Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

Ford F100 1953 "The Expendables" - AMT/ERTL 1/25

Postprzez Kazik » Wto Mar 01, 2011 1:24 pm

Witam,
Chciałbym Wam zaprezentować relację z budowy modelu, którą (budowę) rozpocząłem jeszcze w zeszłym roku i która aktualnie jest w toku.
Żeby nie zasypać od razu wszystkim, co do tej pory udało mi się zrobić pokażę wszystko po kolei tak jak robiłem.

Oglądałem sobie kiedyś taki mało ambitny film z Sly Stallone i paroma innymi mięśniakami o tytule The Expendables polski tytuł Niezniszczalni. Generalnie nie polecam chyba, że ktoś lubi takie produkcje.
W każdym razie pojawia się tam w pewnym momencie samochód, pick-up. Stallone nim tam śmiga. Ucieka, ściga itd. autko wygląda i brzmi całkiem fajnie. Oczywiście postanowiłem po filmie poszperać w sieci i wygrzebać coś o tym pojeździe.
Potem oczywiście o tym zapomniałem, ale kilka dni później mi się przypomniało.
Okazało się, że jest to Ford F100 z 55 roku przerobiony na potrzeby filmu przez znany z programu Discovery warsztat West Coast Customs. Kolesie robią takie różne czary-mary z samochodami głównie po to żeby lepiej wyglądały i miały jak największe felgi. Ameryka to lubi.

Image

Zrobili ich trzy. Jeden był ładny, jeden do rozwałki i jeden do efektów specjalnych.

Image

Image

Zacząłem dalej grzebać i stwierdziłem, że można by go spróbować spreparować w 1:24.
Okazało się, że AMT-ERTL (brrr!) robi podobną półciężarówkę z 1953 roku. Na oko nie zaważyłem różnic, więc se nabyłem takie cudo na ebayu.

Image

Jak otwarłem pudełko i zacząłem oglądać to wewnętrzny głos rozsądku zawołał „zamknij szybko to pudełko, wyrzuć przez okno i zajmij się tym, co masz rozgrzebane. Tam przynajmniej części pasują do siebie.”
No nie wyglądało to najlepiej. Pamiętam, że kiedyś już nabyłem jakiegoś musclecara tej firmy, ale jak sobie pooglądałem te szwy i nadlewki to mi przeszło i puściłem model na allegro.
Mimo wszystko postanowiłem podziałać.
Przyjąłem plan odwzorowania pojazdu filmowego, ale nie wiernie. Szkoda mi czasu na dłuższe grzebanie się z nim.
Ok., Więc co będzie a czego nie.
Na początek to, co widać.
Lakier czarny, zdaje się ze jakiś semi gloss – będzie. Już zamówiłem puszkę semi glossa Gunze.

Image

Buda łobgolona z klamek, znaczków, korków wlewu paliwa itd. – tak.
Obniżony dach – nie.
Grill i wloty powietrza na masce – tak, mam nadzieję.
Koła – nie uda się zrobić tego samego raz wzór felg dwa to rozmiar kół. Z przodu jest 20” a z tyłu 22”.

Image

Image

Znalazłem zbliżony wzór z Geronimo Works (już zamówiłem).

Image

Image

Postaram się też zrobić zbliżone wnętrze tj. osobne fotele w modelu jest jedna kanapa

Image

Nie będę się bawił w odwzorowywanie silnika. Po obejrzeniu modelu stwierdziłem, że maska będzie zamknięta na stałe (sklejona). Za dużo jest niedokładności. Zawieszenie zostanie klasyczne na resorach, może jak będzie potrzeba obniżone. W pierwowzorze jest przerobione na niezależne.
To mniej więcej tyle.

A tak wygląda model. Posklejany na patafixa.

Image

Image

Image

Image

Image

Niebawem ciąg dalszy.
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kicuś » Wto Mar 01, 2011 2:11 pm

Śledziłem budowę na nPWM-ie, jak na razie rewelacyjnie Ci to wychodzi. Choć cywile to nie moja działka, ten temat oglądam głównie ze względu na Twoją fantastyczną modelarską robotę.
Awatar użytkownika
Kicuś
 
Posty: 2546
Rejestracja: Nie Lis 16, 2008 9:01 am
Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Kazik » Wto Mar 01, 2011 3:09 pm

Ciesze się i dzięki bardzo.
Nie wiem czy osoby bywające tutaj zaglądają też na PWM więc dlatego ten wątek.
Pozdrawiam.
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Przemo66 » Wto Mar 01, 2011 6:04 pm

O :D w końcu jakiś fajny pickup nie ogladałem filmu ale sprobuje może cuś mnie natchnie :P fotele możesz dać od innego modelu na allegro dużo jest różnych dupereli ;o)
POZDRO
na warsztacie
Ford Mustang shelby gt 500
Przemo66
 
Posty: 18
Rejestracja: Czw Sie 05, 2010 8:54 am
Miejscowość: Jarocin

Postprzez cesiu » Wto Mar 01, 2011 6:30 pm

Zapowiada się bardzo ciekawie, czekam na dalsze postępy z prac.

Pozdrawiam
Na warsztacie: Brabham BT44b
Awatar użytkownika
cesiu
 
Posty: 183
Rejestracja: Pon Gru 07, 2009 7:28 pm
Miejscowość: Gliwice

Postprzez Kazik » Śro Mar 02, 2011 8:40 am

Ciąg dalszy.
Teraz będzie kilka fotek w stylu bardzo znienawidzonym przez niektórych (ja też nie przepadam za tego typu fotkami na początku relacji, tym bardziej, jeśli na nich relacja się kończy).

Byłem ciekaw jak będzie wyglądał na takich dużych kołach. Wygrzebałem dwa komplety, które mam w szufladzie. Jedne 18stki drugie, 19stki.

Image

Image

wzór nie ma w tej chwili znaczenia. Wygląda całkiem znośnie możliwe, że nie będzie trzeba za bardzo obniżać.

Koła są o tyle istotne, bo od nich zależy, co się będzie dalej działo z podwoziem i skrzynią ładunkową. Nie ma tam zrobionych nadkoli, które najprawdopodobniej będą konieczne. Tylne błotniki są dość pękate, ale szerokie koła się i tak nie zmieszczą. Zresztą w realu też są nadkola w skrzyni.

Do usunięcia i zaszpachlowania są

Image

Image

Image

Image

no i przy okazji również wycieraczki

Image

mam jakieś trawionki może będą pasować.
Jest też dużo tego typu rzeczy

Image

oraz poprawki po wycinaniu elementów z ramek. Tutaj muszę wspomnieć o tym, że wszystkie elementy były już wycięte z ramek (poprzedni właściciel miał fantazję) a niektóre chyba raczej wyłamane niż wycięte. W paru miejscach elementy zostały uszkodzone, więc musze je naprawić po przez wklejanie pasków styrenu i gęstego CA.
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Przemo66 » Śro Mar 02, 2011 3:16 pm

Jak najbardziej koła nr. 2 lub te co kupiłeś nie obniżaj bo będzie kijowo to wyglądać tak jest dobrze fajnie też by było jak byś zrobił otwierane drzwi :lol:
POZDRO
na warsztacie
Ford Mustang shelby gt 500
Przemo66
 
Posty: 18
Rejestracja: Czw Sie 05, 2010 8:54 am
Miejscowość: Jarocin

Postprzez Kazik » Czw Mar 03, 2011 8:30 am

Drzwi otwieranych nie było w planach :)

Kolejną rzeczą, za którą się zabrałem to silnik.
Do wyboru są dwie wersje.

Image

Kupka po lewej to nazywany przez producenta stock kupka po prawej to custom. Custom można zrobić a jakże w dwóch wersjach. Z gaźnikami lub z injectorami tj. wtryskiem.
Wybrałem gaźnikową kupkę prawą.

Image

Chromy do kreta, (choć same już odpadały gdzieniegdzie) i do roboty.

Kupka części wylądowała na patyczkach i poszła do malowania.

Czarny semi gloss, czarny mat, czarny połysk jako podkład pod chrom wszystko Gaia, a także chrom, steel i smoke Alclada. To chyba wszystko, co użyłem.

Image

Pozostało składanie.
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kazik » Pią Mar 04, 2011 11:25 am

Spojrzałem też budzie w twarz

Image

parę rzeczy jest do zrobienia

Image

to jest chłodnica.
Dość mizernie. Do tego dochodzi taki przodek i chromowana wkładka

Image

do niej jeszcze powrócę później.
W sumie jest tam dużo szpar i niedoróbek. Postanowiłem to trochę popoprawiać

Image

wygładziłem też przetłoczenie. W pierwowzorze go nie widać

Image

Image

wkurzała mnie też ta chłodnica. Postanowiłem ją poprawić w jakiś w miarę prosty sposób.
Wygrzebałem starą siatkę mosiężną. Może się nada.

Image

Image

nie jest to dokładnie wzór jak chłodnica, ale już lepiej jak ten plastik.
Dorzuciłem jeszcze brzegi z poprzycinanych profili styrenowych

Image

Image

Image

na powyższej fotce siatka jest tylko przyłożona. Bałem się ją na razie włożyć, bo później mógłbym jej nie wyjąć. Trafi na swoje miejsce w fazie malowania. Całość jeszcze trzeba podszpachlować i wyrównać tu i ówdzie.
Muszę jeszcze coś zrobić tutaj

Image

Przy okazji wyciąłem kawałki styrenu i zakleiłem wgłębienie po korku wlewu paliwa.

Image
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kazik » Nie Mar 06, 2011 4:24 pm

Tymczasem złapałem się również za chromowany grill.
Żeby, choć trochę przypominał ten z pierwowzoru...

Image

...powinien zostać obgolony o dolną część

Image

Wylądował w krecie i trafił pod kosę

Image

przy okazji wyszło na jaw trochę jamek

Image

Image

muszę to w pierwszej kolejności pouzupełniać MagicSculpem. Potem pobawię się jeszcze w profilowanie dolnej krawędzi poprzeczki.
Zastanawiam się jeszcze jak zrobić kloszyk światła (chyba kierunek) pod głównym reflektorem. Niestety Amt nie przygotowało szybki. Może zaleję go KristalKlearem i się zrobi szkiełko

Image
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kazik » Pon Mar 07, 2011 8:58 am

Uzupełniłem szpary, które pokazywałem we wcześniej aktualizacji

Image

dziury miały dość nieregularny kształt, więc zrobiłem to w ten sposób, że nałożyłem kulki masy MagicSculp a później całość ścisnąłem tak jak ma to być. Nadmiar został usunięty i szparki znikły

Image

jeszcze muszę te miejsca oczyścić, ale to po tym jak wkleję maskę na swoje miejsce.
Przy okazji widać grill po pierwszym spotkaniu z MS

Image

Image

jamki zostały pouzupełniane.
Następnie dokleiłem pod poprzeczkę po dwa paski 1mm styrenu na każdą stronę i nałożyłem kolejną warstwę MS

Image

Image

Poprzeczka ma w pierwowzorze trochę inny profil, więc będzie trochę zabawy i szlifowania MSa jak stwardnieje. Może być konieczność jeszcze jednego uzupełnienia, ale może to już zrobię szpachlówką samochodową 2składnikową, bo jest trochę miększa w obróbce. MagicSculp jest dość twardy.

Przypomniało mi się, że jeszcze do budy trzeba dokleić przegrodę ogniową między silnikiem i przedziałem pasażerskim

Image

zrobiłem przymiarkę i...

Image

zdębiałem. Co to k.... jest?!

Image

może to nie od tego modelu

Image

zapomnieli nadać jej lekki łuczek.
Może uda mi się ją trochę podgiąć.
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kazik » Śro Mar 09, 2011 8:05 pm

Zacząłem też oglądać inne części.
Tak wygląda podłoga wnętrza

Image

zrobili takie śmieszne wzorki. Mi będą one raczej nie potrzebne, więc postanowiłem się ich pozbyć

Image

zaserwowane zostało też takie siedzisko

Image

niezła kanapa. W samochodzie z filmu były wstawione dwa osobne fotele przedzielone tunelem (wcześniej pokazywałem fotkę). Postaram się zrobić coś zbliżonego. Wygrzebałem fotele z modelu Porsche (Fujimi)

Image

są nawet trochę podobne jakby przyciąć zagłówka. W zestawieniu z tą kanapą wyglądają dość drobno

Image

będę musiał dorobić jakieś prowadnice/konstrukcje pod fotel żeby był ciut wyżej. Zresztą tak jest filmowej gablocie

Image

jakość mizerna, bo to wycinek z filmiku jak panowie z WCC robili tego cudaka.
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Kazik » Pon Kwi 18, 2011 12:02 pm

Wracając do prac.
Trochę było mi szkoda pakować te fotele z Porsche w tego cudaka. Może nie są one cudem doskonałości jak całe to Porsche z Fujimi, ale mam pewne plany, co do niego, więc stwierdziłem, że muszę te fotele skopiować.
Tak wyglądają,
składają się z dwóch elementów

Image

postanowiłem zrobić odlewy żywiczne. Jeszcze nic nie odlewałem z żywicy. Formy silikonowe już przetestowałem przy okazji 910tki. W tym przypadku nie chciało mi się kombinować z formą na te elementy, więc wpakowałem je na dno jednorazowych kubków plastikowych.

Image

Posadziłem je na kulkach patafixu

Image

ułożyłem je na płask by wyszło mniej silikonu

Image

gdy już wlewałem silikon pojawiła mi się wątpliwość czy to, aby jest dobre ułożenie elementów. Powinienem nalewać żywicę przez otwór powstały po wyjęciu patafixa. Tylko, że elementy są na płask i żywica może nie dotrzeć do samego końca. Gdyby były pionowo to grawitacja zrobiłaby swoje.
Gdy silikon sobie twardniał zrodził mi się taki pomysł w głowie

Image

kubek został przyklejony na taśmę dwustronną, żywica podana pipetą przez dziurkę z resztą poradziła sobie siła odśrodkowa. Po wyjęciu wyszło tak

Image
Kazik
 
Posty: 258
Rejestracja: Pon Maj 15, 2006 12:30 pm
Miejscowość: Warszawa


Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron