Właśnie stałem się posiadaczem silnika MDS 10 KPY, tak jest wygrawerowane na silniku i opakowaniu po rosyjsku http://allegro.pl/item679424608_silnik_mds_10_cm_nowy_okazja_bcm.html a dokładnie tego. Nie wiem dlaczego sprzedający napisał na aukcji że jest to MDS 10 ?
To jest pierwszy mój silnik spalinowy. Na jego temat nie mogę znaleźć prawie nic, poza tym: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6255 , na końcu postu ktoś wspomniał o MAC 10, ale nie zrozumiałem zamiarów autora


Na temat docierania dwusuwów znalazłem taki o to materiał:
"Po odpaleniu silnika nie dodajemy gazu w żadnym wypadku - niech chodzi sobie na wolnych obrotach przez parenaście sekund. W tym czasie odkręcamy iglicę w gaźniku tak, aby silnik lekko pluł paliwem z tłumika - jest to przynajmniej 2 do 5 obrotów w lewo. Po tym możemy po woli dodawać gazu aż do całkowitego otwarcia przepustnicy… silnik powinien wejść w bardzo niestabilny rytm pracy, obroty będą malały i rosły i tak w kółko a z gaźnika powinien pluć paliwem - tak samo jak i z tłumika, - jeśli taki efekt uzyskaliśmy to znaczy że udało nam się ustawić mieszankę na bardzo bogatą w paliwo - i o to chodzi właśnie w docieraniu - im więcej paliwa przelewa się przez silnik - tym lepsze mamy smarowanie, [co tym samym w efekcie wypalenia kilku zbiorników daje nam dotarty silnik, - ale to nie koniec - czytajcie dalej]. Zostajemy przy nierówno pracującym silniku z bogatą mieszanką przez około 1 minuty, po tym dokręcamy iglicę od paliwa - robiąc to po woli i stopniowo - aż zobaczymy ze silniki zaczyna, co raz płynniej pracować - aż do momentu ze osiągnie bardzo wysokie obroty - w takim stanie [wysokich obrotów] - pozwalamy mu popracować około 10 sekund - uważając, aby nie zagrzał się za mocno. Cykl ten powtarzamy aż do wypalenia całego zbiornika. Aby mieć pewność ze silnik został porządnie dotarty należy spalić przynajmniej dwa zbiorniki paliwa na ziemi - później można latać, ale trzeba ustawić iglice paliwa na troszkę bogatszą mieszankę. Ja osobiście wypaliłem 4 zbiorniki paliwa na ziemi żeby mieć 100% pewność".
1. Nie wiem o jakiej pojemności zbiorniczka autor pisze?
Jest to silnik nowy, więc potrzebuje dotarcia, był zastany, rozkręciłem, umyłem benzyną i nasmarowałem olejem Castrol Power. Wszystko chodzi jak należy, oczywiście bez palania. Wyjście do tłumika mam od tyłu silnika.
Nie posiadam do niego żadnego tłumika, a by się coś przydało, bo docierać chyba nie wolno bez tłumika??? Nie ma ktoś czegoś do spylenia???
Silnik ten chcę zastosować w Katanie 1400mm, wieczorem dodam zdjęcia silnika jak wygląda, może ktoś pomoże coś w tym temacie. Z góry dziękuję pozdr
http://img190.imageshack.us/i/p1060751g.jpg/
http://img193.imageshack.us/i/kopiap1060754.jpg/