hamownia do silnika

hamownia do silnika

Postprzez mistrzbolek1 » Śro Sty 13, 2010 12:33 am

Hey;)

zrobiłem hamownie do silnika OS MAX 61FX wygląda ona tak jak na zdjęciu. Mam jednak pewne problemy ponieważ wyniki ciągu statycznego sie bardzo od siebie roznia przy bardzo zblizonych obrotach oczywiscie probowalem rozne smigla swiece ale pomiary sa niestabilne;/ moze Wy widzicie w czym moze być problem??
link do fotki:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/3o ... directlink

dzieki za pomoc
mistrzbolek1
 
Posty: 3
Rejestracja: Śro Sty 13, 2010 12:22 am

Postprzez kojot » Śro Sty 13, 2010 2:48 pm

a) co to znaczy niestabilne?
b) może wpływ otoczenia - np. odbicia strumienia zaśmigłowego
c) czy dynamometr jest OK?
Pozdrawiam,
Krzysiek "kojot" Choroszko
Awatar użytkownika
kojot
 
Posty: 1181
Rejestracja: Wto Mar 23, 2004 1:52 pm
Miejscowość: okolice Warszawy

Postprzez mistrzbolek1 » Wto Sty 19, 2010 12:32 am

kojot napisał(a):a) co to znaczy niestabilne?
b) może wpływ otoczenia - np. odbicia strumienia zaśmigłowego
c) czy dynamometr jest OK?


niestabilne w sensie że czasem jest tak ze pokazuje 4,3 kg a za 30min 3,8kg i w serii pomiarow trzyma taki ciąg

nie ma dynamometru tylko waga dosc dokladna +-10g

strumien za smiglowy odpada
mistrzbolek1
 
Posty: 3
Rejestracja: Śro Sty 13, 2010 12:22 am

Postprzez Kaper » Pon Sty 25, 2010 8:39 am

hamownia wygląda całkiem przekonywująco.
niebieska linka bezpieczeństwa przekonuje, że podchodzisz profesjonalnie do sprawy.

może zmienność odczytów związana jest z suwliwym tylnym mocowaniem Twojego dynamometru - ok. wiem, że producent nazwał go wagą.

Jeśli tył wagi ustawi się na różnych wysokościach, to możesz otrzymać różnicę odczytu co prawda u Ciebie jest to ponad 10% więc odchylenie musiałoby być spore.

dodatkowo stosujesz haczyki z uszami okrągłymi a nie w kształcie < czy >
tu znowu możesz mieć nieprecyzyjne mocowanie.

Paliwo jak rozumiem - to samo? z tego samego opakowania a nie tylko ten sam typ?

I jeszcze jeden motyw - prowadnice szuflad pracują w pozycji dość mocno wysuniętej. Może masz różne ilości paliwa w różnych pomiarach? (masa - i to na ramieniu, która może wpłynąć na siłę tarcia w prowadnicy)

Piszesz o zbliżonych obrotach - jak bardzo zbliżonych? jeśli 10% różnicy to masz gotową odpowiedź.

Pozdrawiam,
uwaga - od jakiegoś czasu dostaję informacje mailem o nadchodzących prywatnych wiadomościach z tego forum, a po zalogowaniu ich nie widzę. Proszę zatem nie traktować tego sposobu komunikacji ze mną jako pewnego. Można spróbować PW na innych forach, bo problem z PW obserwuję tylko tutaj.
Awatar użytkownika
Kaper
 
Posty: 215
Rejestracja: Nie Wrz 28, 2003 8:01 am
Miejscowość: Warszawa-Ursynów

Postprzez mistrzbolek1 » Pon Sty 25, 2010 5:33 pm

paliwo to samo caly czas, a obroty roznily sie o ok 100-200 takze to jakies 1-2% roznicy
mistrzbolek1
 
Posty: 3
Rejestracja: Śro Sty 13, 2010 12:22 am


Wróć do Samoloty z napędem spalinowym RC

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron