik masz bez opóźniacza i też jest oki.

Weź dwie strzykawki, do jednej weź 3 działki rozcieńczalnika, do drugiej 1 działkę lakieru. wlej do aero najpierw rozcieńczalnik, później lakier i po zasysaj do strzykawki cała zawartość aero kilka razy.

Ciśnienie ustaw około 2 bar (w zależności jaka masz dysze w aero) i maluj :)

Ogólna zasada malowania Gunze nie różni się od zasady malowania Tamiya czy Pactra. Akrylem zazwyczaj maluje się tak samo :)
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Wto Sie 16, 2005 12:08 am
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez porii » Czw Lip 05, 2007 2:54 pm

Dzięki za szybką odpowiedź, teraz już jest wszystko dla mnie jasne :) Zrobie tak jak napisałeś tylko obkleje jeszcze spojler kalkami i zaczynam malowanie
porii
 
Posty: 15
Rejestracja: Sob Sty 22, 2005 8:09 pm

Postprzez michal.s » Czw Lip 05, 2007 3:13 pm

Uważaj z lakierami Gunze na kalki, potrafią je zjeść.

Zrób tak, połóż pierwsza bardzo bardzo cienką mgiełkę której prawie nie będzie widać i będzie chropowata. Poczekaj tak z 4 godziny żeby wyschła, później daj jeszcze raz taką mgiełkę może być delikatnie grubsza i na koniec połóż mokrą warstwę lakieru na model.

Tym sposobem unikniesz niespodzianek popłynięcia kalek na modelu lub zjedzenia ich przez lakier.

Zobacz moją relacje na warsztacie "Brzydal - Yamaha...." tam opisałem trochę kładzenie lakierów Gunze na kalki.
Jak nie wiesz o co chodzi z płynięciem kalek pod lakierem zobacz relacje kolegi NAOMI z Puga 307 bodajże :)
Pozdrawiam - Michał Słonczyński
Image
Awatar użytkownika
michal.s
 
Posty: 986
Rejestracja: Wto Sie 16, 2005 12:08 am
Miejscowość: Rzeszów

Postprzez Seweryn » Czw Lip 05, 2007 9:02 pm

michal.s napisał(a):Uważaj z lakierami Gunze na kalki, potrafią je zjeść.

Zrób tak, połóż pierwsza bardzo bardzo cienką mgiełkę której prawie nie będzie widać i będzie chropowata. Poczekaj tak z 4 godziny żeby wyschła, później daj jeszcze raz taką mgiełkę może być delikatnie grubsza i na koniec połóż mokrą warstwę lakieru na model.

Tym sposobem unikniesz niespodzianek popłynięcia kalek na modelu lub zjedzenia ich przez lakier.

Zobacz moją relacje na warsztacie "Brzydal - Yamaha...." tam opisałem trochę kładzenie lakierów Gunze na kalki.
Jak nie wiesz o co chodzi z płynięciem kalek pod lakierem zobacz relacje kolegi NAOMI z Puga 307 bodajże :)

Kolega dobrze prawi :) polac mu jednego... Ta metoda malowania na kalki jest najlepsza i najbezpieczniejsza.
Seweryn Image
Image
CHEVY LUMINA 100% Lancia Delta HAS+S27 60%
Image
Awatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 418
Rejestracja: Pią Paź 24, 2003 9:07 pm
Miejscowość: Ustroń

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jak to zrobić - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości