PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Relacje warsztatowe z budowy modeli pojazdów cywilnych.

PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Postprzez STI22B » Sob Kwi 26, 2014 5:08 pm

PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari Vatanen

Witam wszystkich Kolegów, dziś chciałbym rozpocząć relację z budowy jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów końcówki lat 80-tych ubiegłego wieku. Samochodem tym jest PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK Był to samochód przygotowany tylko i wyłącznie do jednego celu: jak najszybszego wspięcia się na szczyt PIKES PEAK czyli wygrania Pikes Peak International Hill Climb "Wyścigu w chmury"

Szczyt Pikes Peak leżący 16 km na zachód od Colorado Springs jest miejscem, gdzie rozgrywany jest jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. Trzy różne rodzaje nawierzchni i 156 zakrętów. Ale to, co odróżnia Pikes Peak od innych wyścigów, to kilkusetmetrowe przepaści i 1438 m różnicy wysokości do pokonania – oczywiście pod górę. Pikes Peak International Hill Climb to dwadzieścia morderczych kilometrów, podczas których kierowcy zmagają się tą arcytrudną trasą. Już samo dojechanie do mety można uznać za sukces.

W 1988 roku PEUGEOT postanowił spróbować swoich sił modelem 405 Turbo 16 PIKES PEAK, prowadzonym przez Ari Vatanena, który nie dość, że wygrał "wspinaczkę" to dodatkowo ustanowił rekord przejazdu wynoszący: 10 minut 47sekund 220 tysięcznych.

A tak prezentuje się Lew w górskim wydaniu:

Image

Fimik w przejazdu Vatanena:

http://www.youtube.com/watch?v=C01ipEiEgmQ

oraz prezentacja 405-ki PP w studio:

http://www.youtube.com/watch?v=QEkAeqyodIg

Do zbudowania miniatury posłuży model firmy Tamiya PEUGEOT 405 Turbo 16 GR Paris-Dakar Rally Winner 1989 numer katalogowy 24092:

Image

Transkit firmy REJI Model:

Image

Świeża kalkomania PIONEER firmy SHUNKO:

Image

Image

oraz zestaw części fototrawionych firmy RENAISSANCE:

Image

Ja zdecydowałem się zbudować wersję z roku 1988, ponieważ jak już pisałem Ari Vatanen wygrał "wspinaczkę" z tego sezonu i ustanowił nowy rekord oraz samochód miał na sobie kilka dodatkowych naklejek:
- naklejka upamiętniająca zwycięstwo 405-ki w Konkursie na Samochód Roku 1988, która znajdowała się na masce;
- dodatkowa naklejka firmy Pioneer na dachu oraz kilka mniejszych reklam na dolnym bocznym pasie wyścigówki. Auto wyglądało dokładnie tak:

Image

Na razie tylko tyle tytułem wstępu... aktualnie oczekuję jeszcze na transkit oraz "blaszki", prace nad silnikiem i wnętrzem są w trakcie.
Rozpoczęte prace nad FERRARI FXX (Silnik i skrzynia biegów). Stan +/- 1%
Awatar użytkownika
STI22B
 
Posty: 7
Rejestracja: Wto Lip 01, 2008 6:51 pm
Miejscowość: Hecznarowice

Wróć do Warsztat - pojazdy cywilne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości