Strona 1 z 5

Jagdpanzer IV L/70 (V) - DML

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 10:27 pm
przez BartekDymarski
Witam!
Co prawda konkurs już zakończony, ale chciałem zmyć plamę na moim honorze jakim stał się zgłoszony w tym dziale wczesny Brummbar (nadal nie zaczęty).
W związku z tym postanowiłem pokazać coś, nad czym aktualnie się "męczę", a mianowicie:

Image

Zdecydowałem się na wykonanie modelu w najpóźniejszej z możliwych konfiguracji (uwiecznionych chociażby w Panzerwrecksach) - pojazd taki zachował się do dziś w Ottawie.
Od skądinąd doskonałego modelu Dragona ostatnia seria Jagdpanzerów róźniła się wieloma szczegółami:
- na przednich włazach inspekcyjnych nie było już otworów wentylacyjnych - zamiast nich były po prostu uchwyty.
- podpora pod lufę nie miała otworu ulgowego (była lita)
- dach nadbudówki różnił się dość istotnie - prowadnice do ruchomej osłony celownika składały się z wielu przykręconych elementów, a nie z podłużnych przyspawanych "szyn"; pojawiły się "grzybki" do ustawiania dwu tonowego dźwigu; przybyły trzy "pipki" do stabilizowania trójnoga lornety nożycowej; dookoła włazów pojawiły się śruby
- zmieniono minimalnie podstawę naciągu gąsienic
- zrezygnowana z dospawywania dodatkowych elementów poszerzających listwę nad naciągiem gąsienic
- wiele pojazdów miało instalowane "kolanka" na rurach wydechowych
- niektóre pojazdy miały odlewane koło napinające
- nieliczne pojazdy nie miały w ogóle instalowanych dodatkowych bocznych osłon przedziału silnika
- niektóre pojazdy miały założony najpóźniejszy model gąsienic (właśnie ten, który robi Friulmodel, a nie Dragon czy Modelkasten).

I taki właśnie pojazd będę się starał wykonać. :lol:

Z powodu drastycznego niedoczasu nie mam w ogóle udokumentowanych prac początkowych. W każdym bądź razie już spotkały mnie dwie niemiłe niespodzianki. Po pierwsze: lufa RB Models (teoretycznie od E-25, ale to ta sama armata) w ogóle nie pasuje do jarzma Dragona (jest o wiele za cienka). Po drugie: okazało się, że błotniki Abera wcale nie pasują do modelu nowej generacji (przedni błotnik jest na przykład o 5 mm za długi). W związku z tym próbuję zdobyć całe jarzmo wraz z lufą od Armorscale'a (nie jest łatwo), co się zaś tyczy błotników, to albo zdecyduje się na plastikowe albo poczekam na nowość Voyagera:
http://www.voyagermodel.com/productlist ... id=PE35341

PostWysłany: Śro Kwi 07, 2010 5:20 am
przez Badger
Bartku to nie konkurs tylko projekcik grupowy, więc sobie biegnie własnym życiem. Z przyjemnością poobserwuję jak wyjdziesz z tego trudnego zadania. Powodzenia.

PostWysłany: Śro Kwi 07, 2010 1:56 pm
przez Boozy
Ciesze sie, że startujesz w projekcie. :D
Z błotnikami Abera mam podobnie. Musze je niestety uciąć. :)
Powodzenia.

PostWysłany: Śro Kwi 07, 2010 2:25 pm
przez Tomek Hejmo
Co do Armorscale, to wal do Erniego do Modelworldu.

Tomek

PostWysłany: Śro Kwi 07, 2010 3:16 pm
przez EsKeL
Witam z chęcią pomogę. Błotniki można u Chinoli już zakupić a produkty Armorscale można zdobyć na allegro u sprzedawcy o nicku "onmg" jezeli nie ma na aukcjach to pisać do niego pewnie załatwi.

PostWysłany: Śro Kwi 07, 2010 8:05 pm
przez Mirek66
No to niech zaczyna i nie zniechęca się za wcześnie :D bo przeróbek to se kolega napisał do końca wakacji ;o)
Życzę uporu i ukończenia pracy .

PostWysłany: Śro Kwi 07, 2010 10:19 pm
przez BartekDymarski
Bartku to nie konkurs tylko projekcik grupowy

Jak zwał, tak zwał. Na nagrody na razie i tak na razie nie liczę. :lol:
Co do Armorscale, to wal do Erniego do Modelworldu.

Dzięki, spróbuję bo z producentem korespondencja dość trudna, a poza tym:
produkty Armorscale można zdobyć na allegro u sprzedawcy o nicku "onmg"

Niestety Szymon ma ich produkty, ale akurat bez luf i jarzm (!?!).
Błotniki można u Chinoli już zakupić

Jakoś nigdy nie miałem śmiałości do zdradzania numeru mojej karty kredytowej, a i do Paypala się jeszcze nie zapisałem. :oops:
Życzę uporu i ukończenia pracy .

Mirek, nie kłuj. ;o) Wszystko co miałem zaczęte już skończyłem.

A teraz dokumentacja dlaczego błotniki Abera do starego JgPz takie trochę nie teges (wybaczcie jakość zdjęć, ale mam tylko dwie chwytne kończyny):

Image

Image

Image

Tak właściwie co do długości różni się tylko przedni element. Niemniej nie jest to jedyny problem. Otwory w błotnikach do śrub mocujących zaczepy osłon (na tylnym fragmencie) wypadają trochę gdzie indziej niż zrobił to Dragon - tak więc trzeba by jeszcze przerabiać kolejne elementy. Poza tym błotniki Abera po zgięciu są minimalnie szersze od Dragonowskich - trochę byłoby to na modelu widać... Oprócz tego zaletą dragonowskich błotników jest jeszcze to, że są na nich wewnętrzne wsporniki przedniego odcinka błotnika (Aber w tym miejscu nie dał nic w zamian) oraz cała listwa ze śrubami idąca wzdłuż błotnika po jego wewnętrznej stronie (to Aber również olał).
Te wnioski skłaniają mnie do wykorzystanie błotników Dragona.
Tylko jak zasymulować ich niewielką grubość na rantach? :?

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2010 9:27 am
przez Boozy
Szlifować :D

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2010 6:54 pm
przez Badger
Szlifować :mrgreen:

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2010 7:51 pm
przez Mirek66
Bartku nie kłuję tylko dopinguję :D
SZLIFOWAĆ i wszystko na temat błotników ;o)

PostWysłany: Wto Kwi 13, 2010 9:52 pm
przez BartekDymarski
Wszystko na to wskazuje, że dzięki pomocy jednego z forumowiczów uda mi się wejść w posiadanie zestawu blach Voyagera w przeciągu najbliższych dwóch tygodni. :lol: W związku z tym odpuściłem sobię walkę z błotnikami i zająłem się pozostałymi elementami pojazdu.
Dzięki koledze Subgrafikowi wszedłem w posiadanie późnego wersji dachu przedziału bojowego firmy Blicz, ale mimo wszystko postanowiłem dach ten wydłubać sobie osobiście.

Image

Image

Image

Image

Postaram się jeszcze "obspawać" to i owo, ale nie wiem czy dam radę.

PostWysłany: Wto Kwi 13, 2010 10:09 pm
przez EsKeL
Kurcze, ładnie to dłubiesz i poprawiasz praktycznie od podstaw. Już widzę że będzie bardzo ciekawie.

PostWysłany: Wto Kwi 13, 2010 10:42 pm
przez Boozy
Ciesze się, że działasz.
Nie lepiej tam jakieś blaszki wyciąć niż ten plastki na dachu?

PostWysłany: Śro Kwi 14, 2010 6:17 am
przez BartekDymarski
Nie lepiej tam jakieś blaszki wyciąć niż ten plastki na dachu?

Co ciekawe, Aber zrobił ten element w swoich fototrawieniach:
http://aber.net.pl/detal/desc/jagdpanze ... v___lang_/
ale zupełnie nieprawidłowo - pewnie wynikało to z faktu, że te ich detale to miała być nakładka na już istniejącą prowadnicę.
W ogóle po dyskfalifikacji błotników Abera do Jagdpanzera IV powoli okazuje się, że ich zestaw zasadniczy również jest pełen wad (np. ta wcześniej wymieniona). Mój JgPz IV ma mieć póżną odmianę podpory marszowej pod lufę (bez otworu ulgowego) i taką właśnie podporę robi Aber w swoim zestawie. Tyle tylko, że jest ona o ponad 3 mm węższa od dragonowskiej (to naprawdę widać w kształcie tej części)!!! Będę więc przerabiał plastikową...

PostWysłany: Śro Kwi 14, 2010 5:22 pm
przez Marcin Szelenbaum
No fajnie ,fajnie idzie :) Jak wybijałeś śrubki z płytki?